Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 00:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Eben by Raidho (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 24 April 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
[

 

I øvrigt, når talen falder på sredning af det omtalte bånd, så er den nu ik' så ringe endda. Måleinstrumeneter opfanger ofte en masse små unoder, som det menneskelige øre ikke gør. Det skal dog lige tilføjes, at øret, efter min overbevisning, er det bedste måleinstrument. Og, efetr at ha' lyttet en del til Michael Børresens bånd, synes jeg absolut ikke, at man kan tale om dårlig spredning....tvært imod.

Mvh. FLEX

Vrøvl Flex, du behøver netop IKKE et sætligt præcist måle instrument, for at konstatere om en enhed spreder begrænset.Du flytter såmænd bare mikrofonen ud til siden og sammenligner med en måling lige på aksen.Du må mene, at hvor høj opløsning en enhed har er svær at måle ?.Og her kommer ørerne ind i billedet.

MVH  

[/QUOTE]

Helt korrekt!

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 13 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 24 April 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Tja, konklusionen her er vel at spredning ikke er vigtig....

Tror jeg finder en anden tråd uden hard-core Eben supporters...

Til top Vis PederM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PederM
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 24 April 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Skal vi så ikke lige vende næsen den anden vej og kigge på besøget istedet for - det kan da ikke passe at der kun kan være spørgsmåltegn ved et enkelt ord fra et referat fra en hel aften?

 glimrende ide.........

Kan supplerende berette at Børresen arbejder målrettet med at få X-5 klar inden så længe. Og det bliver en særdeles veludrustet satan, som i den grad rykker ved vores opfattelse af gode htér.  Prototypen som vi hørt ved sidste besøg, var ualmindelig dynamisk og transperant, men det færdige resultat bliver formentlig klasser bedre. Men det må komme an på en prøve

SÅ hvis der er basis for et fornyet besøg hos Raidho, for bla. at høre disse monster-højttalere, som uden tvivl vil være en særdeles positiv lytteoplevelse helt i verdensklasse, så giv endelig lyd. Evt send en PM til den gamle her, så finder vi en dato i god tid...............

 

 

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun side og klappe i mine små hænder over den her tråd mundkløveri eller ej så er næsten alle enige om det faktum at bånd kan et eller andet som kun ganske få domer kan... Jeg er selv den glade og lykkelige ejer af et sæt højttaler der benytter bånd både til mellem tone og diskant dog to separate bånd... Nu vil den opmærksomme dog hurtigt kunne konkludere at der ikke er tale om et sæt eben, men der er den samme glæde ved at lytte musik her den åbenhed hurtighed og dynamik som bånd kan præsentere er jo i den grad vanedannende.. Hvis eben skulle finde på at holde åbent hus igen vil jeg med største fornøjelse deltage dels for at høre lyden men også for at træffe nogle af alle de gave mennesker som er bruger af dette site, brugere som virkelig brænder for hi-fi, det bevidner ordkløveriet til ug skønt man en gang imellem godt kunne ønske sig at snakken gik lidt mere på det, det drejer sig om nemlig lyden og musik og ikke folks stolthed...

 

 

 



__________________
Jeg høre musik ikke teknik
Til top Vis Vincent.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vincent.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes