| Forfatter |
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hejsa her en lille historie
I forsommeren købte jeg en Rega Apollo silver, demo. Den have spillet ganske ganske kort tid hos en anden forhandler der lige skulle se hvad den kunne... Jeg fik den hjem og den spillede fint i nogle måneder.
i september fik den nogle nøkker jeg havde sværet ved at affinde mig med. Den fik nedenstående problemer:
- Vil ud af det blå ikke starte f.eks. nummer tre, selvom de to første numre er blevet spillet.
- Vil ikke læse mp3 filer når den endelig får det gjort ”løber” den igennem alle numre.
- ”Fryser”, fortsætter med at spille på trods af at displayet viser at der ikke sker noget….kan i den forbindelse ikke stoppe hverken på afspiller el via remote.
- Der kan gå en uge hvor der ikke sker noget, andre gange sker det flere gange om dagen.
- Jeg synes at problemerne er tiltagende i starten var det ikke så ofte som det er nu…
- Hver gang har jeg skullet slukke cd-afspilleren på stikkontakten for at få den igang igen.
- Meget langsom til at loade en plade - langsommere end i starten
Er der iøvrigt nogen der kender til de skitserede Rega Apollo problemer???
Nå, men jeg tog kontakt til hvor den er købt og sælger sagde at det skulle han nok ordne, men jeg tilbød selv at gøre det i forventningen til at det ville gå hurtigere.
Tog kontakt til rega.dk hvor der ingen slinger i valsen var, det skal vi nok ordne vi skal bare lige have nogle hjem fra England.
Det er billigere at hente en palle hjem, end en og en, så koster det 150 kr. pr styk i forsendelse fra England.....
Det var i mine øjne forståeligt.
midt i oktober tikkede en mail så ind at den 12. dec. var den endelige dato for hvornår Apollo indløb i DK igen.
Min maskine var i sølv, men ville alligevel hellere have den i sort, da han hørte det sagde han, jeg sender en ny mandag.
Den står nu i mit hjem og spiller (og ser flot ud)
Vil bare sige at det er en super service hos Bent Medlyd  
Jeg havde en demo model og endte med en spritny, det er f..... god service i min terminologi
Det skal retfærdigvis siges at min gamle maskine godt kunne spille og at "unoderne" var indimellem som det også står skrevet lidt højere oppe, men at det var begyndt at udvilkle sig...
Venligst
|
|
|
Havde en Apollo på prøve, og jeg genkender nogle af problemerne, det med at den fryser skete også for den demo jeg havde hjemme... Og at den loader langsomt skete også for mig, i starten troede jeg at den ikke kunne spille min sprit nye cd, det viste sig dog senere at den bare skulle sidde i i omkring 30 sekunder før der skete noget...
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde en Apollo på prøve, og jeg genkender nogle af problemerne, det med
at den fryser skete også for den demo jeg havde hjemme... Og at den
loader langsomt skete også for mig, i starten troede jeg at den ikke
kunne spille min sprit nye cd, det viste sig dog senere at den bare
skulle sidde i i omkring 30 sekunder før der skete noget...
Er klar over at den tager lang tid om at loade, men her var det lang tid forstået på den måde at det var som om at den ikke ville godtage pladen.
Lidt ala at sætte en DVD i et regulært pc drev
Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Total-veninde-anlæg
Min Apollo skabte sig også, og jeg fik den ligeledes ombyttet af Bent Medlyd.... fin fin service.
Ingen problemer siden __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den forgangne uge havde jeg besøg af en Audia fligth 100 for at vurdere den op imod min Krell kav 400 xi. Kort fortalt så ser audiaen meget potent ud, ca 30 kilo med alufront. Super lækker detaljeret lyd. Så ingen tvivl om den kan godt. Det den til gengæld i mine øjne mangler er: den går ikke så dybt, den mangler lidt pondus og ikke mindst er den for pæn i lyden til mig forstået på den måde at den ikke træder nogen over tærerne  Da udlåneren af Audia flighten havde det lige modsat i forhold til min Krell bibeholdt vi begge vores respektive forstærkere. Anyway jeg fik afprøvet det og har fundet ud af at jeg er nok mere til Krell end til Audia. Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
I den forgangne uge havde jeg besøg af en Audia fligth 100 for at vurdere den op imod min Krell kav 400 xi. Kort fortalt så ser audiaen meget potent ud, ca 30 kilo med alufront. Super lækker detaljeret lyd. Så ingen tvivl om den kan godt. Det den til gengæld i mine øjne mangler er: den går ikke så dybt, den mangler lidt pondus og ikke mindst er den for pæn i lyden til mig forstået på den måde at den ikke træder nogen over tærerne
Da udlåneren af Audia flighten havde det lige modsat i forhold til min Krell bibeholdt vi begge vores respektive forstærkere.
Anyway jeg fik afprøvet det og har fundet ud af at jeg er nok mere til Krell end til Audia.
Venligst
|
|
|
Flight One eller Flight 100? Jeg formoder at det var en integreret, eller? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
mn1974 skrev:
I den forgangne uge havde jeg besøg af en Audia fligth 100 for at vurdere den op imod min Krell kav 400 xi. Kort fortalt så ser audiaen meget potent ud, ca 30 kilo med alufront. Super lækker detaljeret lyd. Så ingen tvivl om den kan godt. Det den til gengæld i mine øjne mangler er: den går ikke så dybt, den mangler lidt pondus og ikke mindst er den for pæn i lyden til mig forstået på den måde at den ikke træder nogen over tærerne
Da udlåneren af Audia flighten havde det lige modsat i forhold til min Krell bibeholdt vi begge vores respektive forstærkere.
Anyway jeg fik afprøvet det og har fundet ud af at jeg er nok mere til Krell end til Audia.
Venligst
|
|
|
Flight One eller Flight 100? Jeg formoder at det var en integreret, eller? |
|
|
ja hurra, det kører for mig - det der var ment var en Audia flight One Venligst __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt har jeg her på starten til 2007 valgt at udskifte min pladespiller til en anden nyere brugt sag lige akkurart afhentet idag
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Venligst
|
|
|
Jeg tror bare du skal have nogle større højttalere end de små VA'ere 
Spøg til side. Hvad vejer Krellen til sammenligning? Og hvis du har lyst kunne jeg godt tænkte mig at se nogle billeder af den uden topplade, for hvis den er rigtig krell-kraftig må der ligge en voldsom trafo nede i den, på trods af forstærkerens beskedne størrelse...
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Iøvrigt har jeg her på starten til 2007 valgt at udskifte min pladespiller til en anden nyere brugt sag lige akkurart afhentet idag |
|
|
Hvad er det for en sag? Og er det der vinyl ikke ret gammeldags? 
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
mn1974 skrev:
Iøvrigt har jeg her på starten til 2007 valgt at udskifte min pladespiller til en anden nyere brugt sag lige akkurart afhentet idag |
|
|
Hvad er det for en sag? Og er det der vinyl ikke ret gammeldags?  |
|
|
Jo, totalt outdated __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Hvad vejer Krellen til sammenligning? Og hvis du har lyst kunne jeg godt tænkte mig at se nogle billeder af den uden topplade, for hvis den er rigtig krell-kraftig må der ligge en voldsom trafo nede i den, på trods af forstærkerens beskedne størrelse... |
|
|
Krellen vejer 14.1 kg
Læs evt mere her: http://www.krellonline.com/html/m_KAV_p_KAV400xi_spec.html&n bsp; (kn ikke få links til at virke)
Så slipper du (eller jeg) for at pille toppen af
 __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
mn1974 skrev:
|
|
Hvad er det for en sag? Og er det der vinyl ikke ret gammeldags?  |
|
|
Godmorgen i stuen, jeg har købt en Rega P25 venligst __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hejsa her en lille historie
I forsommeren købte jeg en Rega Apollo silver, demo. Den have spillet ganske ganske kort tid hos en anden forhandler der lige skulle se hvad den kunne... Jeg fik den hjem og den spillede fint i nogle måneder.
i september fik den nogle nøkker jeg havde sværet ved at affinde mig med. Den fik nedenstående problemer:
- Vil ud af det blå ikke starte f.eks. nummer tre, selvom de to første numre er blevet spillet.
- Vil ikke læse mp3 filer når den endelig får det gjort ”løber” den igennem alle numre.
- ”Fryser”, fortsætter med at spille på trods af at displayet viser at der ikke sker noget….kan i den forbindelse ikke stoppe hverken på afspiller el via remote.
- Der kan gå en uge hvor der ikke sker noget, andre gange sker det flere gange om dagen.
- Jeg synes at problemerne er tiltagende i starten var det ikke så ofte som det er nu…
- Hver gang har jeg skullet slukke cd-afspilleren på stikkontakten for at få den igang igen.
- Meget langsom til at loade en plade - langsommere end i starten
Er der iøvrigt nogen der kender til de skitserede Rega Apollo problemer???
Nå, men jeg tog kontakt til hvor den er købt og sælger sagde at det skulle han nok ordne, men jeg tilbød selv at gøre det i forventningen til at det ville gå hurtigere.
Tog kontakt til rega.dk hvor der ingen slinger i valsen var, det skal vi nok ordne vi skal bare lige have nogle hjem fra England.
Det er billigere at hente en palle hjem, end en og en, så koster det 150 kr. pr styk i forsendelse fra England.....
Det var i mine øjne forståeligt.
midt i oktober tikkede en mail så ind at den 12. dec. var den endelige dato for hvornår Apollo indløb i DK igen.
Min maskine var i sølv, men ville alligevel hellere have den i sort, da han hørte det sagde han, jeg sender en ny mandag.
Den står nu i mit hjem og spiller (og ser flot ud)
Vil bare sige at det er en super service hos Bent Medlyd  
Jeg havde en demo model og endte med en spritny, det er f..... god service i min terminologi
Det skal retfærdigvis siges at min gamle maskine godt kunne spille og at "unoderne" var indimellem som det også står skrevet lidt højere oppe, men at det var begyndt at udvilkle sig...
Venligst
|
|
|
Som Kurt Thorsen synger: HER HAR I MIG TILBAGE 
Nej, rockforlife IS IN THE HOUSE (og min Apollo)
Jeg kender godt til problemer med Apollo. Min kan godt finde på at "fryse" som din. Så bliver man simpelthen nødt til at slukke på powerknappen og tænde igen. Det er heldigvis rimeligt sjældent den laver det nummer. Ellers kører den pænt.
Moderne CDer med copycontrol, er den længere tid om, en de god gamle skiver fra de tider, hvor "remasteret" ikke fandes... Nååå ja. Så der jo lige det med, at den ikke altid finder ALLE numrene på skiven. Sært 
Men det lader til, at Apollo har et par børnesygdomme. Sådan skal det åbenbart altid være med nye hardware ting. Det kunne tyde på, at de forskellige producenter har lidt for travlt, med at søsætte deres produkter i den virkelige verden..
Har du snakket med Bent? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej rockforlife, ja jeg har snakket med Bent og det er endt med at jeg har fået en ny raket. Den kører problemfrit so far. Det var iøvrigt en superservice jeg fik af Bent.
Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej rockforlife, ja jeg har snakket med Bent og det er endt med at jeg har fået en ny raket. Den kører problemfrit so far. Det var iøvrigt en superservice jeg fik af Bent.
Venligst
|
|
|
Det er jo det. Bent plejer at være en meget flink mand. Dygtig sælger. Men også ægte interesseret i de ting han importere. (mit indtryk)  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
det har jeg en ide om at du har ret i. Det der iøvrigt gjorde sagen en anelse speget for mig var, at jeg havde købt min raket hos "Ardency" som en demo model. Ingen slinger i valsen der ejheller. Han skulle nok tage fat i Bent, men jeg spurgte om det ikke ville være lettere om jeg selv gjorde det!  Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
det har jeg en ide om at du har ret i. Det der iøvrigt gjorde sagen en anelse speget for mig var, at jeg havde købt min raket hos "Ardency" som en demo model. Ingen slinger i valsen der ejheller. Han skulle nok tage fat i Bent, men jeg spurgte om det ikke ville være lettere om jeg selv gjorde det!
Venligst |
|
|
Jeg ser du bruger en Rega PU. Hvad er dit indtryk af den? Hvad har du ellers af erfaring med pladespillere og så fremdeles? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej rock, jeg fik den hjem igår aftes - når jeg får lyttet lidt på den skal jeg nok vende tilbage. Jeg tror, at det er en meget ny pick up der sidder på min spiller  Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej rock, jeg fik den hjem igår aftes - når jeg får lyttet lidt på den skal jeg nok vende tilbage. Jeg tror, at det er en meget ny pick up der sidder på min spiller
Venligst
|
|
|
Er det den der lige har været på tilbud for 4000,-?
Det lyder dælme som en god deal
Jeg har selv en Rega P3. Og jeg har en Dynavector 10x5 på. Og den ville jeg bare anbefale, hvis (og jeg siger hvis) du skulle have en anden PU  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|