Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nye HT kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
m_k_t
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 20 December 2011 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hej Darwin,

det lyder jo meget fornuftigt - og jeg siger mange tak for dit tilbud om hjælp, det vil jeg helt sikkert gøre brug af, når jeg nærmer mig købet af et sæt kabler. Jeg har endnu ikke helt bestemt mig, da jeg også kraftigt overvejer Blue Jeans Cables, men det løber alligevel op i den prisklasse med terminering og forsendelse osv.

Jeg vender lige tilbage :)

Til top Vis m_k_t's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m_k_t

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 December 2011 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Du skal være velkommen

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 December 2011 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Janop skrev:
Jeg kan meget varmt anbefale Supra Sword til Primare, jeg har prøvet forskellige, men ingen så gode som Sword kablerne

Jeg har lige sat min Densen B-410 CD-afspiller til igen med Supra Sword analog kabel til Meridian G68ADV. Jeg havde et Kimber Timbre liggende med WBT stik.

Kablerne er ikke en fair sammenligning, da det ene kabel er betydelig dyrere end det andet.

Det jeg især lagde mærke til, var at toppen på Sword kablet var bedre defineret og mellemtone og bass var ikke så svampet og flød ikke sammen på samme måde som Kimber Timbre gjorde. Hele lydbilledet var mere klart på Supra Sword, det var som om at Kimber Timbre, lagde lidt til i bassen på bekostning af definition og den gav en varmere top. Instrumenter var mere adskildt.

Det var ikke på alle numre, forskellen var lige stor

Dog stor nok til jeg beholder mit Sword kabel. Det var især på komplicerede og godt indspillede numrer, hvor Sword brillierede. Mere detaljeringsgrad i lydbilledet og klarhed.

Kablet har utrolig lidt egenlyd. Så på et anlæg hvor man døjer lidt med musikken lyder skingert, er det ikke sagden, det leverer varen råt.

Kimber Timbre er bestemt også et godt kabel til prisen. Det afhænger jo også af klangen på sit udstyr.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 December 2011 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Det er ikke længe siden der var en kabel test på at andet dansk forum, hvor Supra Sword fik top karatere på deres signal kabel og var det kabel som vil dække 90 % af alles behov  ,   men deres sword HT kabel fik bare middel snit og blev ikke fremhævet som godt eller dårligt  men alle kablerne startet på et godt nivue

Jeg har selv købt et supra Sword XLR Brugt efter jeg læste testen og er fuld tilfreds med det, jeg har ikke testet det op mod mine andre Chord Indigo xlr  men det sidder efter mit aktiv delfilter og før effekt blokken og trækker mine basser fra 200HZ og ned til 20HZ  der er fuld defination og kontrol

PS  ud til mine højttaler på sub modulet  bruger jeg Chord Odyssey 4

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

m_k_t
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 December 2011 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Angående SUpra Sword - så er der jo faktisk et sæt XLR og højttalerkabler til salg på KSB, hvad siger I til prisen, 2300,- for begge dele? Og duer
deres højttalerkabel til noget? Evt. sammenlignet med Kimber 8TC og Chord O4?
Til top Vis m_k_t's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m_k_t

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes