Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 50" Plasma - Kan i hjælpe? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stonefunker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hej med jer og godt nytår.

Jeg står i den situation at jeg som første gangs køber står og skal vælge hvilket 50" plasma fjernsyn jeg skal købe.
Jeg har siddet og fulgt lidt med her på sitet og ellers kigget rundt omkring på nettet ,samt været ude hos div. forhandlere, men jeg syntes at det er noget af en jungle at finde rundt i, så derfor håber jeg inderligt at i gæve gutter kan hjælpe mig, med at finde frem til et SUPER fjernsyn, som kunne passe til mig.

Fjernsynet kommer hovedsagligt til at blive brugt til spil og film, men skal også gerne kunne vise et godt billede når min søn ser fjernsyn.

Elgiganten har vist mig en model fra LG: 50PQ3500 er det et godt fjernsyn?

Jeg har hørt en masse godt om pioneer og panasonic, men det lader til at at danskerne køber mest ind af Samsung.

Jeg har ca. 10.000,- til at bruge på et fjernsyn min søn og jeg kan blive rigtig glad for, så jeg håber i vil være så søde at give os en hånd med, ud fra erfaringer osv.

Mange tak og et rigtigt godt nytår til jer alle.

Til top Vis Stonefunker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stonefunker

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Jeg stod i samme situation som dig for knap et år siden. Jeg gik som udgangspunkt ud fra at jeg ville have full HD og LCD. Jeg kikkede hos flere forhandlere igennem flere måneder og endte med en skærm der kostede det halve af hvad jeg havde ventet.

for det første er det noget nær umuligt at se forskel på Full HD og HD ready, hvis du står på mere end 2½ meters afstand. jeg sidder og ser tv på 4½ meters afstand. Men det betyder meget for prisen.

For det andet har plasma meget blødere og behageligere farver når de sammenlignes direkte ved siden af hinanden.

Derfor endte jeg ud med sådan en skærm:

http://cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p50x10y-4692p.html

Og den har jeg været meget tilfreds med. (prisen er faldet godt 1000 kr siden jeg købte for et halvt år siden.)

Hvis jeg skulle have købt LCD var jeg givetvis endt op med denne:

http://cinemagic.dk/shop/sony-kdl-52w5500-4943p.html

Det er en full hd skærm som koster 5000 mindre nu end for et halvt år siden. Den er god, meget bedre end V5500. Jeg købte hos Cinemagic for de var de billigste, det virkede upåklageligt.

wwweeewwweee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Har selv købt et Samsung PS50A456 Serie 4 i Fona for knap et år siden og har været super glad for det. At det kun er 1356x768 i opløsning er ikke noget man lægger mærke til overhovedet og HD kanaler står knivskarpt på det. Gav 9000kr dengang, men kan se det er under 6000kr nu. Vil kalde det et røverkøb, hvis man ikke har brug for indbygget MPEG4 tuner.

Til top Vis wwweeewwweee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wwweeewwweee

Stonefunker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

< http-equiv="Content-" content="text/; charset=utf-8">< name="ProgId" content="Word.">< name="Generator" content="Microsoft Word 12">< name="Originator" content="Microsoft Word 12"><link style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;" rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5CTHOMAS%7E1%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_filelist.xml" target="_blank"><link style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;" rel="themeData" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5CTHOMAS%7E1%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_themedata.thmx" target="_blank"><link style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;" rel="colorSchemeMapping" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5CTHOMAS%7E1%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_colorschememapping.xml" target="_blank">< style>

Hej igen,

Tusind tak for jeres hurtige svar. wwweeewwweee/ Hermann.

De skriver om Panasonic X10 serien: Dette TV er for dig der blot ønsker at se alm. TV i god kvalitet, og ikke har behov for udnyttelse af Fuld HD fra f.eks. Blu-ray. Vil det så sige at hvis vi gerne vil se Blu-ray film og spille spil ikke kan få den optimale og super klare lækre opløsning? for hvis ikke så er der jo ingen grund til at smide mit gamle billedrørs fjernsyn ud. :)

Nu har jeg kigget på disse:

Samsung PS50A456

Panasonic TX-P50X10Y

LG 50PS6000

LG 50PS8000

LG 50PQ3500

Og jeg må ærligt erkende at jeg ikke er blevet meget klogere, findes der ikke et site hvor man kan sammenligne de forskellige modeller og læse nogle gode anmeldelser på fks. modeller?

Det er dog utroligt at man ikke bare kan købe et fjernsyn i dag uden at skulle have en uddannelse som raket ingeniør :)

Jeg er total på bar bund med hvilket et fjernsyn jeg skal købe, man skal jo tage højde for sindssygt mange ting..

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige jeg har aldrig overvejet om jeg skulle se blueray på et tidspunkt. Når jeg har set på  TV har udgangspunktet altid været at jeg ønskede at se analoge og digitale tv kanaler. Du skal være opmærksom på at den skal vise analog tv godt også. For det er jo nok det du skal se mest, for Champions league på TV3 er vel mindst lige så vigtig som Blueray.

Derudover er billedkvaliteten fornem på DRs HD kanal, den er en lille smule bedre end den DR1 på DVB-c, der igen er lidt bedre end analog DR1. Men hvor langt sidder du fra, for hvis du sidder mere end 3 meter fra skærmen mener jeg det er helt ligegyldigt om det er hd ready eller Full HD.

Men du må ikke købe et TV uden MPEG 4 decoder. Det kan ikke vise DR HD, Ramasjang og DR kulturkanalen, samt dr og tv2 fra 2011 + andre kanaler der skifter til digitale kanaler. MPEG4 og DVB - C er et must. Mine kanaler ligger på DVB - C andre steder ligger de på DVB - T.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Stonefunker skrev:
<Og jeg må ærligt erkende at jeg ikke er blevet meget klogere, findes der ikke et site hvor man kan sammenligne de forskellige modeller og læse nogle gode anmeldelser på fks. modeller?

Det er dog utroligt at man ikke bare kan købe et fjernsyn i dag uden at skulle have en uddannelse som raket ingeniør :)

Du må ihvertfald ikke købe et TV uden MPEG4, men det tror jeg heller ikke du kan i praksis. For hvis du gør det har du brug for en box ved siden af nærmest omgående og du kan ikke se DR og TV2 med udgangen af 2011.

Gå ud og se hvad du kan få og bedøm billederne, og bed om alm tv signal, for alle kan vise højopløste billeder flot. Køb så der hvor det er billigst. De priser som Cinemagic har det Panasonic til er meget lavere end hos f.eks. expert. der har det TV som koster knap 7k på tilbud til 11,5k, nedsat fra 12k. Sony 52" W5500 koster stadig 20.000 nogle steder, så du må se dig for. Den eneste grund til at jeg købte hos Cinemagic var prisen, for den er lavere der end stort set alle andre steder.

Stonefunker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke at der er andet for end at tage på den helt store tur ud i byen og så kigge på de forskellige modeller, tror jeg vil springe på cyklen i morgen og snuse lidt til det hele.

mange tak for hjælpen, det kan være jeg vender tilbage når jeg har været ude i byen.

wwweeewwweee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hermann, så simpelt er det jo ikke helt. Hvis du som mig har Profiber, så er der altså ingen grund til at have en MPEG4 tuner i tv'et, da du alligevel skal have en ekstern boks. Det samme gælder vel hvis du har YouSee, da det også er baseret på datanetværk. Har du derimod stueantenne eller Stofa, så skal du selvfølgelig have en indbygget MPEG4 tuner så du undgår en ekstern boks.

Mht. at læse tests på nettet og så videre, så synes jeg ikke rigtig det hjalp mig meget. Faktisk var det fruen der valgte det, da vi tilfældigvis gik ind i Fona for at kigge. Det var slet ikke sådan jeg havde forventet at købe mit tv, men det gik nu godt alligevel.Det er vist bare at tage et valg først som sidst istedet for at vnede hver en sten og udskyde beslutningen.

Til top Vis wwweeewwweee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wwweeewwweee

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Stonefunker skrev:

Samsung PS50A456

Panasonic TX-P50X10Y

LG 50PS6000

LG 50PS8000

LG 50PQ3500

Og jeg må ærligt erkende at jeg ikke er blevet meget klogere, findes der ikke et site hvor man kan sammenligne de forskellige modeller og læse nogle gode anmeldelser på fks. modeller?

Der er en anmeldelse af LG PS8000 modellen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1248420881

Og Panasonic X10 modellen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1243242293

Samsung laver også nogle fine 50" Tv, men den du kigger på er en 2008 model. En oplagt model fra Samsung kan være PS50B655, som har et bedre billede end de to førnævnte: http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=505152

Alternativ Panasonics G10 model, der mere eller mindre er på samme niveau som ovenstående Samsung: http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=498909

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Vælg Panasonic G10, det bedste valg af alle skærmene

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2010 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

wwweeewwweee skrev:

Hermann, så simpelt er det jo ikke helt. Hvis du som mig har Profiber, så er der altså ingen grund til at have en MPEG4 tuner i tv'et, da du alligevel skal have en ekstern boks. Det samme gælder vel hvis du har YouSee, da det også er baseret på datanetværk. Har du derimod stueantenne eller Stofa, så skal du selvfølgelig have en indbygget MPEG4 tuner så du undgår en ekstern boks.

Mht. at læse tests på nettet og så videre, så synes jeg ikke rigtig det hjalp mig meget. Faktisk var det fruen der valgte det, da vi tilfældigvis gik ind i Fona for at kigge. Det var slet ikke sådan jeg havde forventet at købe mit tv, men det gik nu godt alligevel.Det er vist bare at tage et valg først som sidst istedet for at vnede hver en sten og udskyde beslutningen.

Jeg har Stofa, og jeg ønsker ingen bokse. Jeg har hverken blueray eller surround og vil heller ikke have det, før blueray filmene koster en 50'er. Jeg kender ikke profiber, men de fleste har vel hybridnet eller stofa og så skal man have MPEG4 decoder.

Stonefunker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Tja! det endte med at jeg gik en helt anden retning, jeg tror at valget bliver et Samsung PS50B855 :)
jeg har læst en masse gode anmeldelser af den model og har nu selv set den hos Expert, og den virker MEGA god.

jeg har så samtidigt læst om kalibering af plasma skærme, er der nogle af jer gæve gutter der ved noget om hvordan man kan gøre det elv, eller skal man have prof hjælp til den slags, syntes det er vildt hvis jeg oven i hatten skal give mellem 2 - 3000,- for det.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Stonefunker skrev:
Hej alle,

Tja! det endte med at jeg gik en helt anden retning, jeg tror at valget bliver et Samsung PS50B855 :)
jeg har læst en masse gode anmeldelser af den model og har nu selv set den hos Expert, og den virker MEGA god.

jeg har så samtidigt læst om kalibering af plasma skærme, er der nogle af jer gæve gutter der ved noget om hvordan man kan gøre det elv, eller skal man have prof hjælp til den slags, syntes det er vildt hvis jeg oven i hatten skal give mellem 2 - 3000,- for det.

Det er også en fantastisk skærm, men vær opmærksom på, at der er sporadiske problemer med at den summer. Se her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=13899

Forslag til kalibrering kan findes her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1245146937

Stonefunker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2010 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Tak Rasmus, jeg var godt bekendt med problemet, men læste at der kunne sættes nogle gummi dutter i så den stoppede, men da min indre jyde fik Expert ned i 13200,- slog jeg til, efter hvad jeg har set er det en yderst god pris for en skærm som den på markedet pt. :)
Men som teknologien hamrer der ud ad, er den skærm sikkert nede i 6000,- om 4 mdr. og Oled er på vej ind, så går der nok ikke mere end 3 år, før jeg spørger jer alle til råds igen ;)

Godt nytår til jer alle sammen og mange tak for jeres hurtige og nyttige svar tilbage.

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Larmer din skærm så - min er ca. 14 dage gammel og summer. Samsung har været forbi og det hjalp ikke!

LeGuin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Køb LG 50PS8000 - den er for lækker, for fed og for cool....

Du får fullHD, dvb-c (MPEG4) og ikke mindst rigtig god lyd for under 10.000.

Windows XP MCE 2005
Til top Vis LeGuin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeGuin

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

LeGuin skrev:

Enig, meget lækkert TV. MEN Samsung 855 kan det samme plus nogle ekstra features, og er altså lidt bedre hele vejen rundt (- bare den ikke summer) 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Kigger lige med her....

Selv om jeg først får penge tilbage fra varmeregnskabet i april....:-)

Mvh

ASML
Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

LeGuin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
LeGuin skrev:

Enig, meget lækkert TV. MEN Samsung 855 kan det samme plus nogle ekstra features, og er altså lidt bedre hele vejen rundt (- bare den ikke summer) 

Ikke enig - lyden er bedre på LG, og det er designet også. Uden at være 100% sikker så er menuerne også bedre på LG - Har Samsung fået løst det med at man ikke kan sortere sine DVB-C kanaler?? Samsung har DLNA, men kan ikke afspille alle filmformater - hvad skal man bruge sit FullHD til til hvis den ikke afspiller mp4 og MKW?. LG har USB ind som til gengæld sluger de fleste film i 264

Billedkvaliteten kan diskuteres, og Samsung vinder på tykkelsen.

Hvilke features er det mere specifikt du refererer til??

Windows XP MCE 2005
Til top Vis LeGuin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeGuin

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

LeGuin_ det var nu kun på den rå billedkvalitet, at jeg sammenlignede. Lyden er mildest talt dårlig på Samsung ( - prisen for ultra slim). Ja, Samsung har løst DVB-C sorterings problemet med en firmware opdatering. Jeg bilder mig ind at Samsung har bedre værktøjer til diasfremvisning af JPEG billeder via USB ( overgange, tid o.l ) ? ? Har retfærdigvis ikke afprøvet det på nævnte LG - men på nogle LG LCD . Trådløs har ikke interesseret mig så meget, da jeg fornemmer at teknologien endnu er for ny og begrænset i TV sammenhæng. Men Samsung 850/855 kan i hvert fald vise FREMRAGENDE full-hd i alverdens filformater fra feks en Popcorn Hour200  
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes