| Sendt: 23 April 2014 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rocky  Da jeg både bruger LP og spolebåndoptager, ville det være synd at ændre den uhyggeligt detaljerede
analoge rør-lyd igennem nogen form for digitalisering. Kan se din pointe hvis jeg kun brugte PC som medieafspiller.  Men
du har nok ret i at vi måske skal tænke op i en lidt større mellemtone, hvis den skal kunne spille større rum op, den yderste
spredning går jeg ikke specielt op i
Det er måske lidt tosset at gøre så meget ud af en højttaler med PA-basenhed, men jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at få
det bedste ud af det. De højttalere jeg kører med lige nu har jeg bygget ud fra samme princip med samme type 15", og det
overrasker mig stadig hvor lille og rask en så stor højttaler kan lyde, hvis man har sit delefilter og kabinet iorden, og så
samtidigt kan spille enormt højt uden hverken forvrængning, selv-sving eller resonans'er. Så nu ville jeg bygge en magen til,
men så rette op på de småting der kan gøres bedre.. som feks. den unægtelig mangel på kontrol der i teorien må opstå i
delingerne mellem enhederne. Og så måske give enhederne trådophæng istedet for den desværre normale form for spider.
Om alt dette så er fuldstændigt irrelevant er mit problem og mine ører
Lyder som exrumpyt til dels kan følge min tossede tankegang efter længeretids bearbejdning i privaten
|