Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 01:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Wharfedale Diamond 250 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bugses
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2016 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som har erfaringer med denne højtaler? Hvordan er de, i forhold til f.eks. Dali Opticon 6 eller B&W 684 S2?
Til top Vis Bugses's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bugses

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Oktober 2016 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hvad smager bedst. Æble, pære eller banan? Der er desvære kun en måde at finde ud af det på, og det er ved at ta ud og lytte.
Der er sikkert nogle der har erfaringer med Wharfedale, men her spiller forstærkervalg og rummet meget ind også.
Så det bedste ville nok være, at låne nogle med hjem og prøve dem med din egen forstærker i dit eget rum.
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

Bugses
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2016 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Ja, der er nok ikke så meget andet at gøre. Grunden til at jeg spurgte var, at de ikke har noget showroom. Så man skal egentlig købe højtaleren, dog med mulighed for at levere den tilbage.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Oktober 2016 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Ja, det er sgu bøvlet, men sådan er det, desværre, når nethandlen har udkonkurreret de fysiske forretninger. Men så heldigvis kan du få det hjem til
dig selv, og lytte til dem der, så der er fordele som ulemper med alt...

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Bugses
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2016 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Ja, det er sgu bøvlet, men sådan er det, desværre, når nethandlen har udkonkurreret de fysiske forretninger. Men så
heldigvis kan du få det hjem til
dig selv, og lytte til dem der, så der er fordele som ulemper med alt...

Mvh
Birger

Helt enig.

Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Oktober 2016 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt. Købte dem sidste december. Man må sige at servicen hos forhandleren ikke fejler noget. Hentede dem en søndag og to gutter bar dem ud i min bil.

For det første er det en stor, med streg under stor, højttaler. Både fysisk og lydmæssigt. Så ved afhentning hav plads nok i bilen. Min lille pug 208 blev strukket til max. Papkasserne er enorme : )
Jeg har haft følgende højttalere før: B&W DM604, B&W 683, B&W 705, Dali Suite 2.8, Audiovector MI3 avantgarde LE, Dali Ikon 6 mk2. Mine Diamond afløste et fantastisk sæt B&W CDM9NT (nypris Way back på 20000 Kr). Dette gav nogle høje forventninger. Jeg havde dem begge stående i stuen i en uge og sammenlignede flere gange på samme forstærker.

Mit forbrug er 50/50 film og musik.

Nå men den største styrke ved w250 Diamond er klart den store lyd, klarhed og bas. Rigtig god bas. Min stue er 40 kvm og det har været vigtigt for mig at få lyd nok ud, specielt ved film brug. Det får jeg bestemt nu med de to stk 8" bas i hver. Plus jeg synes de er flotte, dog store. De virker solide og godt bygget. Den største mangel er nok mellemtonen/diskant. De er begge rigtig gode, dog på ingen måde i samme klasse som jeg husker det fra B&W. Lyden er heller ikke så fri fra kabinetterne som før. Igen ville det også være mærkelig i forhold til prisforskellen

Alt i alt er jeg godt tilfreds især i forhold til prisen.
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Oktober 2016 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Prismæssigt, er der vel lidt af et spring fra Wharfedale til Dali, dobbelt op? Men Jonas kom først med en hand on vurdering! Sådan!
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2016 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Nej Dali Ikon 6 mk2 gav jeg faktisk det samme for. De solgte de sidste ud til skarpe priser. Men jo normal prisen er nok cirka den samme. Plus minus. Og for en gangs skyld er der tale om reelle besparelser, når jeg kigger sammenligner med hvad Wharfedale modellerne sælges for i fx UK. .
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen

Bugses
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2016 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Tak for dit indlæg Jonas, det var rigtig nyttigt :)

Den eneste grund til, at jeg holdt dem oppe imod f.eks. Opticon 6, er at normalprisen på dem er 10.000,- for et sæt, dog pt. Sat ned til 6000,- for et sæt. Og hvis man tager Rubicon 6 som demo-model, så kan man få den for pt. For 10400,- for et sæt, hvor normalprisen er 12000,- for et sæt.

Nu nævner du diskanten/mellemtone, der er vel ikke en "dåse-effekt", som der er i nogle Cerwin Vega modeller vel?

Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2016 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Ja kunne se du havde fået et par svar fra nogle der aldrig havde hørt dem.. Så tænkte jeg lige måtte på banen.

To ting. Dit lytterum og hvad skal de bruges til film/musik. Jeg blev træt af mine Dali Ikon 6 mk2 da lyden (som i forvejen er meget åben) var for direkte og tynd i min relativ store stue. Havde jeg valgt Ikon 7 (som kunne fåes på tilbud til knap 9000,-) havde det måske set anderledes ud.. Detaljerne og byggekvalitet fejlede bestemt ikke noget. Rubicon er jo nok minimum i samme liga og opefter.

Men w250 Diamond kræver altså et stort rum. Så er det mest en musikalsk højttaler du går efter, fx til blues, jazz og lidt pop så ville jeg nok nappe De Rubicon 6. Er dit rum for stort vil du nok opleve det samme med Rubicon 6 som med Ikon 6 Mk2. Så kan du jo kombinere med en subwoofer. Jeg synes dog at integrationen i et stereo setup kan være kompleks.

Bugses
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2016 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Stuen er ganske lille og kun på ca. 20 m2. Mit forbrug er nok også 50/50 mht. Musik og film, og jeg er mere ovre i Rock enden end Pop.

Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2016 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Bugses skrev:
Tak for dit indlæg Jonas, det var rigtig nyttigt :) Den eneste grund til, at jeg holdt dem oppe imod f.eks. Opticon 6, er at normalprisen på dem er 10.000,- for et sæt, dog pt. Sat ned til 6000,- for et sæt. Og hvis man tager Rubicon 6 som demo-model, så kan man få den for pt. For 10400,- for et sæt, hvor normalprisen er 12000,- for et sæt. Nu nævner du diskanten/mellemtone, der er vel ikke en "dåse-effekt", som der er i nogle Cerwin Vega modeller vel?

Og nej ingen dåse effekt. Men dog en mere tilbagetrukket lyd end Dalierne som jeg vil betegne som klart mere fremme i lyden/åbne. Og spiler W 250 Diamond knap så frit fra kabinetterne. .

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Oktober 2016 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

I skal nok lige skille navnene ad på de Dali modeller.

Opticon 6 koster 5999,- pr. stk fra ny.

Rubicon 6 koster 12.499,- pr stk. fra ny

Kan bare se, at navnene flyver i flæng i indlæggene.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Bugses
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2016 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Du har helt ret, jeg mener Opticon 6. Det er rettet.

Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2016 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Det er da en vigtig detalje.

Har hørt Rubicon 6 i Hifiklubben i Lyngby. Minder utroligt meget om Ikon 6 mk2. Dog endnu bedre. Men grundlæggende samme lydkarakteristik.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes