Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit ydmyge anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 25
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:

Hej mester

Hvornår skal jeg lægge øre til mine gamle HT. Kunne nu godt tænke mig at høre Dem på den lækre Krell

Send en PB eller ring

hej chef, hehe...
du siger bare til når du har tid var det ikke noget med at vi skulle hen efter d. 25/2 førend du havde plads eller har jeg læst for hurtigt????

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hej Morten.

Og tak for lån af den "lille" Krell bamse og tak for at du bragte min Audia tilbage til mig.

Jeg har leget lidt med Gain på Audiaén og fundet ud af at +6 Gain, giver omend endnu mere vellyd, så jeg er en glad mand lige nu...

Kan se du har skiftet både pladespiller og speakere ud, dit valg af speakere kan jeg godt forstå, de Helicon 300 spiller rigtigt godt og som du selv sige mere neutralt en Vienna og parret med din Krell kan jeg godt forstille mig lyden lidt og kan så også godt forstå du bedre kan lide Krellén da denne jo også spille en del mere neutralt end eks. Audia gør.

Jeg er for tiden på jagt efter en pladespiller, og har lyttet lidt til ProJect og VPI og skal i nærmeste fremtid et smut til Odense og lytte lidt på Avid og lidt mere på VPI...

Syns bestemt vi en dag må slå os sammen og holde en lille lytteaften

hey mr. B. du siger bare til når "toget" kører fra det mørke djursland så skal du være velkommen

Venligst

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hej rockforlife,

tak for de fine ord.

Mine højttalerkabler er pt Black Rhodesium aero space biwiring 400x2. I mine øre spiller de supergodt. Hul igennem i hele spektret...

jo, tidligere havde jeg Vienna Baby Grand, men fik lyst til at prøve et par Dali Helicon. Da mulgheden bød sig slog jeg til, og byttede med de Dali Helicon 300 jeg har nu.

Hmm. Jeg har selv haft VA engang for lææææææænge siden. Det var den gamle Beethoven model, og den havde også denne varme/læke klang. Den klang har de åbenbart endnu. Det bliver næsten FOR ensartet og pænt ikk? Men for dælen de kunne spille HØØØJ tråd

Fra første gang jeg hørte den bånddiskant Helicon kører med var jeg solgt.

Gad vide om du/man overhovedet kan høre den bånddiskant? Er det ikke noget med den først siger noget efter MANGE hz? Så mange, at mange i teorien ikke kunne høre det?  

Mine viennaere spillede meget meget godt. De spiller lidt til den varme side og ikke specielt neutralt - bare sådan at man får lyst til at høre mere musik når en plade er slut.

Spørgsmålet er, om "neutralt" overhovedet er godt når vi snakker højttaler? Måske lyder det fy fy, og "du må da være sindsyg" Men jeg tror jeg mener det  Nu har jeg godt nok ikke hørt Duelunds konstroktioner, men min gamle Dali Diva som skulle være en af kongerne, hvad neutralitet angår, var ikke altid særlig indspirerende i sin gengivelse, netop på grund af denne "neutralitet" Er det ikke musik vi vil høre???? Opstillede, digitale og til tider "kolde" indspilninger, kan godt være rigtig træls på en "neutral" højttaler. Hvor imod at den på en "musikalsk" højttaler, liver lidt op, og måske ligefrem kan blive helt boogie-agtig For en "musikalsk" højttaler, behøver ikke at være en uhomogen gengiver

Mine heliconer spiller mere neutralt ikke så farvet og kun det der er i musikken. Samtidig er lyden nok en anelse (læs meget) mere sprød meget pga. bånddiskanten.

På trods af at det er en standerhøjttaler spiller den fint med bund (vistnok ned til 37 herz).

Her spillede Viennaen ned til 30 herz, men det er så også en gulvhøjttaler.

Ja men. Hvordan lyder de dybe toner så? Fordi den kan gå langt ned i hz, behøver bestemt ikke ar være noget hit. Men det ved du jo godt

Det er svært at vende vrangen ud på mine Dalier synes jeg, men der kan ikke herske tvivl om at en gedigen strømstærk muskel af en forstærker er at foretrække.

Min Krell synes at holde dem i et jerngreb

Uhadada. Joo, der burde være rigeligt med strøm i den Krell

Venligst

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Hej Rockforlife,

"Ja men. Hvordan lyder de dybe toner så? Fordi den kan gå langt ned i hz, behøver bestemt ikke ar være noget hit. Men det ved du jo godt...."

Bunden i mit setup er stram og veldefineret, så det matcher resten af højttaleren
an iøvrigt godt følge dit indlæg - det vigtigste er 100% musikken, men derfor gør det jo ikke noget at man synes at det lyder godt....

Venligst

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 Februar 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Hej Rockforlife,

"Ja men. Hvordan lyder de dybe toner så? Fordi den kan gå langt ned i hz, behøver bestemt ikke ar være noget hit. Men det ved du jo godt...."

Bunden i mit setup er stram og veldefineret, så det matcher resten af højttaleren
an iøvrigt godt følge dit indlæg - det vigtigste er 100% musikken, men derfor gør det jo ikke noget at man synes at det lyder godt....

Venligst

Det SKAL da lyde godt  Hvordan ens opfattelse er af god lyd, må vel stamme fra ens live-lyds oplevelse gennem livet, samt ens musiksmag

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

mn1974 skrev:
Hej Rockforlife,

Venligst

Det SKAL da lyde godt  Hvordan ens opfattelse er af god lyd, må vel stamme fra ens live-lyds oplevelse gennem livet, samt ens musiksmag

NEMLIG

Venligst

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 Februar 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
rockforlife skrev:

mn1974 skrev:
Hej Rockforlife,

Venligst

NEMLIG

Venligst

Det er sikkert derfor jeg har et spille HØØØØJT behov.. Fordi jeg i min ungdom, har været til mange sportshals-rock koncerter (HVAAAAAAAAAAAAAAAAAAD SIGER DU??????)

Men jeg har også bevæget mig meget i kredse, hvor jeg har lagt øre til akustisk musik,  uforstærkert forstås, så også min "fine" opfattelse af lyd kunne blive stimuleret

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Der er godt nok fart på dig

Du har ikke haft dine Helicon 300 en måned. Og nu er de til salg.

Hvad så?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

hehe,
det er jo det der er... rastløshed kan være irriterende...
Mit problem er, at for at få dem til at synge optimalt skal jeg skifte dverse andre ting ud i min "fødekæde"...
De spiller super super sweet mine højttalere, jeg ved bare at de vil kunne synge bedre ved rørgrej spændt for....
Det er da en mulighed at skifte til noget sådan, men jeg synes alligevel at det er for omstændeligt med rør, når forstærkeren og højttalere også bruges som lydkilde ved tv kiggeri....

Mine højtalere spiller skidegodt, men stadig er de meget direkte i deres holdning til hvad de kreæver af anlæg spændt for...

Nu må vi se....

Venligst

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hehe,
det er jo det der er... rastløshed kan være irriterende...
Mit problem er, at for at få dem til at synge optimalt skal jeg skifte dverse andre ting ud i min "fødekæde"...
De spiller super super sweet mine højttalere, jeg ved bare at de vil kunne synge bedre ved rørgrej spændt for....
Det er da en mulighed at skifte til noget sådan, men jeg synes alligevel at det er for omstændeligt med rør, når forstærkeren og højttalere også bruges som lydkilde ved tv kiggeri....

Mine højtalere spiller skidegodt, men stadig er de meget direkte i deres holdning til hvad de kreæver af anlæg spændt for...

Nu må vi se....

Venligst

Vil du så tilbage til VA?

Alternativt kunne du jo prøve at låne en Audia Flight Two (måske Rene har en). Den tror jeg umiddelbart vil klinge godt med Dalierne. Den er lidt blødere i det end Krellen, uden dog at være rørklang.

Brian7500

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

hey mr. B., jeg ved sku snart ikke - som du rigtigt har bemærket er der røget meget ind og ud af huset her på kort tid.
Jeg er måske lidt i et vaccum - frem og tilbage mellem A og B er jo som bekendt lige langt....
jeg er ikke sikker på hvad der skal ske. En mulighed kunne være Vienna ogen - det ved jeg jo spiller på mit anlæg...

Venligst

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 Februar 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hey mr. B., jeg ved sku snart ikke - som du rigtigt har bemærket er der røget meget ind og ud af huset her på kort tid.
Jeg er måske lidt i et vaccum - frem og tilbage mellem A og B er jo som bekendt lige langt....
jeg er ikke sikker på hvad der skal ske. En mulighed kunne være Vienna ogen - det ved jeg jo spiller på mit anlæg...

Venligst

Ønsker du en mere røragtig lyd? Er det det, du bokser med?

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Og Apolloen også Morten.

Hvad skal den skiftes til? Den troede jeg egentlig stod ret godt fast i dit setup.

Brian7500

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

hehe B,
det gjorde den for får så vidt også, nu må vi se hvad der sker... Jeg har fundet en der er ret spændende...

Venligst

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hehe B,
det gjorde den for får så vidt også, nu må vi se hvad der sker... Jeg har fundet en der er ret spændende...

Venligst

Lad høre, lad høre...

Brian7500

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

hehe, jeg skal først lige have det i hus så jeg ikke løber med en halv vind....

venligst

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

for 10 minutter siden have jeg en aftale med sælger om min nye cd afspiller. Nu er der så lige tikket en mail ind om at den alligevel er solgt tl anden side.. Super super fedt nummer....
Derfor sælger jeg ikke idag min iøvrigt dejlige rega apollo...

Venligst

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
for 10 minutter siden have jeg en aftale med sælger om min nye cd afspiller. Nu er der så lige tikket en mail ind om at den alligevel er solgt tl anden side.. Super super fedt nummer....

Øv - jeg hader når det sker... det sutter r..

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Lægen siger til MN1974:

"Diagnosen hedder hifititis. En uhelbredelig sygdom, beklager"

Mine gamle speakers skal endnu engang udsættes for ejerskifte

Æren være dens minde

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Ja, og det stinker....

jkjaers skrev:

mn1974 skrev:

Øv - jeg hader når det sker... det sutter r..

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

<< Forrige Side af 25 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes