| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endelig fået mit Panasonic P42V10E 42" plasma-TV i dag. Alt funker fint, med undtagelse af tilslutningen af computeren. Da jeg ikke har en blu-ray-afspiller endnu, vil jeg gerne bruge min computer til at afspille blu-ray og dvd på tv'et.
Jeg har tilsluttet tv'et via et HDMI-kabel og der sidder en DVI-to-HDMI-adapter i det ene stik af mit grafikkort. Lyden bliver taget ud af lydkortets coaxiale SPDIF-udgang og derefter ind i min DacMagic fra Cambridge.
Ved 60 Hz kører alt fint. Ved 24 Hz flimrer skærmen lidt og det kører ikke helt så glat som jeg havde håbet på. Der er dog ingen voldsom hakkeri. Problemet er dog mest at lyden ikke er synkroniseret perfekt. Umiddelbart kan jeg ikke finde nogen steder i PowerDVD at indstille dette. Heller ikke i selve Windows. Er der nogen der har en løsning på dette? Måske et lille tool man kan indstallere?
Ang. 24 Hz-tilstanden, så flimrer skærmen en smule. Som om TV'et ikke er lavet til det. Men det ved jeg, at det er. Er det virkelig meningen? Jeg kan ikke finde ud af at se om det signal der bliver sendt virkelig er 24p. Der står bare 1080p. Og det gør der uanset om det er 50, 60 eller 24 Hz-tilstanden der bliver brugt på grafikkortet. Grafikkortet er af nyere dato. Ved afspilning direkte på computeren kører det nogenlunde glat, men ikke helt da computerskærmen kun vil vise 60 Hz. Der er dog ingen problemer med lyden der.
Jeg har hele tiden brugt THX-profilen på TV'et og der bliver ikke interpoleret ekstra delbilleder eller noget som helst.
Jeg håber at jeg kan få det til at virke, så jeg kan strække købet af en Blu-ray-afspiller lidt :-)
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|