| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi må simpelthen have nogle billeder 
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
L B jeg arbejder på fuld tryk så der skal nok komme billeder hehe jeg ved godt jeg er blevet kendt for at være ekstrem sløv med billeder men der kommer nogen..
Novisad
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
|
L B jeg arbejder på fuld tryk så der skal nok komme billeder hehe jeg ved godt jeg er blevet kendt for at være ekstrem sløv med billeder men der kommer nogen..
Novisad
|
|
|
Det lyder godt. Jeg er ekstremt spændt på at se dem. De virker til at være flotte og så må du være en af de få der rent faktisk har et sæt stående hjemme. Du skriver den er blød og lækker - det er ikke konen du taler om vel 
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha jo det er hun også skal lige have fat i min kammerat og så kommer han lige og skyder tusind billeder så i får så mange billeder at i bliver træt at kigge på alle de billeder ...
L B hvad har du af projekter til dit setup ..
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yessør, jeg har en Panasonic PT-AE700. Jeg glæder mig over, at man idag kan få projektorer af høj kvalitet til meget rimelige penge sammenlignet med blot for 5 år siden.
Hvis du er i markedet, så sig til, da jeg gerne anbefaler et par stykker.
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok hvis jeg dumper ind i noget skal jeg nok sige til , ja det er fedt have en projektor der er meget biograf stemning over det. mit næste projekt bliver at købe en hulens masser af cder masser af jazz og rock blues .
Er faktisk blevet temmelig bidt af blues på det sidste , men der er lige kommet et band der hedder Arctic monkeys som er lidt i stil med Strokes men mere råt..
Novisad
|
| Til top |
|
| |
mictor001 Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi folks!
Tillad mig lige at kommentere lidt om vores Mictor Kodokan speaker. Mulan, det gælder ikke om at jorde folk på dette site, men om at dele ud af gode og dårlige oplevelser omkring den fælles interesse for god lyd. God lyd er jo heldigvis et vidt begreb og som JeanMichelJarre ganske rigtigt skriver, er den lyd han opfatter som "verdens bedste" måske langt fra de idealer du har om samme begreb. Med andre ord, nogle vil ha´ de rødhårede, andre vil ha´de lyshårede og nogle vil helst ha´ dem med det kastanjefarvede hår eller andre lækre farver. Sådan er det heldigvis også, når vi "hifi-nørder" udtaler os om musik. Det vigtigste spørgsmål er ikke, "hvad har du betalt for det" med mindre du er interesseret i samme vare, men "hvad synes du om lyden". Jeg kan i øvrigt oplyse dig, at Novisad langt fra har betalt fuld pris for dette sæt, som ganske rigtigt er prototypen på vores Mictor Kodokan. Der er dog ingen forskel på prototypen og det endelige produkt.
KodoKan speakeren blev til, efter at jeg tog kontakt til min gode ven Michael Børresen fra Raidho/Eben og forelagde ham mine idéer om en cost no object speaker mhp., at få en sådan speaker bygget ved Michael Børresen, hvor jeg ved, at der er kælet for detaljen.
MB oplyste mig, at Eben var i færd med at udtænke en X-5´er og at den i grundprincippet lå ret tæt op ad de idealer jeg havde sat mig for KodoKan speakeren. Vi arbejdede med KodoKan i næsten et år, før vi var tilfredse med resultatet, som heldigvis også er fundet i verdensklasse af mange andre end bare MB og mig.
Ved hifi4all besøget hos Eben speaker, blev KodoKan præsenteret som en prototype til X-5, idet KodoKan endnu ikke var kommet på Mictors hjemmeside. Det var da også korrekt nok, at KodoKan var en slags prototype på X-5 men i en "halveret" udgave, om man vil.
I dag produceres Mictor KodoKan hos MB som en selvstændig speaker til Mictor, og er ikke længere en prototype til X-5, hvilket fremgår ganske tydeligt ved en sammenligning af konstruktion, valg af enheder, m.v.
Så skal vi ikke bare fremover lade de folk, som har lyttet til en KodoKan, og som synes godt om den, have lov til det og sågar også købe et sæt, hvis de føler for det. Jeg har set, at Du undskylder dit indlæg overfor Novisad - fint nok.
Til Dr. Lyd vil jeg sige, at det er ganske korrekt, at KodoKan pga. den aktive bassektion kan drives af selv helt små rørtrin. Vi tester i et 40 m2 lytterum med bl.a en 7.5 watt SE 300B amp og der er masser af god lyd, selv ved så lille en amp.
Det var ikke for at gøre reklame for KodoKan, at jeg for en sjælden gangs skyld gik på nettet, men med det, måske naive håb, at dette site kan holdes i en forsonlig tone.
Novisad, jeg synes det ville være ærgerligt, hvis du lukkede din konto, for jeg ved hvor glad du er for at dele dine store interesse for musik med andre ligesindede - så lad dig ikke skræmme væk af et enkelt vildfarent missil.
Mvh
Michael
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad, du må IKKE lukke din konto 
Jeg har siddet og læst om dine nye speakere, og for S.....! hvor ser de fede ud. Dejligt at høre Mictor001 fortælle lidt om dem, hvem der har kælet for dem og hvordan og hvorledes. Jeg er ikke noget ved musikken, så jeg har desværre ikke hørt dem. Men bare ved at kigge på et billede af dem, så ser de utroligt dynamiske ud.
Jeg ved at Michael Børresen ved hvad han laver, og uden at have hørt nogle af hans værker så tror jeg at han deler mit ideal om utilsløret gengivelse og dynamik. Det er det samme ideal jeg købte mine DCA Duelund speakere på.
Lov mig at du bliver her, vi er mange der har sat pris på dine indlæg, holdninger og viden 
Er bare bare lidt over at det er kun er folk i Jylland der har fed Mictor lyd 
TILLYKKE med skattebasserne, og husk at som Mictor meget rigtigt skriver så er der nogen til moderen og nogle til datteren!!! __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@mictor001, blackhawk: Øh..jeg sad lige og læste Novisad inspirerende tråd. Er der noget jeg har overset? __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad,
Tillykke med dine nye højtalere. De ser rigtig spændende ud. Hvor er vi heldige at der i DK er en masse entusiastiske mennesker der gider bygge den slags. De fleste af den slags konstruktioner er sikker "kommercielt selvmord" men er med til at bevare begejstringen hos vi andre dødelige.
Da du plejer at holde af noget god blues, så prøv at få fat i den skive jeg har vist her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16597&P N=0&TPN=50 Det er garantere noget for dig og dine nye højtalere.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Buch: Bare en mindre forstandig knallert der har trådt Novisad lidt for meget over tæerne, i det samme øjeblik Novi fortalte om sine nye babyer fra Mictor. Desværre så er der visse som burde holde deres klapper lukket, hvis misundelsen gik dem til hovedet.
Kan godt forstå hvis Novisad har lyst til at skride fra sitet, hvis man skal latterliggøres over et nyindkøb man har glædet sig så utroligt meget til. Det bedste i mine øjne er da at delagtiggøre ens medpatienter ( ) i ens seneste og vidunderlige musikvidundere. Så det er klart at man bliver skideskuffet, hvis man skal losses der hvor det gør ondt når man vil dele sin glæde.
Men for søren, lad nu ikke et vildfarent Harpoon missil ødelægge et helt sommerhusområde. Det ville aldrig ske i virkeligheden.... __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Misundelse er en grim ting. De speakers ser absolut for vilde ud. Glem kritikken og nyd musikken. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke med de fede speakers novisad. glem hvad andre siger af bar misundelse, det er sq kun fordi de ik har pengene selv. f**king jantelov.
endnu engang tillykke med dem, og please :
VI VIL SE BILLEDER !!!!!!!
NU
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens tak for rosen og supporten jeg skal nok blive her,sidder netop og lytter til musik og slapper af til noget godr rødvin foran pejsen nå nej jeg mener rørslæden ...
Novisad
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej folkens imorgen tager jeg nogle billeder da min kammerat har sagt jeg kan låne hans digi kamera i nogle dage...
Mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Først et stort tillykke med de nyindkøbte ht. Dejligt at du endnu engang har fundet lykken med disse nye ht.
Jeg troede ellers at du havde sat dine indkøb lidt på stand by efter du fik din rørslæde og dine ML speakers.
Må musikken være med dig __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik ja det troede jeg også men fakta er at mine ml var meget hårde ved mine rør men det er de nye hter slet ikke kan nemt drive dem, og de lyder meget bedrer i mine ører de er simpelthen kogen over alle de hter jeg har haft ...
Novisad
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad
Når du sådanne går og skifter ud i dit anlæg er der jo bare endnu en grund til snart at besøge dig igen - jeg har jo endnu ikke hørt din emille endnu 
De ser godt ud de højttalere , men til den pris skal der vist mere end røde roser til før konen lader mig få noget ligende  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hahah den er sgu god, ja sådan er det jo med disse damer, ej for duu hørt en del musik for tiden..
Mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Dr. Lyd vil jeg sige, at det er ganske korrekt, at KodoKan pga. den aktive bassektion kan drives af selv helt små rørtrin. Vi tester i et 40 m2 lytterum med bl.a en 7.5 watt SE 300B amp og der er masser af god lyd, selv ved så lille en amp.
---------------------------------
Hej Mictor.
Jeg har selv en højtaler der er bygget over samme læst...Martin Logan Vantage....det virker...og det virker rigtigt godt Jeg gætter på at vi ser samme type opbygning af højtalere henad vejen. Har hørt Summit med 2 x 12 watt rør....skræmmende godt. Tillyke med højtaleren. Det ser godt ud.
|
| Til top |
|
| |