Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 13:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Eben by Raidho (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 13 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 18 April 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Ronin:

Med mindre du nu unsiger din egen test af Eben, så skrev du bl.a. som kommentar til målingerne:

Den horizontale spredning på diskanten er begrænset over 5000 og meget begrænset over ca. 15.000 Hz. Det er dog ikke overraksende, da det er et forholdsvist bredt bånd.

Til top Vis PederM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PederM

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 April 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

PederM skrev:

Ronin:

Med mindre du nu unsiger din egen test af Eben, så skrev du bl.a. som kommentar til målingerne:

Den horizontale spredning på diskanten er begrænset over 5000 og meget begrænset over ca. 15.000 Hz. Det er dog ikke overraksende, da det er et forholdsvist bredt bånd.

Ja, og....?

Der må være et eller andet sted, filmen knækker her - der er INGEN der snakker om målinger under arrangementet, og jeg gentager lige, for de blå øjnes skyld, det er oplevelsen der tjener som baggrund for hvad jeg beskriver - en oplevelse der tæller samtlige modeller på programmet og som brillerede med en suveræn diskantgengivelse - det er DET jeg refererer til. Det er nemlig det sjove af det - jeg brugte ørerne til at vurdere!

Og som skrevet i et af de tidligere indlæg - dårlig spredning betyder ikke nødvendigvis elendig lyd. Der vil altid være både for og imod, men det er facts of life....

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 April 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

SandSand skrev:

Jeg vil da gerne give mit besyv med til tråden.

Jeg synes det var en hyggelig demo aften, og meget interesant.

Jeg var specielt imponeret over den lille X-Baby, der kan godt nok komme meget musik ud af sådan en lille fætter. Woow.

Om der står Philips eller noget andet på båndet har jeg hverken forstand på eller en holdning til. Det lød godt :)

Hej sandsand

Du har da forstået nerven i dette. : DET LØD GODT:::::::::::::::::

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 April 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Andre skrev:

Ronnie`s udtalelse er vel ikke en måling citat ronin, nej men den er baseret på en måling .Lad vær med at stille spørgsmål når du vil afslutte en diskution .

MVH

Nej, den udtalelse er IKKE baseret på en måling men på det hørte fra den aften i det nordjyske!

Lad nu være med at blive ved med at køre den længere ud........

Ronin må må have mig undskyldt for at køre den langt ud men du skriver i x-centrik testen.

Og her skriver du.

Jamen, medmindre du selv har været ude og lytte til den, er det vel dybest set svært at udtale sig om, ik´? Den spreder ganske fint, og byder ikke på de samme problemstillinger som f.eks. på en dome! Der er ingen der har sagt at den er perfekt, men den kan nogle ting som ikke ret mange dome-diskanter kan!

Så kan man måske godt forstå at pederM, stiller spørgsmålet undsiger du din egen test.Begge udtalser er fra dig hvilken er korrekt. Skriver du dem begge mener jeg du mister enhver form for troværdighed.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Uanset Andre´s meninger som ;  manglende "genistreg" - " intet innovativt" - "elendig spredning" - og andet fra muleposen, kan jeg kun anbefale folk at prøve :

Sammenlign Emilie med prismæssig fætter fra anden producent, og kom endelig med tilbagemelding. Hvis ikke man straks hører, at båndet er domen overlegen på næsten samtlige facetter, skiftes stigbøjlen gratis, her ved den lokale cykelsmed

Og har man hørt bånd hos andre producenter, vil man efter en lytter til Børresens bånd, have et utvetydigt indtryk af lidt genistreg , og innovation. Alt udmøntet med særdeles flot diskantlyd...............

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 19 April 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
Ronin skrev:
Andre skrev:

Ronnie`s udtalelse er vel ikke en måling citat ronin, nej men den er baseret på en måling .Lad vær med at stille spørgsmål når du vil afslutte en diskution .

MVH

Nej, den udtalelse er IKKE baseret på en måling men på det hørte fra den aften i det nordjyske!

Lad nu være med at blive ved med at køre den længere ud........

Ronin må må have mig undskyldt for at køre den langt ud men du skriver i x-centrik testen.

Og her skriver du.

Jamen, medmindre du selv har været ude og lytte til den, er det vel dybest set svært at udtale sig om, ik´? Den spreder ganske fint, og byder ikke på de samme problemstillinger som f.eks. på en dome! Der er ingen der har sagt at den er perfekt, men den kan nogle ting som ikke ret mange dome-diskanter kan!

Så kan man måske godt forstå at pederM, stiller spørgsmålet undsiger du din egen test.Begge udtalser er fra dig hvilken er korrekt. Skriver du dem begge mener jeg du mister enhver form for troværdighed.

MVH

Jamen, så siger vi bare at jeg er utroværdig - længere er den ikke. Skal det måles i bagateller og køres så langt ud i ordkløveriet at ingen kan finde tilbage igen, så fint med mig - jeg sover skam ikke mere uroligt af den grund.

Begge udtalelser fra mig er korrekte - selvom spredningen er begrænset når vi kommer op i frekvenserne, kan den sagtens være fin alligevel sammenlignet med andre bånd, og det er her det væsentlige kommer ind - sammenlignet med andre bånd (jeg er frygtelig ked af at jeg ikke fik det med) !! Samtidig bliver der også nævnt at de skal have væsentligt mere toe-in end mange andre højttalere hvilket er indikationen af knap så meget spredning som på andre konkurrenter og hvad så? Toe-in er til fordel for lytteren, og når først det rigtige punkt rammes, uanset hvilken højttaler vi snakker om, så går det hele op i en højere enhed. At andre personer på andre steder i rummet ikke får nær så meget ud af det er så en anden side af sagen, men serisøt hifi er, som Lars Christensen sagde det, en meget egoistisk ting - folk der køber dyrt grej sidder i midten og lytter til deres ting efter at de er optimeret. Alt andet er second-priority, og sådan tror jeg de fleste har det med deres hifi, mig selv inklusive.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 19 April 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Uanset Andre´s meninger som ;  manglende "genistreg" - " intet innovativt" - "elendig spredning" - og andet fra muleposen, kan jeg kun anbefale folk at prøve :

Sammenlign Emilie med prismæssig fætter fra anden producent, og kom endelig med tilbagemelding. Hvis ikke man straks hører, at båndet er domen overlegen på næsten samtlige facetter, skiftes stigbøjlen gratis, her ved den lokale cykelsmed

Og har man hørt bånd hos andre producenter, vil man efter en lytter til Børresens bånd, have et utvetydigt indtryk af lidt genistreg , og innovation. Alt udmøntet med særdeles flot diskantlyd...............

Jeg finder det egentligt lidt mærkeligt, når jeg her på siden har anbefalet folk at købe båndet og her såmænd igen kalder det fremrangde.Skal skydes i skoene at jeg mener det er dårligt.Det eneste jeg har skrevet er at folk skal være opmærsom på at det spreder dårligt,hvilket jeg da godt kan lave om til at det har begrænset spredning, hvis det er mere spiseligt.Og så har jeg skrevet at philips har patent på principet.Men jeg fatter ikke du gl.jas farer i flint fordi jeg ikke er enig i det er en genistreg.For vi er jo grundlæggende enige i man for flot diskantlyd med båndet.Og jeg er også enig i at man selv må tage ud og høre dem.

MVH

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 19 April 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
gl.jas skrev:

Jeg finder det egentligt lidt mærkeligt, når jeg her på siden har anbefalet folk at købe båndet og her såmænd igen kalder det fremrangde.Skal skydes i skoene at jeg mener det er dårligt.Det eneste jeg har skrevet er at folk skal være opmærsom på at det spreder dårligt,hvilket jeg da godt kan lave om til at det har begrænset spredning, hvis det er mere spiseligt.Og så har jeg skrevet at philips har patent på principet.Men jeg fatter ikke du gl.jas farer i flint fordi jeg ikke er enig i det er en genistreg.For vi er jo grundlæggende enige i man for flot diskantlyd med båndet.Og jeg er også enig i at man selv må tage ud og høre dem.

MVH

Jo, jeg har skam set at du roser det, og det har Mr. Jas også - men nøjagtigt som enkelte ord bliver vendt til at jeg er utroværdig osv., så bliver der også vendt nogle ting her. Modsat gør vi det bare med "et glimt i øjet" og krydrer det endda med en venlig smiley, men der skal tilsyneladende fortsat være evindeligt ordkløveri over et enkelt ord - jeg ved ikke om det er fordi at tråden omhandler Eben eller ej, men det har tidligere lugtet sådan, så jeg har svært ved at se det anderledes nu, ud fra reaktionerne.

Skal vi så ikke lige vende næsen den anden vej og kigge på besøget istedet for - det kan da ikke passe at der kun kan være spørgsmåltegn ved et enkelt ord fra et referat fra en hel aften?

MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 April 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Nu er diskutionen jo ligesom drejet ind på emnet omkring spredning Bånd og deres karakter. Så vi jeg i al beskedenhed komme med et lille indspark.

Når man arbejder med bånd der skal kunne intergree med dynamiske enheder er det vigtigt med noget membran areal for at kunne arbejde tilstrækkeligt langt ned i frekvens. Arealet kan man så få frem med at antal forskellige geometrier. Den herskende form er et langt og smalt bånd. Det spreder godt men plages af udfasniger og beaming hvor diskanten forsvinder hvis man rejser sig op.  Et kortere bånd spreder mindre fordi det nødvendigvis må være bredere for at kunne arbejde ned i frekvens. Raidu's bånd er 30 mm bredt og spreder nøjagtigt lige så godt eller dårligt som en 30 mm dome hverken mere eller mindre. Til gengæld er det også godt med i det vertikale plan hvor de lange bånd har større problemer.  sådan er det natur love de lader sig ikke bøje.

mvh

Til top Vis MiiB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiiB

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 April 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Jeg var selv så heldig at få en invitation tidligere til et besøg hos MB.

Jeg hørte også prototypen og efter min vurdering er det en fremragende højtaler.

Umiddelbart synes jeg i er lidt kritiske overfor den nye mellemtone fra Thiel.

Det forstår jeg ikke umiddelbart. Som jeg husker lyden af Mårten design's coltrane der er med en anden type mellemtone fra Thiel, synes jeg prototypen bestemt kunne være med hele vejen.

Men det skal dertil siges, at jeg kun har hørt Coltrane til supertræf og de nye hos MB i en times tid. Og jeg synes faktisk tit , at det er svært at huske lyd. Ihvertfald når man taler om differencer på udstyr i denne klasse.

Men er jeg på galt spor ?

Hvis jeg havde haft tid ville jeg gerne have deltaget, TAK for PB gl.jas.

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 19 April 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Jeg vil godt give dig Ronin en undskyldning, for at have skrevet at du har mistet en værd form for troværdighed.For det her er trods alt kun noget så betydningsløst som hifi vi diskutere.

MVH

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

kjaer skrev:

Jeg var selv så heldig at få en invitation tidligere til et besøg hos MB.

Jeg hørte også prototypen og efter min vurdering er det en fremragende højtaler.

Umiddelbart synes jeg i er lidt kritiske overfor den nye mellemtone fra Thiel.

Det forstår jeg ikke umiddelbart. Som jeg husker lyden af Mårten design's coltrane der er med en anden type mellemtone fra Thiel, synes jeg prototypen bestemt kunne være med hele vejen.

Men det skal dertil siges, at jeg kun har hørt Coltrane til supertræf og de nye hos MB i en times tid. Og jeg synes faktisk tit , at det er svært at huske lyd. Ihvertfald når man taler om differencer på udstyr i denne klasse.

Men er jeg på galt spor ?

Hvis jeg havde haft tid ville jeg gerne have deltaget, TAK for PB gl.jas.

Hej kjaer

Ja synd du ikke kunne være med, eftersom du havde hørt prototypen. Men vi er enige mht. sammenligningen mellem Coltrane & "prototypen". 

Børresens proto er særdeles velspillende, og er blandt de 3 mest dynamiske HTér jeg nogen sinde har lagt øre til. Desuden et fantastisk lydbillede, men den havde en smule problem i øvre mellemtone. Og jeg tror det er netop dette Ronin referere til. Men det skal bestemt ikke ødelægge helhedsindtrykket. En skræmmende god højttaler, som desværre bliver alt for dyr for undertegnede..

Vi må se om ikke "Raidho" kan lokkes til endnu en demoaften......

Hej Andre´

Beklager hvis jeg har mistolket din indlæg. Snigende demens........men jeg er da glad for vi er enige om båndets fortræffeligheder, for de er uomtvistelige..

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 19 April 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Jeg vil godt give dig Ronin en undskyldning, for at have skrevet at du har mistet en værd form for troværdighed.For det her er trods alt kun noget så betydningsløst som hifi vi diskutere.

MVH

Jamen...ææh, det er skam iorden - var nu heller ikke under det indtryk at det var din generelle mening om mig - håber jeg da ikke!

Båndet er vi jo enige om er meget velfungerende - og ja, det er betydningsløst, men det er nu en dejlig hobby der virkelig kan sætte sindene i kog.

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 April 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Halopsa venner.

Jeg har nu fulgt denne tråd, medens den har kørt og får lige lyst til at komme med et lille indspark.

Jeg var ikke med til lytteseancen ved Raidho, men jeg har til gengæld været så heldig (i flere omgange), at tilbringe adskillige timer foran Gl. Jas' X3'ere og der er kun én ting, at sige om Michael Børresens bånd. Det er intet mindre end verdensklasse og så absolut det bedste bånd jeg til dags dato har lagt øren til. Efter at have lyttet til det omtalte bånd og i særdeleshed hele konstruktionen ( i dette tilfælde X3), kan man i fremtiden få meget vanskeligt ved at nyde lyden af en dome igen. Uheldigvis står der ikke et sæt X3 i mit kloster, så jeg må på nuværende tidspunkt luske ned i KT for at lytte lidt på et sæt S3, når jeg savner båndets fortræffeligheder og super velopløsthed....det er simpelthen vanedannende og en rigtig dårlig ide for ens husholdningskasse, at stifte bekendtskab med EBEN eller Emilie....Man bliver simpelthen nødt til at eje sådan et par herlige søjler.

Det er det tætteste man kan komme på en liveoplevelse hjemme i stuen

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 21 April 2005 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

[

[/QUOTE]

Samtidig bliver der også nævnt at de skal have væsentligt mere toe-in end mange andre højttalere hvilket er indikationen af knap så meget spredning som på andre konkurrenter og hvad så? Toe-in er til fordel for lytteren, og når først det rigtige punkt rammes, uanset hvilken højttaler vi snakker om, så går det hele op i en højere enhed. At andre personer på andre steder i rummet ikke får nær så meget ud af det er så en anden side af sagen, men serisøt hifi er, som Lars Christensen sagde det, en meget egoistisk ting - folk der køber dyrt grej sidder i midten og lytter til deres ting efter at de er optimeret. Alt andet er second-priority, og sådan tror jeg de fleste har det med deres hifi, mig selv inklusive.

[/QUOTE]

Nu hvor jeg har fået sagt undskyld for en uheldig bemærkning, Vil jeg godt stille et spørgsmål til ovenstående.Jeg mener at kunne huske, at B&O og nogle andre firmaer jeg ikke kan huske navnet på, i samarbejde med DTU lavede et forsknings projekt, der viste at en højttaler skulle sprede godt horisontalt og lidt vertikalt.Man kan så altid diskutere om beolab 5, så er en god løsning, men den er vel lavet på baggrund af dette projekt.Og jeg mener det er noget vrøvl at påstå seriøst hifi nødvendigvis er egoistisk.Sådan er nogen hter konstrueret,andre ikke.Slutteligt vil jeg sige det naturligvis, er op til den enkelte ud fra det man hører at træffe valget.  

MVH

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

Halopsa venner.

Jeg har nu fulgt denne tråd, medens den har kørt og får lige lyst til at komme med et lille indspark.

Jeg var ikke med til lytteseancen ved Raidho, men jeg har til gengæld været så heldig (i flere omgange), at tilbringe adskillige timer foran Gl. Jas' X3'ere og der er kun én ting, at sige om Michael Børresens bånd. Det er intet mindre end verdensklasse og så absolut det bedste bånd jeg til dags dato har lagt øren til. Efter at have lyttet til det omtalte bånd og i særdeleshed hele konstruktionen ( i dette tilfælde X3), kan man i fremtiden få meget vanskeligt ved at nyde lyden af en dome igen. Uheldigvis står der ikke et sæt X3 i mit kloster, så jeg må på nuværende tidspunkt luske ned i KT for at lytte lidt på et sæt S3, når jeg savner båndets fortræffeligheder og super velopløsthed....det er simpelthen vanedannende og en rigtig dårlig ide for ens husholdningskasse, at stifte bekendtskab med EBEN eller Emilie....Man bliver simpelthen nødt til at eje sådan et par herlige søjler.

Det er det tætteste man kan komme på en liveoplevelse hjemme i stuen

Mvh. FLEX

.......................................

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 April 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

halløj..

Her i hifi broderskabet er vi ikke i tvivl om at raidho sidder med stærke kort på hånden!!. Om man er til bånddiskant eller ej,så kommer man ikke uden om at raidho´s serie af højtalere spiller dejligt dynamisk,velopløst,og det hele hænger bare rigtig godt sammen.

Efter at ha nydt munkedrik i selskab med et sæt twintowers i form af X3 i adskillige timer,kan jeg kun sige i munden på etta,fra stjerne for en aften...   De får en famtal a maj..

Gid tandfeen må veksle mit gebis til et sådan sæt i nær fremtid.

F.B

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 13 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 April 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

At lydoplevelser skulle være en ensom sag er dog det mest besynderlige jeg har hørt??  Men det kan da godt være at det er det man mener med en nut?

Her nyder vi tit musikken samme, men jeg kan forstå på tråden her at det ikke er seriøst?

Mine spørgsmål tidligere i tråden omkring spredning, gik på den udtalelse om at båndet var bedre end båndet på alle måder. Jeg mener nu at spredningen på en dome er bedre, alt andet ufortalt. Men dette er åbenbart slet ikke en ulempe. Dette er en ønsket feature, der sikrer seriøs lytning?

Min iden om debat er altså ikke næsegrus beundring og ensrettet meningsdannelse. Andre stiller nogle opklarende spørgsmål omkring teknikken og får svaret...lyt dog...

Et spørgsmål: Hvis lyden er det eneste interessante, hvorfor er 2/3 af tests og besøgsartikler så omkring teknik?

Til top Vis PederM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PederM

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 April 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

PederM skrev:

At lydoplevelser skulle være en ensom sag er dog det mest besynderlige jeg har hørt??  Men det kan da godt være at det er det man mener med en nut?

Her nyder vi tit musikken samme, men jeg kan forstå på tråden her at det ikke er seriøst?

Mine spørgsmål tidligere i tråden omkring spredning, gik på den udtalelse om at båndet var bedre end båndet på alle måder. Jeg mener nu at spredningen på en dome er bedre, alt andet ufortalt. Men dette er åbenbart slet ikke en ulempe. Dette er en ønsket feature, der sikrer seriøs lytning?

Min iden om debat er altså ikke næsegrus beundring og ensrettet meningsdannelse. Andre stiller nogle opklarende spørgsmål omkring teknikken og får svaret...lyt dog...

Et spørgsmål: Hvis lyden er det eneste interessante, hvorfor er 2/3 af tests og besøgsartikler så omkring teknik?

Hej PederM

Jeg tror ikke, at du skal forstå- og tolke det så bogstavligt, at seriøs HiFi og lytning af musik skal foregå alene og absolut i sweet spot. Som vi begge sikkert ved, så er det oftest når man sidder sammen med broderskabet i hifi-klostret, at man nyder musikken mest. Man vender og drejer de små detaljer i musikken og spiller en fælles luftguitar alt imedens vores struber bliver vædet af munkedrik.. Det er oftest i disse situationer, at vi nyder musikken aller mest....am I wright?

I øvrigt, når talen falder på sredning af det omtalte bånd, så er den nu ik' så ringe endda. Måleinstrumeneter opfanger ofte en masse små unoder, som det menneskelige øre ikke gør. Det skal dog lige tilføjes, at øret, efter min overbevisning, er det bedste måleinstrument. Og, efetr at ha' lyttet en del til Michael Børresens bånd, synes jeg absolut ikke, at man kan tale om dårlig spredning....tvært imod.

Nyd fortsat musikken med fruen i dit kloster...det gør jeg i hvert fald. Og skulle man være så heldig at få besøg af et sæt EBEN eller af EMILIE, så nyder man bare musikken Så meget mere, også sammen med sin viv.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 24 April 2005 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

[

I øvrigt, når talen falder på sredning af det omtalte bånd, så er den nu ik' så ringe endda. Måleinstrumeneter opfanger ofte en masse små unoder, som det menneskelige øre ikke gør. Det skal dog lige tilføjes, at øret, efter min overbevisning, er det bedste måleinstrument. Og, efetr at ha' lyttet en del til Michael Børresens bånd, synes jeg absolut ikke, at man kan tale om dårlig spredning....tvært imod.

Mvh. FLEX

[/QUOTE]

Vrøvl Flex, du behøver netop IKKE et sætligt præcist måle instrument, for at konstatere om en enhed spreder begrænset.Du flytter såmænd bare mikrofonen ud til siden og sammenligner med en måling lige på aksen.Du må mene, at hvor høj opløsning en enhed har er svær at måle ?.Og her kommer ørerne ind i billedet.

MVH  

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes