Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pioneer reciever, mangler lyd i baghøjtal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Igild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2012
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2012 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Hej drenge,

Jeg har en Pioneer VSX-921-K reciever, jeg har prøvet at køre setup med mikrofonen, men den afspiller ik lyd fra baghøjtalerne. Jeg har forsøgt at sætte den på Auto Surround så den selv sku tilpasse sig hvad lydkilde der blir afspillet, også tilpasse sig. Men kan ik få lyd i baghøjtalerne stadig.

Er der en måde jeg kan teste baghøjtalerne på? Jeg ku godt tænke mig de også spillede når jeg hørte radio og musik fx.

Håber der er nogen der kan hjælpe, er ret blank på hvad jeg skal forsøge :S
Til top Vis Igild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Igild

Arsukfjorden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Februar 2012 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke din reciever, men hvis den har bare nogenlunde de samme funktioner som min Denon 1911, så kan du indstille den til forskelige modes. Jeg kan indstille min til et hav af virtuelle mix's, som smider lyd ud af alle højtalere. Jeg syntes dog det lyder elendigt og kunstigt. Alternativt, så har jeg en funktion sender samme stereolyd som fronterne får til baghøjtalerne. Det lyder helt ens, men eftersom at min baghøjtalere er af lavere kvalitet og kvantitet benytter jeg ikke funktionen.

Din VSX-921 burde have nogle af de samme funktioner. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig andet.

Mvh
Arsukfjorden

Igild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2012
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet at tage mine baghøjtalere ned og teste dem med et kortere kabel, var bange for der var et brud på dem jeg havde trukket (de er trukket under gulv og i væg), da jeg gjorde det spillede baghøjtlaerne. Men da jeg testede kablerne med et voltmeter, viser den intet brud, testeren bipper ikke når kablerne ikke berører hinanden i en af enderne.

Det skal siges at kablerne desværre var noget billigt noget, og er trukket over 10-12 meter, men det er 1,5 x 2 og trods alt kobber, kan det virkelig være så dårlig kvalitet at den ik kan trække signalet de 10-12 meter? Derudover skal det siges at de er blev desværre klippet for korte i væggen under recieveren af min far, så de er samlet med kronmuffer også sat et stykke kabel i derfra og op til recieveren, kan det gøre det? Og kan det i så fald lodes i stedet?
Til top Vis Igild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Igild

xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hvis ikke der er brud på dine kabler så skal der kunne komme lyd igennem. Check at alle forbindelser er i orden og har god kontakt. Hvis du tilslutter ht, så prøv med et 1,5V batteri i forstærker enden. Så skulle basenheden gerne slå ud af (brug kun kortvarige tilslutninger, få evt en til at holde øje med enheden. Hvis de bevæger sig så er kablet intakt og ht tilslutningen ok. Er det ok så lav omhyggeligt tilslutningen til recieveren.

Kører du 5.1 eller 7.1 ? Kunne det tænkes at du har tilsluttet dem surround back og ikke surround terminalerne på recieveren (5.1 bag skal kobles til surround terminalen - ikke surround back)

Kan recieveren sende en test tone ud så du kan tilpasse lydstyrken i de individuelle kanaler så kan du checke at der kan komme lyd ud og hvilke kanaler det kommer på.

Hvis du sætter dolby pro logic decodning på så skal det være lyd i surround ht selv med et stereo signal - ikke kraftigt men hold øret hen og du skal høre noget lyd. Den lyd mode der hedder Extended Stereo burde sende alm stereolyd ud til alle kanaler - hvor godt det lyder ved jeg ikke - men forvent ikke alverden - surround ht er til surround og fronterne er (normalt) bedre til alm stereo - med mindre man kører med mikro sattelitter hele vejen rundt.

/Bjarne

Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Marts 2012 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Ja, du skal nok ind og lege med receiverens menuer. Dolby indstillingerne har én der hedder Dolby Pro Logic II Music Mode, den udnytter alle kanalerne. Og ret loyalt overfor den oprindelige 2-kanals indspilning, siges det.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes