Da jeg er ret ny ud i vintage hifi, blev smittet da jeg købte KA-615 tuneren af Peter (pqrannes) da ramte vintage-virusen, og har medført at jeg har brugt en mindre formue men osse at jeg er blevet en del klogere og en masse oplevelser rigere. Så får lyst til at sige tak med W.C Fields ord: en skøn blondine drev mig til druk, jeg fik nu aldrig skrevet og sagt tak!
Jeg vidste ikke hvad jeg kunne forvente med hensyn til lydkvalitet i forhold til mit nye grej fra Kenwood´en (KA-601) men blev opfordret til at Gurup til at dele mine indtryk, da han selv går i farlige tanker, om at anskaffe sig et sæt ældre Kenwood tuner/forstærker.
Mit "nye" setup består af: Vincent SV 121 forstærker, Rega Planet MK1 cd, Rega Planar 2 plint med SME Series 3 arm, OM2 Red Ortofon pickup, Clearaudio Basic riaa, Dali 7 højtalere.
Det har tjent mig godt, har dog savnet lidt bund i forstærkeren, setupet spillede bedst hvis højtalerene stod helt op af bagvæggen med 40-50cm til sidevæggen.
Efter skift til Kenwooden er der klart mere bas og bund, ikke at der (efter jeg fik hentet højtalerene ud fra hjørnene) ikke er kontrol, for det er der, det spiller bare mere dybt end før.
Kanal seperation er klar og defineret, dog mangler der lidt perspektiv i for hold til Vincentén.
Riaadelen i forstærkeren sparker røv! i forhold til Clearaudioén (2995kr)
Så sammenfattet, en 30års gammel lydudlejet forstærker, der har fået gud ved hvor mange tæsk, står nemt mål med en 7995kr nykonstrueret forstærker.
Så Gurup køb du bare sådan et sæt, der er rocks for your bucks!