Forfatter |
|
J.M.H Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 25 April 2015 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg håber i kan hjælpe mig i den rigtige retning. Jeg ved godt i ikke har mine øre og ikke kan sige noget om at 1+1 = 2 og sådan er det. Men jeres erfaringer vil være guld vær.
Jeg har et par Monitor Audio Silver 8 højtalere i kikkerten. Da jeg ikke kan finde de højtalere her på Sjælland hvor jeg befinder mig, har jeg tænkt at tage turen til Odense for et lyt. Min nuværende og gamle receiver (Harman Kardon avr-2000 / avr-210) Vil blive til en varmeovn og klippe hvis jeg satte dem til da de er en 4 ohm højtaler, og den vil heller ikke kunne gøre dem retfærdighed, er jeg helt sikker på.
Så i den forbindelse skal jeg også have en ny forstærker... Og kun stereo. Der bliver lyttet 98-99% musik her hjemme og jeg vil gerne planlægge turen, både for min egen skyld og for forretningen skyld så det kan lade sig gøre.
Jeg har kikket på følgende to forstærkere/kombi som jeg kunne forestille mig, at sætte dem sammen med.
* Parasound p5+a23 * Hegel h160
Jeg har hørt Hegel'en, dog ikke på et sæt MA højtalere, men den kan godt spille musik. Hold da op. Jeg har så læst i flere tilfælde at Hegel, i hvert tilfælde på de "gamle" MA Silver, ikke var det bedste match da det godt kunne blive lidt klinisk og trættende at høre på. Men så igen har jeg set forslag på Hegel til den nye MA Silver serie!
Jeg har ikke hørt Parasound men kan se at der er en del som er rigtig glade for dem. Virker dog lidt "overpriced" på det europæiske marked. Men sådan er det jo tit med amerikanske vare. DAC'en er sikkert bedre på Hegel'en men ellers virker det til, at Parasound P5'eren er en okay source og den har indbygget Riaa hvilket det og det at kombi'en er todelt ser jeg som en fordel.
Har i erfaring med ovenstående på den nye MA Silver 8?
Det kan også være jeg som udgangspunkt er helt i skoven med de setups, men det er jo ideen med indlægget, at bruge jeres erfaringer.
Mvh John
|
Til top |
|
|
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 911
|
Sendt: 25 April 2015 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at ringe til et firma i Århus.De har både Hegel og Monitor Audio silver 8.
|
Til top |
|
|
Jens EK Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 25 April 2015 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Hvis det er Audiocompagniet, så har han både nogle spændende muligheder. Bla. Hegel, Rega og ikke mindst en Perreaux Audiant. Min favorit er
Perreaux Audiant.
|
Til top |
|
|
J.M.H Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2015 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
pnnh skrev:
Prøv at ringe til et firma i Århus.De har både Hegel og Monitor Audio silver 8. |
|
|
Det var også en mulighed. Aarhus er bare lidt langt væk for et lyt.
|
Til top |
|
|
J.M.H Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2015 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Perreaux skrev:
Hej,
Hvis det er Audiocompagniet, så har han både nogle spændende muligheder. Bla. Hegel, Rega og ikke mindst en Perreaux Audiant. Min favorit er
Perreaux Audiant. |
|
|
Producenter er der nok af. Jeg søger erfaringer med de to ovenstående produkter med Monitor Audio Silver 8 ellers løber det meget hurtigt løbsk med,
nu du er igang prøv liget at lytte til abc og xyz-p. Hvis du der imod har lyttet til ovenstående produkter og du ikke kunne li' hvad du hørte vil jeg
meget gerne høre hvorfor og hvorfor du foreslår noget andet.
Nu vil jeg nødig lyde sur og tvær, men jeg syntes oprigtigt det er svært at finde vej i den jungle. Så jeg prøver at begrænse det lidt til ovenstående.
At jeg så evt. Ender med noget helt andet, fordi i evt. kommer med argumenter for, at jeg burde kikke en anden vej, ja, det er jo erfaring med
ovenstående.
... Men tak for svar og evt. Beskriv hvorfor du foreslår Perreaux Audiant i stedet for de to andre produkter jeg selv kom med.
|
Til top |
|
|
J.M.H Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2015 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil da lige nævne at hvis penge ikke var noget problem ville jeg købe Hegel H300 og B&W 804s. Det gik jeg op af igennem en uges tid. Det match
spiller med en defineret fast bund, massere af tekstur, detaljer og varme på samme tid. Det er ikke noget super High-end setup, men det lød super
lækkert i mine øre.
...og så nok nej alligevel. Jeg tvivler på at 804s vil spille så lækker i vires 21 kvm. Stue.
|
Til top |
|
|
Jens EK Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 25 April 2015 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min tanke var egentligt, at Audiocompagniet har haft en del monitor Audio og jeg tror da stadig det kan høres der. Og så var det med de mærker, der
nu er til rådighed, han hat jo bla hegel som du allerede virker begejstret for, og det er helt forståeligt. Men hvis man alligevel har taget turen til
Odense, så kan man jo lytte til forhandlerens øvrige forstærkere. Ikke for at forvirre, men for at lige være helt sikker, det er jo en sjat penge. Nå,
men jeg har ikke selv monitor Audio højttalere men har mange gange hørt dem. Jeg tænkte bare Perreaux med sin levende og letflydende lyd med
saft og kraft, vil være en fin kombi. Men ja, man skal da ikke blive helt forvirret
|
Til top |
|
|
J.M.H Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2015 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Perreaux skrev:
--{KLIP}-- ...men jeg har ikke selv monitor Audio højttalere men har mange gange hørt dem. Jeg tænkte bare Perreaux med sin levende og letflydende lyd med
saft og kraft, vil være en fin kombi. Men ja, man skal da ikke blive helt forvirret  |
|
|
Ja okay, men når du skriver "letflydende lyd" mener du så, at lydbilledet flyder eller er det frekvensgangen du referere til ?
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 26 April 2015 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
J.M.H Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2015 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, meget lækkert ingen tvivl om det. Dyrt og kræver relativt meget vedligeholdelse (rør skal skiftes). Men ellers ja. Rigtigt lækkert. Jeg ville nok også kikke efter nogle andre højtalere i den forbindelse.
Tak for indspark... Lidt savl blev der dannet :)
Jeg er primært på udkik efter en rimelig god AB intregreret eller for-/effektforstærker kombi som også har D/A konverter og helst også en Riaa. Det skal være en rimelig kvalitet så jeg evt. Senere kan sætte nogle andre højtalere foran. For jeg ved godt at de Monitor Audio Silver 8 ikke er det bedste men dog okay til prisen. Jeg har i flere år været særdeles træt af det setup jeg har i dag. Det skal skiftes nu! Og max prisen ligger på 30-35 kg kr.
Jeg ikke har fuldt med i hifi verdenen siden sidst i 80'erne bla. pga. Cykelløb og børn. Og jeg har ikke tiden til at indsamle al den erfaring ved, at lytte til en masse udstyr og højtalere. Min erfaring fra tidligere er at 3 vejs højtalere i den prisklasse har færre problemer i den nedre mellemtone (mindre stresset) end 2.5 vejs. Derfor har jeg valgt den højtaler og det at jeg har hørt den kort hos en kunde, men kan ikke huske hvad hun havde foran. Derfor spørgere jeg jer om i har erfaringer mht. Forstærker til MA Silver 8.
|
Til top |
|
|
J.M.H Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2015 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det gamle setup skiftet. Det blev til parasound p5 og a23. Det må jeg sige... Det spiller sgu godt. Det der er af problemer er hverken anlæg
eller højtaleres skyld, men arkustikken. Så, super glad for det nye set up.
Mvh John
|
Til top |
|
|
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 20 Juni 2015 kl. 05:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
J.M.H skrev:
Så blev det gamle setup skiftet. Det blev til parasound p5 og a23. Det må jeg sige... Det spiller sgu godt. Det der er af problemer er hverken anlæg
eller højtaleres skyld, men arkustikken. Så, super glad for det nye set up.
Mvh John |
|
|
JMH......Godt at høre du er blevet tilfreds med dit nye setup....akutikken kan du gøre noget ved....
|
Til top |
|
|
J.M.H Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2015 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Newbiee2. Jeg har gjort en del ved akustikken, men mangler lige det sidste som stadig er praktisk muligt. Det skal nok blive rigtigt godt til sidst.
|
Til top |
|
|