| Forfatter |
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan godt være svært at huske den første plade dengang i 50 - 60 - 70 -80-erne.Måske for meget rødvin og sjov tobak dengang men kom nu på banen drenge (og piger)for det kan sgu ikke være rigtigt at der kun er ca.80 medlemmer der kan huske "Din første plade" ud af +30.000.Dette forum trænger til en masse indlæg nu efter en meget stille periode så kom frit frem af busken .
carsten
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg husker det så var mit første selv købte stykke musik Shu-Bi-Dua nr. 9 på kassettebånd, da jeg var 6 år gammel.
Min første Lp var George Michael - Faith som jeg købte da den udkom i 1987, 11 år gammel.
Mine første cd`r var Madonna - Erotica og Lionel Richi - Greatest hits købt samtidig i 1992, 16 år gammel.
Jeg kan faktisk også huske mit første VHS bånd. Michael Jackson - MoonWalker og min første dvd var The Insider med Russel Crowe.
Mit første download har jeg stadigvæk tilgode og tvivler dog også en del på om jeg nogensinde kommer til det  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
prime Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Folkens
Nu når jeg for tænkt mig om så kan jeg også huske min første dobbelt LP. En livekoncert fra Newcastle med Lindisfarne, og føj hvor det swinger.

Min første Box husker jeg også det var med Tangerine Dream Decade 79-89 med original besætningen Edgar Froese, Peter Baumann og Chris Franke. Det var i TD´s glansperiode efter min mening.
Fortsat god anden pinsedag.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget spændende.Kender ikke den Lindisfarne men har dog hørt nogle andre med dem i tidernes morgen.Husker dog ikke lige titlerne.
carsten
|
| Til top |
|
| |
prime Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til CARS10
Det er den ultimative skive hvis du er til lidt trad. engelsk folk rock. Bare stemningen på skiven for dig til at føle at du er til koncerten. Som sagt en fed skive som fortjener opmærksomhed.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes den på CD og er der et plade mærke og nummer ?
carsten
|
| Til top |
|
| |
prime Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten
prøvede på Amazone. com, men kunne ikke lige finde den der (de har ellers det meste). Dog ved jeg at den findes på ITunes hvis du er til downloads.
Hilsen Peter
|
| Til top |
|
| |
syddk Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert Palmer: Clues 1980. Det var min allerførste LP, og den eneste LP jeg har tilbage. Har lige sat den i en ramme idag, og så skal den hænge ude på det lille lokum...
Ikke en egentlig kritik af pladen. Den var skidegod dengang, og ikke det typiske disko fis de andre hørte på. Idag har jeg den også på CD, men det er nok mest af sentimentale årsager.
Det blev i øvrigt min eneste med Robert Palmer
Min nyeste er Yello Touch. Den er fed. Prøv den! Hør bl.a. The Expert. Fed lyd...
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Tror ikke jeg kommer til at downloade musik,men tak for det. Jeg vil prøve at finde den brugt
carsten
|
| Til top |
|
| |
ThomasScherrer Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Maj 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
i 1982 var jeg 12år
og købte en Bananarama single i den lokale musik bix, sorry kan ikke huske hvad den hed,
men den blev valgt kun efter billedet på den :-)
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ThomasScherrer skrev:
| .....men den blev valgt kun efter billedet på den :-) |
|
|
Tror der var mange der købet Samantha Fox og Sabrina skiver af samme årsag 
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den første plade, jeg vfik var en single med Keld og Hilda. La' vær fra 1983. Jeg vandt den i børnehaveklassen som 3. plads til skoleballets dansekonkurrence. Jeg husker, jeg plejdede at spille den på 33 rpm på mine forældres pladspiller. Synes det var bedst på den måde. Jeg har den stadig, men jeg må indrømme, det er et stykke tid siden jeg har haft den på pladespilleren. 
Hende jeg dansede med vandt en tv2 single. Som jeg husker det, fik jeg vist lov til at vælge først, og hvorfor jeg valgte K&H undslipper min forståelse i dag. __________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første LP var Bølle Bop fra 1978 - pragtfuld katterjammer rock begået af en masse skønner unger:-)
|
| Til top |
|
| |
pinkhenrik Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må jeg jo hellere deltage...
Tilbage i 70'erne (jeg er årgang 1965) blev jeg tit passet af min 7 år ældre kussine. jeg husker at hun spillede singlen "Money" med Pink Floyd på vores grammofon igen og igen og igen... til jul fik jeg Gas 5, det må have været 1975.
Da jeg hørte Gasolin var jeg solgt, tænk at nogen kunne lave så meget "larm" på så fed en måde... En af mine venner jeg gik til spejder med, ville forære mig en billet til Tivolis konsertsal hvor Gasolin skulle spille (og hvor de indspillede Live Sådan...) men min far forbød mig at gå med fordi det var sent, og jeg skulle op og skole dagen efter (hvilket jeg aldrig har tilgivet ham).
Jeg husker endnu den dag i foråret 1976 da jeg gik ned i "Pladehjørnet" på Amagerbrogade og købte Gasolin Live Sådan, uden at have hørt et eneste nummer først, jeg husker at den var dyr (i forhold til mine lomme penge).
Stor var min overraskelse da jeg kom hjem og så at der var 2 lp'er i det dobbelte cover, og jeg kan stadig huske følelsen af at tage en helt jomfruelig plade frem og sætte nålen ned på den og ud kommer den fede lyd af dansk klasse-ROCK !
Jeg fik senere det år en sort lp med en sjov prisme på... "Dark side of the moon" med Pink Floyd som har fulgt mig gennem alle disse år og gjort at jeg i dag har en komplet samling af Floyd's musik og nyder dem næsten dagligt  __________________ If you can't laugh at yourself...Dont't worry, sombody else will.
|
| Til top |
|
| |
prime Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
pinkhenrik skrev:
"Dark side of the moon" med Pink Floyd som har fulgt mig gennem alle disse år."
En klassisk skive som holder den dag i dag. Og er min klare favorit i Pink Floyds katalog.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Hermann.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Jarvig Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 21 Juli 2010 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har aldrig haft venyl.
Da jeg fik CD i slutningen af 80'erne var de to første skiver jeg købte U2 - Rattle and Hum Pink Floyd - The Final Cut
Ikke dårligt. :)
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 21 Juli 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første vinyl kan jeg desværre ikk huske, men mit første kassettebånd var med Simon & Garfunkel : Bridge Over Trouble Water ( ca. 1970 vil jeg tro ) der var jeg 9 år.
Min første cd købte jeg sammen med min første cd afspiller i 1985 ( en Philips ) og det var Nena : Feuer Und Flamme og den var sgu dyr dengang...mener at det kostede 208,- for en cd dengang ! 
Frankie
|
| Til top |
|
| |