Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 14:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Køb af ny computer.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tbsc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Hello there..

Jeg er ikke så vant til at skrive her på forummet, så jeg var ikke helt klar over hvor jeg skulle poste emnet, anyways, here it goes..

Jeg har i lidt tid gået og tænkt på at købe en ny computer, og er nu nået frem til denne: http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid= GT440EA%23UUW

Jeg vil gerne vide om i tror det er en god computer, og især, hvad i tror om grafikkortet. Er det godt nok, eller er det fx. et problem at det kun er 128 mb..

På forhånd tak for hjælpen..

Til top Vis tbsc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbsc

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 November 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

tbsc skrev:

Hello there..

Jeg er ikke så vant til at skrive her på forummet, så jeg var ikke helt klar over hvor jeg skulle poste emnet, anyways, here it goes..

Jeg har i lidt tid gået og tænkt på at købe en ny computer, og er nu nået frem til denne: http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid= GT440EA%23UUW

Jeg vil gerne vide om i tror det er en god computer, og især, hvad i tror om grafikkortet. Er det godt nok, eller er det fx. et problem at det kun er 128 mb..

Hej med dig og velkommen til...

Dette site er et hifi site med ting, debatter og spørgsmål om hifi eller til der relaterer dertil. Dette gør en laptop ikke helt, så jeg vil foreslå dig at finde et desideret pc site på nettet i stedet for, med dette spørgsmål. Der vil du også kunne finde en del bedre svar tror jeg.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 November 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Prøv eventuelt

http://www.hol.dk

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 November 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Velkommen til

Jeg kan se det er en Medie center maskine så går ud fra det er fordi du vil bruge den som HTPC? I såfald er der et dedikeret forum til dette men det skal moderatorne nok få flyttet.

Men med hensyn til dit spørgsmål så vil jeg sige det kommer meget an på hvad du skal afspille på din HTPC, HD i 720p HD i 1080p eller bare DVD eller måske bare divx eller kun mp3er. Den maskine du har fundet der er nok i stand til at afspille det meste bortset fra 1080p der er den lige presset nok medmindre man finder et medie afspiller program som kan udnytte begge kerner. 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

tbsc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 November 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
tbsc skrev:

Hello there..

Dette site er et hifi site med ting, debatter og spørgsmål om hifi eller til der relaterer dertil. Dette gør en laptop ikke helt, så jeg vil foreslå dig at finde et desideret pc site på nettet i stedet for, med dette spørgsmål. Der vil du også kunne finde en del bedre svar tror jeg.

Okay, helt i orden, det prøver jeg så, og tak for hjælpen mono...

Til top Vis tbsc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbsc

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

tbsc skrev:
rattanhuset skrev:
tbsc skrev:

Hello there..

Okay, helt i orden, det prøver jeg så, og tak for hjælpen mono...

Du kan sagtens få hjælp her hvis det drejer sig om at du gerne vil have en medie maskine eller htpc .. dog hvis du skal bruge den som en almindelig computer for du nok bedre hjælp på hol. Hvad skal du bruge den til?

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 November 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Lige en indskydelse.......
Jeg tror ikke det er en god ide at købe hos getmore, jeg har kun hørt skidt om den butik.

Mvh. Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 November 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Lige en indskydelse.......
Jeg tror ikke det er en god ide at købe hos getmore, jeg har kun hørt skidt om den butik.

Mvh. Morten.
Jeg har købt ved dem en del gange efterhånden, men gør det dog ikke mere. De er ikke for gode til at overholde leverings dato'er og den slags, men ellers har jeg ikke haft nogen problemer med dem.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 November 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Dette er et forum for HiFi, hvilket allerede er blevet skrevet. Jeg ved ikke lige hvorfor man forventer, at et site med navnet hifi4all er stedet at diskutere computere....

Men men men... Inden tråden lukkes, vil jeg da gerne give mit råd videre....
Jeg ville til hver en tid vælge en HP nr det gælder laptop's. Aldrig i livet skal jeg have andet!!! Men jeg ville holde mig LANGT væk fra modeller som den du selv har kigget på. Det er en af de modeller, som blandt HP tilhængere kldes "Bilka-serien". Det gælder alt hvad der står Pavilion på. De er lavet med det formål at konkurrere med diverse modeller fra Acer, DELL, Fujitsu/siemens og andre lavpris-mærker. Og det gør de OK... Det er bare ikke en rigtig HP.

Du skal finde en model fra Deres Business serie. Her får du godt nok ikke alt tivoli-lyset, web-cam osv... Til gengæld får du en bundsolid laptop i det traditionelle anonyme matsorte design som holder!
Med til Business serien kommer også markedets absolut bedste support. Ikke noget med ungarbejdere ved support-telefonen.... Sidst jeg snakkede med dem, fik jeg fat i en uddannet ingeniør, og han vidste lidt mere end det stykke papir med standard-spørgsmål som andre producenters supporter læner sig op ad.
Generelt har min erfaring med HP de sidste mange r været, at ALLE support spørgsmål løses omgående. Jeg fik på et tidspunkt hældt ½ liter Cola ned i maskinen (ike mig selv). Jeg kontaktede HP, og stumperne blev leveret dagen efter! Det kan jeg mig bekendt stadig gøre, med min 7 år gamle model som pt leger server...

Med en business model kan du endda nøjes med lidt lavere specifikationer på eks CPU, uden at det går ud over performance. Simpelthen fordi ALT er lavet rigtigt... Vælger du en Pavilion eller en ACER osv, får du et eller andet kina-bundkort med en hurtig processor, men som ikke kører specielt optimalt. Den er bare hurtig på papiret.
Med en business model, får du noget som HP selv har lavet og står 100% inde for, og som performer væsentligt bedre selv med lavere spec.

Jeg ville nok tage sådan en her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=395227
Så siger du nok at den har mindre harddisk og langsommere CPU og grafikkort... Korrekt. Men til ALT andet end spil, er den stadig hurtigere, og du vil næppe fortryde den.
Jeg sidder pt med en lign model fra HP, og den er så superlækker.. Alene det at batteriet holder 4 timer for et standard 6-cellers er lidt fedt. Man kan i øvrigt udvide batterikapaciteten til 15 timers reel brug!!! Slå det!
En specialitet ved HP laptop's er det super lækre tastatur. Her har jeg faktisk ALDRIG oplevet andre (heller ikke IBM) der kan følge med. Jeg vil vove den påstand, at den 7 år gamle sag jeg har stående, og som har været med rundt i det meste af verden, og hvor tastaturet nok er blevet slidt mere end de fleste laptops... Der er det stadig væsentligt bedre, end på enhver ny laptop du kan købe i dag (undtaget en ny HP eller IBM)

Det eneste man skal accetere, er at man IKKE får et spille grafikkort (men til gengæld et super godt kort til en arbejdsmaskine) og så må man undvære at den ligner noget fra et omrejsende cirkus.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Dette er et forum for HiFi, hvilket allerede er blevet skrevet. Jeg ved ikke lige hvorfor man forventer, at et site med navnet hifi4all er stedet at diskutere computere....

Det er iorden at diskutere computere hvis man skal bruge den til HTPC ... ellers er det da helt sort at have et HTPC forum...

EDIT: Tror desuden også moderatorne har accepteret indlægget da det er blevet flyttet til HTPC afdelingen istedet for andet hvor den var i starten ...

Og hvis i ikke allerede har skræmt den nye bruger væk, vil jeg da meget gerne vide hvad han havde tænkt sig at afspille på sin nye mediemaskine (som sagtens kan være en bærbar) ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes