| Forfatter |
|
Ronnie B. R. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige nu kørrer der koncert med DR's synfoni orkestra
de spiller vist nok noget med universets oprindelse, er der nogen der ved om det kan købes på cd eller noget, det lyder jo HERRE fedt
hvor er det super fedt, hver gang man får noget nyt grej så kommer der lige LIDT mere kant på sin lytte-lyst __________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er Gustav Holst' "Planeterne" du taler om, findes den i et utal af indspilninger, mange af høj kvalitet, både kunstnerisk og lydteknisk. Holst er britisk, kompositionen fra omkr. 1915, såvidt jeg husker .
Og du har ret, det er et MEGET imponerende stykke senromantisk musik.
|
| Til top |
|
| |
Ronnie B. R. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv mollecon,jeg tror du har ret .Jeg tænkte det samme igår,men var ikke helt sikker på at det var den.Den er rigtig fed,ja det er nærmest syre musik.
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon.
Kunne du anbefale en god kunstnerisk og audiofil'sk inspilning af "Planeterne" ?
Jeg har for mange år siden haft den på spolebånd,optaget fra LP , og jeg vil rigtig gerne have den på CD.
carsten
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 27 Juli 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre ikke en, jeg tør anbefale til unge(?), kritiske mennesker . Min egen ER på CD, men analog, fra '68, såvidt jeg husker - den er glimrende, men måske ikke jeres kop te. Leder man efter indspilninger, der både er kunstnerisk og teknisk forsvarlige, må man kunne finde råd på nettet. Kendere af det gamle eller ny 'Horisont' program på TV DR1 vil kunne genkende indledningen af 4. satsen af Gustav Holst suite ('Jupiter') som programmets kendingsmelodi. Desuden findes en sekvens af selvsamme sats citeret på et af Frank Zappas første albums .
Kan man lide Holst Planet musik, er det osse værd at se efter ting som Mussorgsgys "Udstillingsbilleder" (orkesterversionen, oftest af Ravel, men andre har osse orkestreret den), eller Dvoraks "Fra den nye verden". Sidstnævnte indeholder så mange smukke melodier, at det gør helt ondt... 
|
| Til top |
|
| |