| Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
MathiasFB skrev:
|
I det PMA-1500 og Dali Ikon 14.000,- til sammen hvorimod en fin Tandberg TR2075 og Studio Monitors koster 4-5000,- så vil jeg betegne det som dyrt i den her sammenhæng 
|
|
|
Tjaaa nu er det jo lidt svært at sammenligne nypris og brugtpris. Det er et velkendt "fænomen" at brugt grej betaler sig bedst, såfremt man køber dele i god stand. PMA-1500 og Ikon 6 burde kunne findes til ca. 7k 1 år brugt. Så er der stadig garanti mv. på og prisen er ikke langt fra Tandberg.
Dermed ikke sagt at hverken Tandberg eller Denon/Ikon kombinationen er hverken noget møg eller vanvittigt godt, men samligningsgrundlaget er ikke på plads. Det er fint at folk tillægger vintage værdi, og går op i selv samme. Det er hele humlen med hifi. Men ligeså vel som der er delte meninger om såvel meget nyt, som meget ældre grej, bør der også være rum til at kunne tåle denne kritik. Jeg er ikke bleg for at indrømme fejl og mangler ved mit eget setup. Måske nogle af "vintage-gutterne" herinde fra burde åbne op for det samme?
|
|
|
Jeg synes, at der er tale om et glimrende sammenligningsgrundlag, idet vintage sættes op i mod "nyt". __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi bede Zoglub om at lukke denne tråd !! Trådstarters overskrift giver ingen direkte ref. til emnet og hans indlæg var egentlig bare provoagtigt udokumenteret og irriterende Jeg har startet en ny tråd der hedder vintag kontra nyt - god fornøjelse der men husk på vintageforum taler vi pænt til hinanden mange af os er fra Emma Gads tid
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
udbud og efterspøgelse...det er det det
handler om...får mig dog osse en griner
når jeg om en ny forstærker kan læse
ordet "kun" foran f.eks 130.000.... eller
en højtaler for tiden herinde...til KUN 450.000......
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
floe skrev:
MathiasFB skrev:
|
I det PMA-1500 og Dali Ikon 14.000,- til sammen hvorimod en fin Tandberg TR2075 og Studio Monitors koster 4-5000,- så vil jeg betegne det som dyrt i den her sammenhæng 
|
|
|
Tjaaa nu er det jo lidt svært at sammenligne nypris og brugtpris. Det er et velkendt "fænomen" at brugt grej betaler sig bedst, såfremt man køber dele i god stand. PMA-1500 og Ikon 6 burde kunne findes til ca. 7k 1 år brugt. Så er der stadig garanti mv. på og prisen er ikke langt fra Tandberg.
Dermed ikke sagt at hverken Tandberg eller Denon/Ikon kombinationen er hverken noget møg eller vanvittigt godt, men samligningsgrundlaget er ikke på plads. Det er fint at folk tillægger vintage værdi, og går op i selv samme. Det er hele humlen med hifi. Men ligeså vel som der er delte meninger om såvel meget nyt, som meget ældre grej, bør der også være rum til at kunne tåle denne kritik. Jeg er ikke bleg for at indrømme fejl og mangler ved mit eget setup. Måske nogle af "vintage-gutterne" herinde fra burde åbne op for det samme?
|
|
|
Jeg synes, at der er tale om et glimrende sammenligningsgrundlag, idet vintage sættes op i mod "nyt". |
|
|
Nu snakker vi jo ikke om NYT grej, men nyere hifi. Du vil altid få "mere" for dine penge ved at købe brugt, der er jo logisk nok  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Sjov tråd, den her. Jeg synes også at vintage hifi tit er alt for dyrt. Jeg gav 2.000 kr. for en 30 år gammel tuner:  Dumt af mig! Men den lyder sgu' godt (og på tyske ebay går de almindeligvis for mere) For resten hørte jeg nyt hifi til omkring 300.000-400.000 kr. den anden dag. Det ringer for mine øre endnu! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
|
udbud og efterspøgelse...det er det det
handler om...får mig dog osse en griner
når jeg om en ny forstærker kan læse
ordet "kun" foran f.eks 130.000.... eller
en højtaler for tiden herinde...til KUN 450.000......
|
|
|
Nu skal jeg ikke påstå at jeg hører til gruppen der ville lægge så mange penge for hverken en forstærker eller en højttaler, men det kommer vel trods alt an på hvad referencen er, eller hvad det aktuelle produkt normalt koster.
Jeg ville eksempelvis spidse ører (eller øjne) hvis jeg faldt over en annonce for en Ferrari Enzo til "kun" 1,5 million. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da en underlig tråd det her? Om folk vil købe Vintage elelr ikke vil er vel op til dem selv.. Hvad der lyder godt og ikke gør, nyt eller vintage, er vel op til dem selv. Hvad folk forlanger for deres grej, er vel op til dem selv. Hvad du sælger dit grej for, er op til dig selv. Hvad du synes om vintage, det rager mig. Men at du laver en tråd i vores fælles vintage fora, for at fortælle os at det er for latterligt at vi kan lide vintage, det er bare plat... God vind fremover. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Christian B Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 28 Marts 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der i vejen med et åbent og realistisk syn på sagen, ligesom på nye apparater ?
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
sd2100 skrev:
AV Precision skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Og var på ingen måde imponeret. Designet var også grimt og øhh ja "gammeldags" |
|
|
Er det ikke lidt som at kritisere en Transporter for at det ikke er en sportsvogn?
|
|
|
Overhovedet ikke. Øjnene lytter med! Det er der absolut intet nyt i.
|
|
|
Ja. Og det indrømmer jeg gerne. Men lydmæssigt var det stadig ikke noget særligt.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
sd2100 skrev:
AV Precision skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Og var på ingen måde imponeret. Designet var også grimt og øhh ja "gammeldags" |
|
|
Er det ikke lidt som at kritisere en Transporter for at det ikke er en sportsvogn?
|
|
|
|
|
|
Ja. Og det indrømmer jeg gerne. Men lydmæssigt var det stadig ikke noget særligt.
|
|
|
Hej Sonny.
Hvilke højttalere var det, at du hørte?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
sd2100 skrev:
AV Precision skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hej Sonny.
Hvilke højttalere var det, at du hørte? 
|
|
|
Aner det ikke. Et par store gulvhøjttalere. Der dog stod på en lille fod. Ved ikke hvad de hed.
Men det er også lige meget. Jeg syntes IKKE de var gode.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
sd2100 skrev:
AV Precision skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hej Sonny.
Hvilke højttalere var det, at du hørte? 
|
|
|
Aner det ikke. Et par store gulvhøjttalere. Der dog stod på en lille fod. Ved ikke hvad de hed.
Men det er også lige meget. Jeg syntes IKKE de var gode.
|
|
|
Nej det ikke lige meget. Jeg forstår ikke hvordan du kan udtale dig om, at Tandberg er dårligt sammenlignet med noget nyt, ud fra at du kun har hørt ét par af deres højttalere. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
|
Hvad er der i vejen med et åbent og realistisk syn på sagen, ligesom på nye apparater ?
|
|
|
@Bjørn/arsenix,
Jeg interesserer mig ikke for nye apparater, ikke at jeg ikke hører nogen, men måske netop derfor, så drop dine studentikose sammenligninger.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian B skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
@Bjørn/arsenix,
Jeg interesserer mig ikke for nye apparater, ikke at jeg ikke hører nogen, men måske netop derfor, så drop dine studentikose sammenligninger. |
|
|
sssshhhhhhh... __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Christian B skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
@Bjørn/arsenix,
Jeg interesserer mig ikke for nye apparater, ikke at jeg ikke hører nogen, men måske netop derfor, så drop dine studentikose sammenligninger.
|
|
|
sssshhhhhhh... |
|
|
Quote en eller anden: Jeg er stået af her... Når folk ikke engang kan kommentere sagligt på et velargumenteret indlæg (som ovenstående, der på fornemste vis blamerer sig med sin floskuløse retorik - eller mangel på samme), så orker jeg simpelthen ikke at deltage mere...
Hvor for I dog profileret Jer selv godt i disse tråde! Hel og lykke med de aldrene lyttere 

|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian B skrev:
floe skrev:
Christian B skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
@Bjørn/arsenix,
|
|
|
sssshhhhhhh... |
|
|
Jeg er stået af her... Når folk ikke engang kan kommentere sagligt på et velargumenteret indlæg (som ovenstående, der på fornemste vis blamerer sig med sin floskuløse retorik - eller mangel på samme), så orker jeg simpelthen ikke at deltage mere...
Hvor for I dog profileret Jer selv godt i disse tråde! Hel og lykke med de aldrene lyttere 

|
|
|
Super!!!! Jeg kan ikke i min vildeste fantasi tolke dit indlæg som hverken konstruktivt, positivt biddragende, eller på anden måde nyttigt, så du fik såmen blot svar på tiltale. Jeg er efterhånden ved at være en smule træt af at spille tid på at skrive fornuftige indlæg i disse tråde... Jeg er heldigvis glad for mit relativt nye elendige møganlæg. Lad du blot endelig have samme opfattelse af dit... __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian B.
Jeg har lidt svært ved at finde rundt i dine indlæg Kan du godt lide vintage eller bryder du dig ikke om det?
Mvh Mathias __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian B skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
@Bjørn/arsenix,
Jeg interesserer mig ikke for nye apparater, ikke at jeg ikke hører nogen, men måske netop derfor, så drop dine studentikose sammenligninger. |
|
|
hvorfor kører du på bjørn - jeg kan ærligt talt ikke se a der er noget studentikost over hans bemærkning - om vi er til vintage eller nyt skader det jo ikke at anskue det fornuftigt. __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |