Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD med usb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sehstedt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

hej!

Sider lige og tester den sidst nye dvd afspiller fra Onkyo  DV-SP405, den har usb på fronten, om hvad jeg har læst mig frem til burde man kunne sætte en usb harddisk til, og afspille billeder musik film mm...

Kan dog ikke få det til at virke, har haft en NTSC disk sat til, er ved at konvertere den til fat. nogen der har prøvet det???

Til top Vis Sehstedt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sehstedt

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke prøvet det, men vil umiddelbart gætte på at du skal have konverteret den til FAT16 eller FAT32, NTFS er jo et Windows format, som de fleste andre systemer max kan læse, og vil ikke tro at sådan en maskine der kan læse NTFS. Ellers kan det også have noget at gøre med diskstørrelsen, på de første Philips med USB-indgang kunne de kun tage op til 137 GB(kunne Win XP også kun ind til SP2 eller var det 1?? pyt)

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jeg tror der er noget om det Rune siger - jeg har i al fald haft en DVD på et tidspunkt som kun ville acceptere externe kilder der var formatteret til FAT32. Jeg løste det ved at lave to partitioner på min usb-harddisk, en der var NTFS og en der var FAT32. Det virkede ok.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Jeg tror der er noget om det Rune siger - jeg har i al fald haft en DVD på et tidspunkt som kun ville acceptere externe kilder der var formatteret til FAT32. Jeg løste det ved at lave to partitioner på min usb-harddisk, en der var NTFS og en der var FAT32. Det virkede ok.

Vil egentlig sige at man bør formatere alle eksterne kilder til FAT32, så virker det 100% på alle OS, både Mac OS, Linux og Windows. Har selv kørt en del Ubuntu bl.a. og der er ikke noget mere irriterende end at få sådan en NTFS formateret USB-pen eller andet lagermedie, stukket i hånden..

Sehstedt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

så lige et lille dumt spørgsmål.

disken er på 60 GB.  men kan kun formatere den i NTFS... hader windows

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
RogueAgent skrev:

Vil egentlig sige at man bør formatere alle eksterne kilder til FAT32, så virker det 100% på alle OS, både Mac OS, Linux og Windows. Har selv kørt en del Ubuntu bl.a. og der er ikke noget mere irriterende end at få sådan en NTFS formateret USB-pen eller andet lagermedie, stukket i hånden..

Det løser selvfølgelig nogle problemer, men ikke alle. NTFS giver mulighed for større filer end FAT32, jeg har f.eks. en del videofiler der fylder 4-5 Gb eller mere, de skal splittes op hvis de skal ligge på et FAT32 drev.

Sehstedt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

har testet det så meget jeg nu har haft mulighed for!

kan få den til at læse data fra usb stik eller mem.kort igennem en usb hub, har ikke fået den til at tage min usb HD, måske fordi den er formateret i NTFS, og kan ikke lave fat32 format (windoes :-))

Har opleved at der kommer lidt lyd fra drevet, ved nogle disk... billed kvaliteten er nu fin nok lige som at den også levere en udmærket lyd...

så en ok maskine til prisen...

I aften og i weekenden bliver det nu noget sjovere, der skal der testes Parasound HALO D3... det bliver meget spændende, det er utvivlsomt en maskine der vil smadre Onkyo 405 af banen... så glæder mig :-)

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

HER:

http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?fat32format.htm

kan du finde et lille program der kan formatere meget store drev til fat.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 04 November 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

man kan da sagtens formatere i FAT i windows...MEN jeg mener ikke man kan lave NTFS om til FAT i windows.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
man kan da sagtens formatere i FAT i windows...MEN jeg mener ikke man kan lave NTFS om til FAT i windows.

Det er rigtigt - et FAT drev/partition kan kun skabes i forbindelse med en formattering. Derfor kan man for såvidt godt lave et NTFS drev om til FAT - man skal bare flytte data'ene først..!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes