| Forfatter |
|
LBJensen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2010 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 09 November 2011 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har et par meter kabel til overs.
Og tænkte på om der var nogen af jer der havde erfaring med at bruge dette skærmede højtaler kabel som strøm kabel?
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 10 November 2011 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
VDH Tannoy er et højtalerkabel, og er sansynligvis ikke godkendt til brug som tilledning. Her er det lovgivningen du bryder. Men selvfølgelig vil det virke. Har ingen erfaring med det og ville aldrig selv gøre det. Køb i stedet et ordentlig strømkabel.
Mvh __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 10 November 2011 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
LB.
Det må du IKKE gøre. Det er ikke lovligt og er forbundet med livsfare, da der vil kunne opstå brand.
carsten
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 10 November 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej vdh tannoy ref skulle være identisk med vdh the mainsteam server og der er jo stelforbindelsen som du kan bruge til jord,
jeg har før haft prøvet at bruge højtalerkabel som strømkabel uden uheld, dog er det udskifte nu, men prøv at samlign vdh the
inpiration hybrid som er identisk med tannoy med vdh the mainstream server. og det kan jo bruges til mange ting jeg har selv
brugt det indeni mine effekter i hele signalven
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2011 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej LB jensen
Som Carsten skriver, det er ulovligt og kan være forbundet med fare, så uanset hvad andre skrive, så lad vær.
Mvh
__________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 11 November 2011 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det jo et skærmet kabel sådanne et tannoy ref og har bedre ydre kappe og tykkere ledere en feks de løse ledninger man kan købe i feks jem og fusk til at feks lave en forlænger ledning med. men du kan evt prøve at skrive en pb til dan a herinde han ved det 100%
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2011 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon4life skrev:
nu er det jo et skærmet kabel sådanne et tannoy ref og har bedre ydre kappe og tykkere ledere en feks de løse ledninger man kan købe i feks jem og fusk til at feks lave en forlænger ledning med. men du kan evt prøve at skrive en pb til dan a herinde han ved det 100%  |
|
|
Denon4life
Det gør jeg også! Det er ulovligt at bruge højtalerkabel som tilledning. Hvis han hus brænder ned pga. et ikke godkendt højtalerkabel anvendt som strømkabel til hans forstærker, så får han ikke en krone fra forsikringen hvis de finder ud af at det er hans egen skyld!
Venlig hilsen en der har lidt uddannelse på området __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 11 November 2011 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige set tråden, så ingen PB nødvendig.
Der er lige et par ting som ikke stemmer, det er rigtig at Tannoy REF og VDH inspiration hybrid er identisk men VDH mains server har intet til fælles med de to højtalerkabler andet en farven på kappen.
Nogle af de kraftigste forstærker på market kan lever spændinger på lidt over 100 volt, for at et højtaler kabel kan blive godkendt så skal isoleringen på de enkelte leder kunne modstå disse spændinger uden crossover mellem lederne, jeg kender ikke den fysiske grænse for hvad et højtaler kabel skal kunne klare men et strømkabel skal kunne klare 500 volt uden afledning mellem lederne for at det er godkendt, jeg tvivler stærkt på at kravende er så høje på højtalerkabler, så det giver sig selv at man ikke skal bruge et højtalerkabel til strømkabel.
Husk på at det kan være ret svært at få en forsikring udbetalt hvis man ikke har brugt godtkendt matriel i tilfælde at uheldet er ude  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |