Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Wimp hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 10 December 2014 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

reenberg skrev:
Citér:
I enjoyed WiMP through LMS, but moved away from it eventually because the iPeng 7 interface with WiMP leaves a bit to be desired

Lyder til at SOtM ikke lige er sagen til wimp, hvis brugervenlighed er i højsæde ;).

Sådan noget sludder. Det er anmelderens holdning! Nøjagtig som alle andre har forskellige holdninger. Men det kræver altså at man danner sine egne, reelle erfaringer inden man udtaler sig så skråsikkert og generaliserende som du gør  

Du glemmer ydermere at nævne noget andet som anmelderen skriver: While in Munich I talked to a couple people who used this exact setup WiMP / LMS / iPeng 7 and they were completely satisfied with the interface. Again, I can't argue with people's preferences.

SOtM fungerer perfekt og interface er meget let og ligetil at betjene IMO. Også med WIMP. Der er altid plads til forbedringer. Men det gælder jo så meget andet software derude. At påstå SOtM ikke er sagen med WIMP er derimod en sandhed med kraftige modifikationer. Det må den enkelte afgøre. Som du kan læse i anmeldelsen er der forskellige holdninger. Det er som sådan det skal læses og forstås

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 December 2014 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hoberg

Det lyder dejligt, skriv endeligt lidt om dine erfaringer, hvis du har sådanne, mellem de forskellige brugerflader ( Sonos, BlueSound, Squeezebox ) jeg er lutter øre :D

Jeg syntes selv at PC-WIMP interfacet er langt overlegen det der er på bluesound, men jeg medgir resten af husets brugere at det er MEGET letter bare at tage ipad'en og så kommer alt det andet helt af sig selv.

Jeg finder selv USB overførsel langt det bedste kvalitetsmæssigt, og det er derfor jeg er endt op med to systemer ( hvilket er noget tåbeligt, især da jeg ikke engang bruger den udmærkede DAC i noden ).
Men hvis jeg kan bytte noden ud med en USB udgang ( der kan ta et exa device, med prop. AISO driverer og alt det fis ) er det da vejen frem. Også selv om jeg måske skal opgive lidt på bruger interface delen.

Hvad j

Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2014 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Holberg

Og ja, hvor h er den rette knap.....

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 10 December 2014 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

reenberg skrev:
Hoberg

Det lyder dejligt, skriv endeligt lidt om dine erfaringer, hvis du har sådanne, mellem de forskellige brugerflader ( Sonos, BlueSound, Squeezebox ) jeg er lutter øre :D

Jeg syntes selv at PC-WIMP interfacet er langt overlegen det der er på bluesound, men jeg medgir resten af husets brugere at det er MEGET letter bare at tage ipad'en og så kommer alt det andet helt af sig selv.

Jeg finder selv USB overførsel langt det bedste kvalitetsmæssigt, og det er derfor jeg er endt op med to systemer ( hvilket er noget tåbeligt, især da jeg ikke engang bruger den udmærkede DAC i noden ).
Men hvis jeg kan bytte noden ud med en USB udgang ( der kan ta et exa device, med prop. AISO driverer og alt det fis ) er det da vejen frem. Også selv om jeg måske skal opgive lidt på bruger interface delen.

Hvad j

Jeg har ikke erfaringer med Sonos, Blue Note.(kun LMS som jeg bruger sammen med SOtM) Har jeg i øvrigt heller ikke påstået. Pointen med mit indlæg var at der er forskelige holdninger til de forskellikge brugerflader fra person til person. Hvis man læser rundT omkring på nettet kan man da også finde ligeså mange holdninger som meninger til de forskellige muligheder. Oftest tror jeg at folk er farvet af det som de har læst, fremfor det som de har reelle erfaringer med. Jeg udtaler mig derfor ikke om det som jeg har læst. Kun det som jeg har reelle erfaringer med ved selvsyn eller aflytning.    

Jeg kender derimod mange af softwareplayerne til Mac, da det er det som jeg spillede på inden jeg fik SOtM netværksafspiller. Audirvana, Pure Music, BitPerfect, iTunes... Her var Audirvana den fortrukne, da jeg foretrak interface, stabilitet og brugervenligheden. Andre syntes andet. Fair nok og heldigvis for det. Jeg har som sagt ikke afprøvet nyeste udgave af Audirvana, da jeg ikke bruger min Mac i denne sammenhæng længere. Den er udelukkende server og bliver sikkert udskiftet med en NAS engang til næste år. 

Lydmæssigt er løsningen med SOtM/LMS bedre på alle områder end Mac/Audirvana. Mindre støj og ro i gengivelsen, hvilket opleves med større detaljerigdom samt naturlig formidling af musikken.       

Syntes i øvrigt at iPeng/LMS er ligeså brugervenligt som Remote app/Audirvana. Ikke den store forskel udover layoutet.

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 10 December 2014 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

reenberg skrev:
Holberg

Og ja, hvor h er den rette knap.....

Ja, det er til at få lange biiiiiiiiiip af  

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2014 kl. 06:39 | IP-adresse registreret  

Citér:
sMS-100 use ARM based Fedora OS.
So if exaU2I support USB audio class 2.0 or supply Linux driver for ARM based Fedora, it can use with sMS-100.
I think you should ask this to exaU2I.

Fin service, desv ingen driverer til Linux hos exadevice. Men spændene produkt...

Theis

Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 December 2014 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Nå så har jeg sat min Bluesound Node og Naim streamer til salg og har afmeldt WIMP Hifi og købt 1 måneds abonnement på Spotify Premium, der
afspilles over Apple tv box til min TeddyDac.....og 2 timer senere købte jeg WIMP hIFI igen og afmeldte Spotify.....

Naim skulle snart understøtte Spotify, så jeg tænkte at selvom det ikke var cd kvalitet, så ville den bedre streamer kompensere for det, i forhold til
den ringere lyd jeg generelt oplevede fra Bluesound Noden....jeg prøvede så for sjov, at spille Spotify over Apples tv....det lød forbavsende godt.....jeg
sammenlignede med tilsvarende numre afspillet fra nassen i cd kvalitet....underligt nok så var der den samme ro i lydbilledet og der var kun den
forventelige forskel i detaljen.....et lys gik op for mig...hvad med og Spille Wimp hifi over Apple Tv.....og rigtig nok så lød det nu lige så godt som via
Naim streameren.....forskellen var i hvert fald ikke større end jeg ikke ville kunne høre forskel i en blindtest...

WIMPs egen App er desuden meget bedre end Bluesounds.....

Jo....så nu kører jeg sku det hele over Apple Tv.....kan så ikke bruge min NAS, men en dag hvor der kommer en ordentlig afspiller der kan det hele så
må,vi se......men kvaliteten lige nu er rigtig god og har nydt at spille en masse musik fra WIMP Hifi i dag og i går.....pengene bliver nu kanaliseret over
til en REL S/3 sub (måske)...

Underligt at Apple tv box lyder bedre hos mig end Noden....det havde jeg ikke regnet med....den streamer så også kun, mens Noden jo har andre
funktioner også....måske det er placering, krydsning af ledninger....jeg ved det ikke.....
Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor

Rene.j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 September 2014
Sendt: 14 December 2014 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også bedre lidt lyden når jeg kører igennem apple tv og ind i dac end bærbar via usb til dac.
Til top Vis Rene.j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rene.j

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 December 2014 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Hvilken Apple TV generation er det tale om
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 December 2014 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Det lyder interessant hvis Apple Tv skulle lyde bedre end Bluesound. Det må testes.
Har selv begge dele koblet igennem Rega Dac.
Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 15 December 2014 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Pedersen skrev:
Det lyder interessant hvis Apple Tv skulle lyde bedre end Bluesound. Det må testes. Har selv begge dele koblet igennem Rega Dac.

Og vi er spænd på resultatet   

Man Apple Tv kan jo ikke afspille high resolution audio, noget som Bluesound kan, og derfor i teorien skulle lyder beder

Men det kan værre at Apple Tv resampling og jitter kan havde en gavnlig effekt på lyder, lidt af at nogle bruger rør for på den måde at påvirke lyde med noget støj, som igen få lyden til ikke at lyder neutral, og netop kan for nogle kan neutral lyder kedelige.

New Apple TV is NOT bit perfect

DAC to use with AppleTV (2nd Gen)

AppleTV good or bad for streaming music?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

mh67
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2014 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Det næste bliver vel, at en Denver clock radio lyder bedre.

Til top Vis mh67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mh67

Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2014 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Tænk, at en læsning til 599 kr er den bedste......kræver så også, at man ikke har brug for de andre funktioner i Bluesound Noden, såsom dac, nas
afspilning, high res filer og Bluetooth.....til os der kun skal bruge streamerdelen til, at afspille WIMP Hifi, der er Apple Tv en god løsning....idet mindste
i mit anlæg.....

Når Nad kommer med en afløser til deres Nad M50 til sommer så kunne det være en afløser.....

Jeg vil hellere have en god lyd på filer i cd kvalitet (dvs en god WIMP løsning) end en ikke så god afspiller løsning, der også kan spille high res filer,
men igen på et generelt dårligere kvalitetsniveau.....
Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor

Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2014 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

.....jeg har den sidste nye version af Apple Tv, da jeg købte min i sommers.....

Spændende og høre hvad i andre finder ud af....kan jo være det er min Bluesound Node ser ikke virker 100% korrekt....

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2014 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Nå, så har jeg fået lyttet lidt. Har lige siddet og lyttet til norah Jones og kari bremnes som ikke er det mest udfordrende musik, men kunne godt høre
forskel.
Det skal stadig lige siges at det var en kort lytte seance og vil også tage en aften hvor jeg går lidt dybere til værks. Min rega dac har ingen
fjernbetjening,så måtte bruge min søn på 6 til at trykke frem og tilbage på de to digitale indgange :)

Umiddelbart synes jeg at mit apple TV3 mudrer mere og stemmerne bliver diffuse. Dermed strammere lydbillede og klarere stemmer via min
bluesound node. Det er mit førstehånds indtryk. På kun 4 numre.

Mit udstyr er fullborn Rega. Rega Dac, Brio R samt Ragas egne kabler SC 42 samt Couple.

Vil gerne lytte mere og også gerne høre fra flere af jer.

De bedste hilsner
Palle

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2014 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Nej. Noden lyder bedre end apple tv hos mig.

Jackinvestor - hvordan synes du at apple tv lyder bedre hos dig - fremfor noden ?

Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2014 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Hej Pedersen...jeg har fået lyttet meget mere nu og især til flere typer musik....som det er nu kan jeg faktisk ikke rigtig sige om Noden eller Apple Tv
er bedst.....dog er der lidt forskel i præsentation af lyden, synes jeg.....Apple Tv fremhæver de høje toner lidt mere (lidt mere skingret) men har
tilgengæld lidt mere punch i bassen....jeg synes det er svært at afgøre, da forskellen er så lille....og det ændrer sig lidt jo mere jeg lytter...

Det betyder også, at Apple Tv alligevel IKKE kan måle sig med lyden på min Naim streamer, ligesom Bluesound Node heller ikke kunne. Jeg måtte
have været træt da jeg konkluderede, at Apple Tv lød næsten lige så godt som Naim ND5xs.

Der sker rigtig meget på streaming fronten i disse dage....Tidal/Wimp er gået online og så har Naim lige kommet med en opdatering af deres
software, så jeg kan streame Spotify narativt over streameren.....dvs jeg nu kan få den generelle bedre lydkvalitet fra Naim streameren, dog med lidt
mindre detalje, da Spotify er MP3 og ikke Cd kvalitet......desuden er spotifys musikbiblotek enormt i forhold til Wimp og spotifys App fås nok ikke
bedre.

Jeg har lige solgt min Bluesound Node og afbestilt Wimp Hifi og kører nu Spotify Premium. Jeg håber så, at Spotify kommer med lossless cd kvalitet
streaming snart, da det så vil kunne køre narativt over min Naim streamer....

Så lige nu foretrækker jeg lidt mindre detalje, men en bedre lydkvalitet generelt, såsom roligt lydbillede, sortere baggrund mv.......det er en rigtig
lækker integration Naim har lavet med Spotify. F.eks. så overføres automatisk det album man har valgt til Streameren så man kan slukke sin Ipad og
herefter styre nummeret via fjernbetjeningen som om det var en cd-afspiller hvor man lige havde sag en ny Cd på.....alle normale informationer om
numrene vises i streamerens display....fedt...

Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2014 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet ud af, at Linn's streamere kan afspille Tidal/Wimp narativt......så dette er måske også en løsning, hvis man søger den optimale
afspilning af Wimp.....eneste problem er, at Linn jo ikke ligefrem er billigt.....

Jeg håber nu på Spotify i lossless cd kvalitet eller at Naim indbygger narativ afspilning af Tidal.....

bassen01
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2006
Sendt: 20 December 2014 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Jeg er fuldstændig enig. Hvis Sportify eller anden god tjeneste kommer med lossless streaming er jeg klar til at skifte. Jeg har kun WIMP på grund af
losless kvaliteten. Deres site er tåbelig og Bluesounds app er lige så umulig. Alle andre gør det stort set bedre. Dette problem er årsagen til at jeg
oprettede tråden, og da man oven i købet kun kan streame via ganske få produkter som f.eks Node kan jeg næste ikke vente på at der kommer en
mulighed for at anvende hvilken som helst streamer. Det virker tåbeligt, at man er tvunget at bruge ganske få produkter for at kunne modtage lossless
streaming..
Til top Vis bassen01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bassen01

Clausop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2012
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 December 2014 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hvis Linn er for dyrt og Sonos og Bluesound virker kedeligt. Hvad så med Roomplayer+ Den afspiller 24bit og har også mulighed for WIMP HiFi,
Deezer og Tunein.

Er der nogle der har prøvet Roomplayer, jeg synes de ser spændende ud, med deres mulighede for Coax digitale udgang.

http://www.simpleaudio.com/music-streamers

http://www.simpleaudio.com/all-products
Til top Vis Clausop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clausop

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes