| Forfatter |
|
blumenburg Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2014 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 05 Marts 2014 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg skal igang med at lave en højtaler stander på mit arb.min tanke er forløbig at den kommer til at bestå af en 12-20 mm rund bundplade i stål et
ø60 rør op til en topplade i 5mm stål. røret vil jeg efterfølgende fylde med kvartssand. det er en relativ lille højtaler(b&w xt2)som skal spille som bag
ht i surround setup. den vil blive boltet fast på standeren.nu er jeg så kommet til at tænke på om det er uhensigtsmæsigt kun med et rør, altså om
der vil kunne opstå nogen svingninger pga etrørs konstruktionen?så hvis nogen herinde har et bud på mit spørgsmål eller andet godt råd til
konstruktion af stander så sig endelig frem skal tilføjes at jeg har adgang til alt hvad hjertet kan begære af materialer og maskiner(laserskærer
bukkemaskiner bearbejdning osv osv) så lad endelig fantasien løbe
|
| Til top |
|
| |
blumenburg Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2014 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
så blev de færdige.
fyldt med kvarts sand. syntes faktisk de er blevet hæderlige når nu jeg ikke kan få fat i de originale.
 13_182938_unnamed.jpg">
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 13 Marts 2014 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Det er sgu godt lavet... hvis jeg må komme med et enkelt lille men, så syntes jeg, at selve rørene ser lidt for kraftige ud i forhold til højttalerne, men det kan evt. skyldes måden billedet er taget på. Men som sagt, godt lavet.
__________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
blumenburg Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2014 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror det er måden billedet er taget på . er kun ø60
lige et foto mere
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 13 Marts 2014 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo... det var billedet. Taget du evt. mod bestillinger?
__________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
blumenburg Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2014 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske
men kender ikke prisen på materialerne endnu
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 13 Marts 2014 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser stangs smart ud.  Flot arbejde. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
blumenburg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2014 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
en lille sidebemærkning til projektet er at jeg i min søgen efter en kobling mellem gulv og stander nu hvor jeg valgte spikes fra
fandt ud af at gummiophæng til udstødningsrør købt til 10 kr stk i biltema er aldeles glimrende som gummifødder til højtalere.
4 stk under hver .
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 20 Marts 2014 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan
Flot resultat
Lidt misundelig, men sådan er jeg
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
8888 Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 20 Marts 2014 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden mulighed til afkobling kunne være..
http://www.ussingbech.dk/corkandburl.html
Mvh
|
| Til top |
|
| |
blumenburg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2014 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja den med korkgummi bruger jeg osse under min center ht. længe leve alternativer til de ualmindelig dyre hifitweeks og tilbehør.
prisen endte alt incl på 249,- pr stander .
det var det rustfri rør der hiver prisen derop, de 18 kg sort jern koster ikke alverdens.
derudover skar jeg selv top og bundplade på en laserskærer. og brugte vel alt i alt 3 timer på projektet.
|
| Til top |
|
| |
mmunk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 21 Marts 2014 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
blumenburg skrev:
ja den med korkgummi bruger jeg osse under min center ht. længe leve alternativer til de ualmindelig dyre hifitweeks og tilbehør.
prisen endte alt incl på 249,- pr stander .
det var det rustfri rør der hiver prisen derop, de 18 kg sort jern koster ikke alverdens.
derudover skar jeg selv top og bundplade på en laserskærer. og brugte vel alt i alt 3 timer på projektet.
|
|
|
Så hvis man en dag skal ha lavet en stander hos dig, hvad ender det så på?? Skal nok, muligvis have en stander højtaler i fremtiden og det der ser banke godt ud :) __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
| Til top |
|
| |
blumenburg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2014 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så hvis man en dag skal ha lavet en stander hos dig, hvad ender det så på?? Skal nok, muligvis have en stander højtaler i fremtiden og det der ser banke godt ud :)[/QUOTE]
svært at sige med en pris da det jo afhænger af str på stander samt hvor besværligt det er at lave den.
med udgangspunkt i den jeg selv har lavet skal du vel regne med 12-1300 for et sæt.
da jeg ud over en skilling til mig selv osse er nødt til at smide noget rødvin efter vores tekniske tegner som skal lave programmet til laserskæring og afhænig af sværhedsgraden på konstruktionen måske osse skal have en smed ind over.
du kan jo prøve at smide mig en besked hvis det en dag bliver aktuelt så kan vi se på det.
|
| Til top |
|
| |