| Sendt: 20 December 2011 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Janop skrev:
| Jeg kan meget varmt anbefale Supra Sword til Primare, jeg har prøvet forskellige, men ingen så gode som Sword kablerne |
|
|
Jeg har lige sat min Densen B-410 CD-afspiller til igen med Supra Sword analog kabel til Meridian G68ADV. Jeg havde et Kimber Timbre liggende med WBT stik.
Kablerne er ikke en fair sammenligning, da det ene kabel er betydelig dyrere end det andet.
Det jeg især lagde mærke til, var at toppen på Sword kablet var bedre defineret og mellemtone og bass var ikke så svampet og flød ikke sammen på samme måde som Kimber Timbre gjorde. Hele lydbilledet var mere klart på Supra Sword, det var som om at Kimber Timbre, lagde lidt til i bassen på bekostning af definition og den gav en varmere top. Instrumenter var mere adskildt.
Det var ikke på alle numre, forskellen var lige stor
Dog stor nok til jeg beholder mit Sword kabel. Det var især på komplicerede og godt indspillede numrer, hvor Sword brillierede. Mere detaljeringsgrad i lydbilledet og klarhed.
Kablet har utrolig lidt egenlyd. Så på et anlæg hvor man døjer lidt med musikken lyder skingert, er det ikke sagden, det leverer varen råt.
Kimber Timbre er bestemt også et godt kabel til prisen. Det afhænger jo også af klangen på sit udstyr.
__________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|