| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Christian B skrev:
bjørn skrev:
|
Hvad er der i vejen med et åbent og realistisk syn på sagen, ligesom på nye apparater ?
|
|
|
@Bjørn/arsenix,
Jeg interesserer mig ikke for nye apparater, ikke at jeg ikke hører nogen, men måske netop derfor, så drop dine studentikose sammenligninger. |
|
|
hvorfor kører du på bjørn - jeg kan ærligt talt ikke se a der er noget studentikost over hans bemærkning - om vi er til vintage eller nyt skader det jo ikke at anskue det fornuftigt.
|
|
|
Tak for lidt opbakning... Christian B er netop een af de personer som jeg forsøger at henvise til... Det er rart at det ikke er alle herinde som vil drage diskussionen ned på rød stue niveau. r-l-b du får lige et af Tante Bergs  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 05:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
sd2100 skrev:
AV Precision skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Og var på ingen måde imponeret. Designet var også grimt og øhh ja "gammeldags" |
|
|
Er det ikke lidt som at kritisere en Transporter for at det ikke er en sportsvogn?
|
|
|
Overhovedet ikke. Øjnene lytter med! Det er der absolut intet nyt i.
|
|
|
Ja. Og det indrømmer jeg gerne. Men lydmæssigt var det stadig ikke noget særligt.
|
|
|
Hej Sonny.
Hvilke højttalere var det, at du hørte? 
|
|
|
Aner det ikke. Et par store gulvhøjttalere. Der dog stod på en lille fod. Ved ikke hvad de hed.
Men det er også lige meget. Jeg syntes IKKE de var gode. |
|
|
Det lyder som om der ikke var synergi imellem det du hørte der,Hi-Sonny-Fi  Der er nogle Tandberg-højttalere der er meget letdrevne....de er lidt tricky at parre med en tilfældig forstærker.Var din kammerat glad for lyden?
Iøvrigt er Tandberg-højttalere meget følsomme mht højden fra gulvet.Der skal eksperimenteres,ikke mindst fordi Tandberg ikke lavede højttaler-standere til andet end Studio Monitor's.Så det er 'fremmede' standere der skal på banen
Men indtil de sidste 'TL'-modeller,da var alle Tandberg-højttalere reol-højttalere/væg-højttalere  Også TL5010 og Hifi System 15(begge med 12" bas i et 50 liters kabinet)  Dengang var verden ikke så kompliceret __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
sd2100 skrev:
AV Precision skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Og var på ingen måde imponeret. Designet var også grimt og øhh ja "gammeldags" |
|
|
Er det ikke lidt som at kritisere en Transporter for at det ikke er en sportsvogn?
|
|
|
|
|
|
Ja. Og det indrømmer jeg gerne. Men lydmæssigt var det stadig ikke noget særligt.
|
|
|
Hej Sonny.
|
|
|
Aner det ikke. Et par store gulvhøjttalere. Der dog stod på en lille fod. Ved ikke hvad de hed.
Men det er også lige meget. Jeg syntes IKKE de var gode.
|
|
|
Det lyder som om der ikke var synergi imellem det du hørte der,Hi-Sonny-Fi Der er nogle Tandberg-højttalere der er meget letdrevne....de er lidt tricky at parre med en tilfældig forstærker.Var din kammerat glad for lyden? Iøvrigt er Tandberg-højttalere meget følsomme mht højden fra gulvet.Der skal eksperimenteres,ikke mindst fordi Tandberg ikke lavede højttaler-standere til andet end Studio Monitor's.Så det er 'fremmede' standere der skal på banen Men indtil de sidste 'TL'-modeller,da var alle Tandberg-højttalere reol-højttalere/væg-højttalere Også TL5010 og Hifi System 15(begge med 12" bas i et 50 liters kabinet) Dengang var verden ikke så kompliceret  |
|
|
Jo han var godt tilfreds. Men han syntes udentvivl mine Sonus Faber vare bedre!
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Tante Berg skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
MathiasFB skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
sd2100 skrev:
AV Precision skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hej Sonny.
|
|
|
Men det er også lige meget. Jeg syntes IKKE de var gode.
|
|
|
Det lyder som om der ikke var synergi imellem det du hørte der,Hi-Sonny-Fi Der er nogle Tandberg-højttalere der er meget letdrevne....de er lidt tricky at parre med en tilfældig forstærker.Var din kammerat glad for lyden? Iøvrigt er Tandberg-højttalere meget følsomme mht højden fra gulvet.Der skal eksperimenteres,ikke mindst fordi Tandberg ikke lavede højttaler-standere til andet end Studio Monitor's.Så det er 'fremmede' standere der skal på banen Men indtil de sidste 'TL'-modeller,da var alle Tandberg-højttalere reol-højttalere/væg-højttalere Også TL5010 og Hifi System 15(begge med 12" bas i et 50 liters kabinet) Dengang var verden ikke så kompliceret  |
|
|
Jo han var godt tilfreds. Men han syntes udentvivl mine Sonus Faber vare bedre!
|
|
|
De er dog også en del dyrere, men jeg kan godt følge dig.
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, Matthias, det er ikke lige det som det handler om.
Det er den generelle hype der er omkring vintage. Og om at der er intet så skønt og smukt som minder og gamle dage :-)
Implicit heri ligger det at selv faktum at et objekt fra den tid ikke er det!
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Det er den generelle hype der er omkring vintage. Og om at der er intet så skønt og smukt som minder og gamle dage :-)
|
|
|
Ja vi er vist kørt lidt uden for emnet, men da trådstarten ikke ønsker at følge op/forsvare eller argumentere for sine indlæg, så går det vel 
For mig er det lidt underordnet alt det med de "gamle dage". Jeg synes bare, at meget vintage grej lyder godt.
Mvh Mathias __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm..Der har været hype om det meste...
kl.A.
monoblokke
exotiske kabler - genre meget tykke - "forgyldte" stik"
små højttalere på smukke standere
Italiensk fugleøjetræ
Subwoofere
brugen af plexiglas på rørforstærkere (tempel)
slanke fruevenlige højttalere med små basenheder
blå lysdioder
detaljerigdom i diskant (måske for at bortlede opmærksomhed fra basområdet?)
basfælder - akustiske dæmpere?
linolie
Altsammen noget, som har været hypet pænt de sidste 20-25 år -
minder om gamle dage er altid sentimentale - og mange af os har som sidegevinst, at det vintagegrej, som vi kan lide, også minder os om en svunden tid - ja - og??
At påstå, at det er et faktum, at ting og sager fra den tid ikke er skønt og smukt er en fantastisk påstand, som må stå for egen regning og er måske blot et udtryk for mangel på æstetisk sans.
At så påstanden kommer fra en person, som lever af at sælge nyt udstyr gør ikke påstanden mere troværdig.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Christian B Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 28 Marts 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
hmmm..Der har været hype om det meste...
kl.A.
monoblokke
exotiske kabler - genre meget tykke - "forgyldte" stik"
små højttalere på smukke standere
Italiensk fugleøjetræ
Subwoofere
brugen af plexiglas på rørforstærkere (tempel)
slanke fruevenlige højttalere med små basenheder
blå lysdioder
detaljerigdom i diskant (måske for at bortlede opmærksomhed fra basområdet?)
basfælder - akustiske dæmpere?
linolie
Altsammen noget, som har været hypet pænt de sidste 20-25 år -
minder om gamle dage er altid sentimentale - og mange af os har som sidegevinst, at det vintagegrej, som vi kan lide, også minder os om en svunden tid - ja - og??
At påstå, at det er et faktum, at ting og sager fra den tid ikke er skønt og smukt er en fantastisk påstand, som må stå for egen regning og er måske blot et udtryk for mangel på æstetisk sans.
At så påstanden kommer fra en person, som lever af at sælge nyt udstyr gør ikke påstanden mere troværdig.
Vh
Freddy
|
|
|
lige i øjet .
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at det er let at forfalde til klapsalver men pas nu på ikke at gøre tråden ulidelig - lad folk fremkomme med deres påstande - vi kan nok godt se at folk er branchemedlemmer eller ej og det er da fint de deltager selvom de lever af at sæge nyt udstyr - hvis de var vilde med vintage ville de måske sælge det i stedet - jeg tror ikke man bliver mega millionær på at sælge hifi herhjemme så det må jo være lysten der driver værket så mon ikke de er glade for det de sælger ?
Nu kan jeg se at hifihuset sælger Gamut som ofte bliver beskyldt for at være kejserens nye klæder og flot indpakning etc. Dog var det noget af det jeg fandt lød bedst på messen i 2006 - måske fordi de ikke spillede shubidua men noget klassisk musik - who knows
der er i øvrigt lavet ligeså meget grimt vintage som flot - men når man ser på de flotte synes jeg det er pænere en meget nyt - men når jeg ser på min endevæg med hele revox setuppet tuner,cd, effekt og int. forstærker to kassette og to spolebånd alt i industrigråt flankeret af de to store 4100 højtalere med 8 basser - tja så er det jo egentlig grimt ad..... men det ser flot lab-agtigt ud
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
hifihuset.dk skrev:
|
|
|
Ja vi er vist kørt lidt uden for emnet, men da trådstarten ikke ønsker at følge op/forsvare eller argumentere for sine indlæg, så går det vel 
For mig er det lidt underordnet alt det med de "gamle dage". Jeg synes bare, at meget vintage grej lyder godt.
Mvh Mathias
Somme tider er det en god ide, at lytte og holde kæft så længe.
Men det er vel en utænkelig mulighed i dit "selvpromoverende" univers? |
|
|
__________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
MathiasFB skrev:
hifihuset.dk skrev:
|
|
|
Mvh Mathias
Men det er vel en utænkelig mulighed i dit "selvpromoverende" univers? |
|
|
|
|
|
Og så var det vist på tide at en moderator greb ind og uddelte en advarsel... __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
kalleklat skrev:
MathiasFB skrev:
hifihuset.dk skrev:
|
|
|
Mvh Mathias
Men det er vel en utænkelig mulighed i dit "selvpromoverende" univers?
|
|
|
|
|
|
Og så var det vist på tide at en moderator greb ind og uddelte en advarsel...
|
|
|
Ja, sandheden er, som oftest, ilde hørt! __________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
bhp12 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
Ja, sandheden er, som oftest, ilde hørt! |
|
|
Nu er det jo så din sandhed, hvad er ideen i at starte en dabat hvis formålet er at missionere? måske blot at provokere.......
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhp12 skrev:
kalleklat skrev:
|
Ja, sandheden er, som oftest, ilde hørt!
|
|
|
Nu er det jo så din sandhed, hvad er ideen i at starte en dabat hvis formålet er at missionere? måske blot at provokere.......
|
|
|
PROVOKERE? Ikke en umulighed!
"Frelste mennesker" trænger af og til til "a wake up call"! __________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
floe skrev:
kalleklat skrev:
MathiasFB skrev:
hifihuset.dk skrev:
|
|
|
Mvh Mathias
|
|
|
|
|
|
Og så var det vist på tide at en moderator greb ind og uddelte en advarsel...
|
|
|
Ja, sandheden er, som oftest, ilde hørt! |
|
|
Du har en underlig måde at distancere imellem det at være ubehøvlet og proklamere din såkalte ganske "objektive" sandhed....... Det er ikke faldet dig ind at du desværre ikke besidder den endegyldige sandhed i samtlige spørgsmål? Og forresten... Kan du ikke for fremtiden lade være med at markere alt hvad du skriver i bold og større typer, jeg er sikkert ikke den eneste herinde der er træt af at se på dig være selvhævdende... __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
bhp12 skrev:
kalleklat skrev:
|
Ja, sandheden er, som oftest, ilde hørt!
|
|
|
|
|
|
PROVOKERE? Ikke en umulighed!
"Frelste mennesker" trænger af og til til "a wake up call"! |
|
|
Nej tak. Jeg gider ikke abonnere på Vagttårnet. "dolph"
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter Jeg syntes der er nogle spændende elementer i den her debat, så jeg er lidt ærgerlig over at lukke den. Kalleklat, læs " Tænk før du taler" der indeholder en række punkter du skal opfylde for at være en del af forum. Skriv gerne en privat besked til mig, hvis der er noget du er i tvivl om. Yderligere tegn på mudderkast nogen side af vil jeg ikke se gennem fingre med.(fra Retningslinierne) - at indlæg skal være i en god og ordentlig tone - også selv om du er uenig!
- at der ikke må udøves personhetz.
... - at en bruger kan tildeles 3 advarsler, såfremt retningslinier ikke
overholdes. 3. advarsel medfører permanent suspensation/udelukkelse fra
forum.
- at en bruger til hver en tid kan suspenderes/udelukkes fra forum, såfremt HIFI4ALL.DK finder det nødvendigt.
Håber i får en god debat
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Hej gutter
Jeg syntes der er nogle spændende elementer i den her debat, så jeg er lidt ærgerlig over at lukke den.
Kalleklat, læs "Tænk før du taler" der indeholder en række punkter du skal opfylde for at være en del af forum. Skriv gerne en privat besked til mig, hvis der er noget du er i tvivl om.
Yderligere tegn på mudderkast nogen side af vil jeg ikke se gennem fingre med.
(fra Retningslinierne)
- at indlæg skal være i en god og ordentlig tone - også selv om du er uenig!
...
- at en bruger kan tildeles 3 advarsler, såfremt retningslinier ikke overholdes. 3. advarsel medfører permanent suspensation/udelukkelse fra forum.
- at en bruger til hver en tid kan suspenderes/udelukkes fra forum, såfremt HIFI4ALL.DK finder det nødvendigt.
Håber i får en god debat 
|
|
|
Ladies...............................
.......................................behave! __________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
Zorglub skrev:
Hej gutter
Jeg syntes der er nogle spændende elementer i den her debat, så jeg er lidt ærgerlig over at lukke den.
Kalleklat, læs "Tænk før du taler" der indeholder en række punkter du skal opfylde for at være en del af forum. Skriv gerne en privat besked til mig, hvis der er noget du er i tvivl om.
Yderligere tegn på mudderkast nogen side af vil jeg ikke se gennem fingre med.
(fra Retningslinierne)
- at indlæg skal være i en god og ordentlig tone - også selv om du er uenig!
...
- at en bruger kan tildeles 3 advarsler, såfremt retningslinier ikke overholdes. 3. advarsel medfører permanent suspensation/udelukkelse fra forum.
Håber i får en god debat 
|
|
|
Ladies...............................
.......................................behave!
|
|
|
Siger du? Det er dig der bliver bedt om at læse "Tænk før du taler"? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
MathiasFB skrev:
hifihuset.dk skrev:
|
|
|
Mvh Mathias
|
|
|
|
|
|
Hvorfor skal jeg holde kæft? "Selvpromoverende" univers? Hvad er det jeg promoverer? - Jeg forsøger stille og roligt at skrive/snakke om de ting der bliver sagt, og har i hele tråden igennem skrevet pænt, og sat passende "smileys" for at holde en god tone 
Din sidste kommentar, hvor du kalder os for ladies, forstår jeg heller ikke. Det er dig, moderatoren hentyder til, og du bør venligst besvare mine indlæg i forummet pænt - eller lade være 
Alternativet er, at du kan give din mening over for mig til kende over en privat besked, hvis du mener, at jeg fortjener det og derudover også kan argumentere for dette.
Mvh Mathias __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |