| Forfatter |
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 12 December 2014 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 12 December 2014 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
DR er bedøvende ligeglad med med det faldende antal brugere de vil opleve! Foretagendet som vi poster SÅ mange penge i har digitaliseret deres
musik bibliotek og hvad enten der er tale om DAB eller FM er "lyd kvaliteten" raslet ned på mp3(2) niveau. Markeds andelen på 11.1% refererer vist
til alle solgte DAB modtagere, ikke DAB+(2). Ganske vist kan man købe komplette nye DAB+ radioer til kr. 700,-, men lydgengivelsen er ikke bedre
end oldefars "dampradio" på FM, tvært imod!
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 12 December 2014 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Politiken har en artikel om radioens fremtid endda delvist på forsiden idag.
|
|
|
Denne sætning fra teksten, skal man nok skrive sig bag øret :
"Derudover slukkes der for FM-båndet ved udgangen af 2019, hvis mindst halvdelen af radiolytningen midt i 2018 sker på digitale platforme"
HVIS MINDST !__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 12 December 2014 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var inde på DR.dk for ca 1 mdr siden, da stod der at DAB+ var udsat til 2018......hmmmm laver de om hele tiden????
velkommen
|
| Til top |
|
| |
exrumpyt Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2011 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 12 December 2014 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skynder mig straks at slukke min "muzak-DAB" for at støtte rigtig radiolytning... Det ville være en katastrofe hvis den elendige lyd bliver
påtvunget standard.
exrumpyt
__________________ EXRUMPYT.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 12 December 2014 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
DR har det med at lukke uanset folkestemningen, først underholdningsorkestret og nok snart FM-båndet. Der er langt mellem "snapsene" de gode
radioprogrammer med den blandede musik. Har altid haft en forkærlighed for P4 morgenradio, men nu er der mindst 2 fjogede værter der har mere
travlt med Facebogen, og musikken, mainstream...  Der er gået ren lokalradio i æteren... Og jeg er ved at være en ældre gnaven herre på 46
med 24 år mindst på arbejdsmarkedet, og skal leve lidt endnu med dårlig radio klokken 6.30 til 7.30 og igen 15.45 til 16.45... Suk
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
exrumpyt Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2011 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 12 December 2014 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snup en halv dag med RADIO NOVA, så tror jeg at du vil kunne holde af, ja selv P3... P4 har været god, jeg slap for selv at skulle spille mine
grammofonplader. Men dette har desværre ændret sig. Selv føler jeg mig ikke så gammel (46) at P1 er kommet i spil endu.
exrumpyt
__________________ EXRUMPYT.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2014 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, jeg hørte Radio Nova i går, Radiobingo? Men det lød mere som om gåsen havde fået menneskelig stemme  så jeg er skræmt
Lige før jeg savner Tine Bryld om søndagen med teenager problemer, fra dengang jeg var ung
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 12 December 2014 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
DR har det med at lukke uanset folkestemningen, først underholdningsorkestret og nok snart FM-båndet. Der er langt
mellem "snapsene" de gode
radioprogrammer med den blandede musik. Har altid haft en forkærlighed for P4 morgenradio, men nu er der mindst 2 fjogede værter der har
mere
travlt med Facebogen, og musikken, mainstream... Der er gået ren lokalradio i æteren... Og jeg er ved at være en ældre gnaven herre på
46
med 24 år mindst på arbejdsmarkedet, og skal leve lidt endnu med dårlig radio klokken 6.30 til 7.30 og igen 15.45 til 16.45... Suk
Mvh
Birger |
|
|
Hej Birger,
Jeg er også pendler—jeg lytter ofte til Podcasts, P7 mix maraton og P6 Beat har ofte nogle—syntes jeg—gode podcasts.
Henter dem på min iPhone og via. Bluetooth til bilradioen.
Bare til lidt adspredelse...
PS. Jeg er kun 43 men lytter ofte til P1 for nyheder at aktualitets stof, men jeg er også blevet så gammel at jeg har svært ved at se nyheder i tv
—specielt på TV2 er det virkeligt ringe :-(
Hilsen Morten
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2014 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan faktisk godt lide nyhederne og trafikmeldingerne på P4. Ak ja, alderen  , da jeg var yngre var jazz ikke lige det jeg hørte ret meget, men
årenes gang har haft deres indflydelse på min musiksmag, heldigvis
Måske jeg skal til at bruge min æblefon lidt mere
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 December 2014 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tro at streaming ville overhale indenom om det er radio eller tv, så er og blive streaming, tro ikke at vi ville havde den gamle måde og form for radio og tv i år. 2019 (men radio og tv kanaler), her ville de helt og holde blive afløse af streaming løsning, selv TV2 har set det og er netop nu ved at oplægge til netop at udsende tv som streaming, at DR så er mange år bagud forbavser mig ikke og en oplægning til DAB+ kan gå hen og værre spilde penge.
Og derfor ville der i år 2019 blive solgt flere streaming boks end DAB+ radio.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 12 December 2014 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har jo Samsung digital modtageren fra Yousee (now you don't) og den har jo radio. Den har jo også phono udgange, så den kan jeg jo bruge som tuner, når det sker. Den lyder såmænd ok. Man skal bare lige tænde tv'et, så man lige kan se, hvad man roder med og kan så slukkes og radio kan nydes. Men indtil videre, kører min Onkyo T 404 tuner.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 13 December 2014 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Hermann. skrev:
Politiken har en artikel om radioens fremtid endda delvist på forsiden idag.
|
|
|
Denne sætning fra teksten, skal man nok skrive sig bag øret :
"Derudover slukkes der for FM-båndet ved udgangen af 2019, hvis mindst halvdelen af radiolytningen midt i 2018 sker på digitale
platforme"
HVIS MINDST ! |
|
|
Det tror jeg er det centrale, for salget af DAB radioer er ikke længere stort, og der er langt til 50 % lytterandel på digital platform.
Samtidig vil et skifte halvere antallet af DAB radioer, da en stor del ikke kan tage DAB+. Så det vil nok betyde at der fortsættes som
hidtil.
Men hvad er det egentlig et nyt DAB+ sendenet til 5 mia!!!! kroner kan som de nuværende to net ikke kan. Det synes jeg der mangler
dokumentation for. For både FM og DAB virker ganske glimrende, med helt OK lydkvalitet som det kører nu. ??? __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 13 December 2014 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med FLAC radio i stedet...... DET ville jo være fremskridt....... men problemet med alle bilradioerne, der går i sort synes jeg er et kæmpe problem. Især da mange modeller har nogle dyre integrerede audiosystemer, som man ikke bare kan udskifte, og få det til at se pænt ud bagefter.... Min Qashqai er en af dem...
__________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 13 December 2014 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Løbet er nok kørt fra FM
Sverige og Schweiz vil satse på DAB+
Men nogle prøve at redde FM
DAB er som et IC4-tog...
Er også bange for at DAB+ komme op på EU plan, og det endte med at DAB+ blive den nye radio standart for hele EU (det er jo den vej det gå nu).
Vedr. FLAC radio så er den ikke en mulighed det fylde for meget, og de digital radio stadion er ved at gå væk fra stereo og over til mono, af den simpelthen grund af mono fylder mindre, og de flest DAB (+) solgt radio er jo af mono.
Så ikke noget med at man skal leve med "loudness war", hvor der blive skruet på compression og komprimere knappen år efter år, så lyd kvalitet snart ikke kan betegnes for Mp3, og vi er ender i lyd kvalitet som de gode gamle fonograf, der er næste den samme lyd information som de de gamle fonograf, og de var skam også i mono, så det er reto så det basker vi er endt med med digital radio i samme lyd kvalitet (hurra for fremskridtet  )
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 13 December 2014 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som andre også skriver så går vi mod steamnings bokse. Og i 2018 er nettet forhåbeligt kommet med highres streamning af radio.
Hos mig selv bruges der kun netradio, FM er der stadig i bilen, og desværre er gode gamle P4 ved at blive ødelagt af intetsigende studieværter.
Så på længere ture streames der fra telefonen til bilanlæg fra radiokanaler uden særlig meget snak.
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 14 December 2014 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er holdt op med at bruge radio for ca 15 år siden. Man bliver van(d)vittig at høre på de idiotiske studieværter (som tydeligvis er tidligere klienter fra den "blå afdeling")  og alle de tåbelige reklame afbryfelser.
Min løsning har været en bilradio med ekstern CD changer enhed med plads til 10CD'ere med min favorit samling af klassisk musik.
Slapper rigtig meget af at lytte til samlingen og skærper min opmærksomhed i trafikken.
(Betaler iøvrigt ikke radiolicens, da jeg har udloddet tunermodulet i bilradioen)
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 14 December 2014 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det blive spænde hvad vi lytte radio på i år. 2019
Hvis det står til politiker så er det DAB+, og hvis det står til forbruger er den steamning, derved tvinger politiker firma til at producet DAB+ radioer som der stor set ingen gider at købe og som ville gøre prisen på DAB+ radio dyre, udbud og efterspørgsel.
Den dårlige lyd kvalitet skal vi så leve med, om det komme fra steamning eller en DAB+ radio er lige fedt, det er lige ringe.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 14 December 2014 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjemme lytter jeg mest til DR-Klassisk på 97.00mhz om aftenen. Lør/søn lytter jeg fra tidlig morgen til P4 frem til kl. 10 ellers 97.00. Til daglig står den på P4 og dette er jeg godt tilfreds med.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
pkworld Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 14 December 2014 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|