Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Samme længde HT-kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:

Utrolig som man skal høre på sælgere og deres selvlærte viden. Klart der forskel på diverse parameter på et kabel på 1 m og et på 10 m. Klart en sælger siger kabler skal være lige lange, han vil tjene penge, sådan er verden.

Jeg ser gerne en dokumenteret test på at man kan høre forskel på 1 m og 10 m kabel og nej jeg gider ikke se specifikationerne på et kabel og anden slagssnak. Jeg vil have en test udføret med mikrofon og analysering af disse data.

Kan det høres kan det også måles ellers sælges kabler og andet voodoo under falsk varebetegnelse -

Det eneste som ikke går baglæns er sælgerne måde at fremføre deres produkter på - Trist de ikke kan rykke sig lidt mere og smide deres skyklapper overfor deres eget lille åhhh så vanvittige gode produkt    

Hvor er det dog nemt at dække sig ind bag..... At sælgere bare skal sælge sit produkt.... Men lad dog være med at gøre dig klog på hvordan det er at køre i en dyr Mercedes, når du selv kører en gammel Skoda..... Hvis man skal udtale sig om high-end udstyr, kræver det i det mindste at man har haft noget af det..... Og det har du ikke.... Men vi andre har solgt det i 27 år.... Og selvfølgelig ved vi intet om det, det er da klart....... Og underligt at vi har kunnet snyde de samme kunder som kommer igen efter 10-15-25 år..... Når vi altid snyder dem......

Og ja, selvfølgelig er jeg sælger, og skal sælge mit produkt.... Det er det jeg skal leve af.... Jeg regner da også med at du får løn på dit job eller????.... Derfor betyder det da ikke at du snyder alt og alle på dit job eller???.... fordi du tjener penge på det....

Og tro det eller lad være, jeg er ligeglad...... Men jeg snyder Ikke kunder..... Aldrig... det kan ikke betale sig..... Ville aldrig gide at lyve for at sælge noget latterligt HiFi grej..... og det ved min kunder som jeg har haft i mange år også godt.

Mvh

Allan

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Til ABaudio

Vil du give mig en AES eller en IEEE paper der fortæller mig at betydning for et kabel er meget større end fx placering af en højtaler i et rum, eller for den sags skyld hvordan rummet er indrettet. Eller igen hvordan højtaleren og enhederne er opbygget. Og please sig mig du i det mindste kender til AES, hvis du er et Branchemedlem

Jeg vil sådan set blæse på hvad Hifi producenter påstår. Jeg har aldrig hørt eller læst en videnskabelig artikel der underbygger hvad de siger. For mit vedkommende.

Jeg vil ikke og kan ikke diskutere ting ud fra hvad folk tror de ved, jeg vil have facts på bordet. Eller giv mig en paper hvor der faktisk er fortaget blind lyttetest af kabler, og her mener jeg ikke en paper en producenter har lavt, men en faktisk videnskabelig test

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Nå, nu blander jeg mig!

1. Tonen er ikke hel så sober, som jeg godt kunne ønske mig...

2. Hold fingrene fra "Citer"-knappen, hvis I ikke ved hvordan den skal bruges. Benyt "Nyt Svar"-knappen foroven i stedet! Eller "Indryk indlæg"-boksen i slutningen af tråden. Når "Citer"-funktionen benyttes forkert, giver det nogle fuldstændig uoverskuelige indlæg!

3. Kabel-debatter får altid sindene i kog. Derfor vil jeg anbefale, at I stopper her, eller kommer frem med dokumentation, som understøtter for og imod. At henvise til en producents tekniske dokumenter og patenter, er som at bede ræven om at vogte høns.

Fortsat god debat!

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Joch skrev:

Til ABaudio

Vil du give mig en AES eller en IEEE paper der fortæller mig at betydning for et kabel er meget større end fx placering af en højtaler i et rum, eller for den sags skyld hvordan rummet er indrettet. Eller igen hvordan højtaleren og enhederne er opbygget. Og please sig mig du i det mindste kender til AES, hvis du er et Branchemedlem

Jeg vil sådan set blæse på hvad Hifi producenter påstår. Jeg har aldrig hørt eller læst en videnskabelig artikel der underbygger hvad de siger. For mit vedkommende.

Jeg vil ikke og kan ikke diskutere ting ud fra hvad folk tror de ved, jeg vil have facts på bordet. Eller giv mig en paper hvor der faktisk er fortaget blind lyttetest af kabler, og her mener jeg ikke en paper en producenter har lavt, men en faktisk videnskabelig test

Engang var facts at jorden var flad, Lsd var ikke farligt, heller ikke hovedpinepiller, eller metadon eller farvestoffer eller...... Og, det var hvad man lærte dengang, og man kunne blive ved.... Men nogen bliver klogere med tiden, og nogen lærer noget.

Jeg har aldrig sagt at kabel længden har større betydnig end lytterummet...... Lytterummet er efter min mening klart det vigtigste parameter når det gælder lyden fra et anlæg.... Men, forskellige kabel længder har absolut også en betydning for lyden.

Mvh

Allan

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Tråden lukkes, da tonen stadig er lidt anspændt!

Jeg har lige rettet et indlæg igen, hvor tonen var lidt uforsonelig...

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Så har vi alle fået en pause, og tråden åbnes igen...

En anden tråd om emnet var blevet oprettet i mellemtiden, men den er naturligvis slettet igen, da admins henstillinger skal efterleves!

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har da prøvet at afkorte mine ht kabler fra 4 meter til kun 1.2m fordi mit anlæg stod i mellem højttalerne. Derfor kunne jeg nøjes med mindre længde. Og det kunne da godt høres i form af mere kontrol i bassen. Der var også mere præcis klang op efter. Lidt skingerthed forsvandt også. Det var et sæt Snell C original og en Onkyo A807 forstærker den gang.

Med mindre man har passiv forforstærker, så bør man vælge lange signal kabler, frem for højttaler kabler.    

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Jeg har da prøvet at afkorte mine ht kabler fra 4 meter til kun 1.2m fordi mit anlæg stod i mellem højttalerne. Derfor kunne jeg nøjes med mindre længde. Og det kunne da godt høres i form af mere kontrol i bassen. Der var også mere præcis klang op efter. Lidt skingerthed forsvandt også.

Hvilket måske også kunne være forårsaget at oxydering af kablerne i enderne.  Nuvel -  Det har jo trods alt været god latin gennem årene (uden nogen egentligt kunne forklare det) at holde ht kablerne lige lange.  Jeg har aldrig kunnet konstatere nogen forskel hvis det ene lige var en meter kortere end det andet.

Og rent teknisk set, kan kabling etc. inde i forstærkeren nemt betyde 10fold mere for lydkvaliteten end lige kabellængden udenfor  (div omskiftere, evt relæ, emittermodstandene............)

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

ABaudio skrev:
C.Bukowski skrev:

Utrolig som man skal høre på sælgere og deres selvlærte viden. Klart der forskel på diverse parameter på et kabel på 1 m og et på 10 m. Klart en sælger siger kabler skal være lige lange, han vil tjene penge, sådan er verden.

Jeg ser gerne en dokumenteret test på at man kan høre forskel på 1 m og 10 m kabel og nej jeg gider ikke se specifikationerne på et kabel og anden slagssnak. Jeg vil have en test udføret med mikrofon og analysering af disse data.

Kan det høres kan det også måles ellers sælges kabler og andet voodoo under falsk varebetegnelse -

Det eneste som ikke går baglæns er sælgerne måde at fremføre deres produkter på - Trist de ikke kan rykke sig lidt mere og smide deres skyklapper overfor deres eget lille åhhh så vanvittige gode produkt    

Hvor er det dog nemt at dække sig ind bag..... At sælgere bare skal sælge sit produkt.... Men lad dog være med at gøre dig klog på hvordan det er at køre i en dyr Mercedes, når du selv kører en gammel Skoda..... Hvis man skal udtale sig om high-end udstyr, kræver det i det mindste at man har haft noget af det..... Og det har du ikke.... Men vi andre har solgt det i 27 år.... Og selvfølgelig ved vi intet om det, det er da klart....... Og underligt at vi har kunnet snyde de samme kunder som kommer igen efter 10-15-25 år..... Når vi altid snyder dem......

Og ja, selvfølgelig er jeg sælger, og skal sælge mit produkt.... Det er det jeg skal leve af.... Jeg regner da også med at du får løn på dit job eller????.... Derfor betyder det da ikke at du snyder alt og alle på dit job eller???.... fordi du tjener penge på det....

Og tro det eller lad være, jeg er ligeglad...... Men jeg snyder Ikke kunder..... Aldrig... det kan ikke betale sig..... Ville aldrig gide at lyve for at sælge noget latterligt HiFi grej..... og det ved min kunder som jeg har haft i mange år også godt.

Mvh

Allan

Jeg har kørt i alle biler og sejlet på de syv have, men ændre det noget ?.

Nu vi er ved det faglige har jeg tilbragt 3 år på en højere faglig skolen indenfor den elektriske verden, så måske skulle du trække vandpistolen tilbage og tænke lidt over om mon du i virkeligheden er klogere end andre her eller det om det helle ikke bare er lidt selvindblidt.

Jeg levet i en verden med facts og venter endnu på den dokumentation som jeg søgte fra dig. Skal du sælge noget skal du også kunne dokumentere det og ikke bare hive nogle specs frem.

Nå - kommer der noget dokumentation fra din side ?

Ps. Hjernen er vores største forhindring i mange ting, vi høre og ser kun det den tillader. Prøv at sælge en times hypnose i din biks,  som ændre din hørelse og alle dem over 50 vil stå i kø for nu er det kommet endnu et voodoo midler som virker 

Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Til trådopretter ...

Prøv dig frem og gør det som du synes er bedst.

Selv køre jeg med 3 m i forskel, kan ikke høre en pind i forskel, måske skyldes det min ene øregang er mindre end den anden eller der er mere voks i :D
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Til trådopretter ...

Prøv dig frem og gør det som du synes er bedst.

Hvilket er træls hvis man står med en sum kroner at bruge, og deler denne med antal meter. Hvis man ikke kan høre forskel må man så smide 10 meter væk (eller sælge med tab). Med Jem&Fix kabel er det dog ligegyldigt.

C.Bukowski skrev:
Selv køre jeg med 3 m i forskel, kan ikke høre en pind i forskel, måske skyldes det min ene øregang er mindre end den anden eller der er mere voks i :D

Prøv at bytte om på kablerne for at se om det er ørerne eller kablet der gør det. Hvis ikke, så byt også rundt på højttalerne.

Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Trådstarter kunne jo bare have brugt lige lange HT.kabler fra starten, så havde denne tragiske tråd, der måtte lukkes og åbnes igen, kunne være undgået.  

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Det er jo det samme igen og igen: De som selv har rodet rundt med loddekolben i garagen, eller er elektrikere eller
civilingenører, nægter at anerkende at der kan være ting man kan høre som ikke kan forklares med en ligning eller et
voltmeter. Hvorfor? Fordi sådan er de opdraget, hvis det ikke kan måles eksisterer det ikke. Deres problem er, lidt groft sagt,
at de
lytter med lærebøgerne og loddekolben og ikke med ørerne. Derfor bliver kabeldiskussionerne også altid til denne
skyttegravskrig, simpelthen fordi det vi diskuterer ikke er det samme: Den ene side lægger de fysiske love og deres alenlange
uddannelse fra DTU på bordet, den anden siger "jamen jeg kan høre forskel, så behøver jeg sådan set ikke andre beviser".
Det er til en hvis grad det rationelle mod det emotionelle, men da vi i forvejen bevæger os i et felt hvor nogle vil mene at alt
rationel tankegang har ophørt (her tænker jeg f.eks på folk som mener de kan høre forskel på hvilken USB-stick de har gemt
deres musik på, CD'er som bliver malet grønne i kanten, folk som diskuterer hvilket program til at rippe i FLAC der lyder bedst
osv osv) så virker det underligt at ligepræcis kablerne skal underkastes denne fiksering på hvad der kan eller ikke kan måles
og bevises ved lov. Min egen teori: Kablerne er ofte hundedyre, og det provokerer de mennesker som mener deres viden
beviser at kablerne ingen forskel gør. Havde de alle kostet 50 kroner meteren ville ingen gide hidse sig op over det, måske
ville selv skeptikerne prøve et Nordost Odin for at høre om der nu VAR forskel.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

allanowich skrev:
Jeg har da prøvet at afkorte mine ht kabler fra 4 meter til kun 1.2m fordi mit anlæg stod i mellem højttalerne. Derfor kunne jeg nøjes med mindre længde. Og det kunne da godt høres i form af mere kontrol i bassen. Der var også mere præcis klang op efter. Lidt skingerthed forsvandt også.

Hvilket måske også kunne være forårsaget at oxydering af kablerne i enderne.  Nuvel -  Det har jo trods alt været god latin gennem årene (uden nogen egentligt kunne forklare det) at holde ht kablerne lige lange.  Jeg har aldrig kunnet konstatere nogen forskel hvis det ene lige var en meter kortere end det andet.

Og rent teknisk set, kan kabling etc. inde i forstærkeren nemt betyde 10fold mere for lydkvaliteten end lige kabellængden udenfor  (div omskiftere, evt relæ, emittermodstandene............)

Nope, nix, nada, njet, zero.....en gang om året klippede jeg lidt af enderne af, så det var ikke derfor.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Et det ikke bare mig der er ved at blive lidt forvirret

Synde nemlig ikke rigtig at man har få et klar svar på: Samme længde HT-kabel?

Komme til at tænke på at i mange biografer står forstærker i selve operatørrummet, og derfor er der rigtig mange meter ned til
front højtaler bag lærred, så her skal der virklige bruges mange meter højttale kable, så hvordan skulle det komme til at virke,
hvis der er et stor tab i lyd kvalitet med lange kable træk
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Jeg har kørt i alle biler og sejlet på de syv have, men ændre det noget ?.

Nu vi er ved det faglige har jeg tilbragt 3 år på en højere faglig skolen indenfor den elektriske verden, så måske skulle du trække vandpistolen tilbage og tænke lidt over om mon du i virkeligheden er klogere end andre her eller det om det helle ikke bare er lidt selvindblidt.

Jeg levet i en verden med facts og venter endnu på den dokumentation som jeg søgte fra dig. Skal du sælge noget skal du også kunne dokumentere det og ikke bare hive nogle specs frem.

Nå - kommer der noget dokumentation fra din side ?

Ps. Hjernen er vores største forhindring i mange ting, vi høre og ser kun det den tillader. Prøv at sælge en times hypnose i din biks,  som ændre din hørelse og alle dem over 50 vil stå i kø for nu er det kommet endnu et voodoo midler som virker 

Selvfølgelig har du da kørt i alle biler..... det siger sig selv..... Og fordi du har tilbragt 3 år på en fagskole, ved du helt sikker mere end os der har næsten 30 års erfaring inden for området.... Det siger sig selv....

Og det er da fantastisk at du lever i en verden med facts...... Bare synd, at det er helt tydeligt, at der er rigtig mange facts du ikke kender til......

Jeg skal ikke dokumenterer noget som helst..... Hvis folk kan høre forskel på kablerne, og de synes at det er pengene værd, så er de velkommen til at købe.... Og ellers lader de bare være med det...... Heldigvis er der rigtig mange der sagtens kan høre forskel...... jeg tvinger ikke kunderne til noget.....

Jeg er absolut ikke klogere end alle andre her..... Og der er masser af ting jeg intet ved om.... men det vi diskuterer her, det ved jeg noget om.....

Mvh

Allan

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
Det er jo det samme igen og igen: De som selv har rodet rundt med loddekolben i garagen, eller er elektrikere eller
civilingenører, nægter at anerkende at der kan være ting man kan høre som ikke kan forklares med en ligning eller et
voltmeter. Hvorfor? Fordi sådan er de opdraget, hvis det ikke kan måles eksisterer det ikke. Deres problem er, lidt groft sagt,
at de
lytter med lærebøgerne og loddekolben og ikke med ørerne. Derfor bliver kabeldiskussionerne også altid til denne
skyttegravskrig, simpelthen fordi det vi diskuterer ikke er det samme: Den ene side lægger de fysiske love og deres alenlange
uddannelse fra DTU på bordet, den anden siger "jamen jeg kan høre forskel, så behøver jeg sådan set ikke andre beviser".
Det er til en hvis grad det rationelle mod det emotionelle, men da vi i forvejen bevæger os i et felt hvor nogle vil mene at alt
rationel tankegang har ophørt (her tænker jeg f.eks på folk som mener de kan høre forskel på hvilken USB-stick de har gemt
deres musik på, CD'er som bliver malet grønne i kanten, folk som diskuterer hvilket program til at rippe i FLAC der lyder bedst
osv osv) så virker det underligt at ligepræcis kablerne skal underkastes denne fiksering på hvad der kan eller ikke kan måles
og bevises ved lov. Min egen teori: Kablerne er ofte hundedyre, og det provokerer de mennesker som mener deres viden
beviser at kablerne ingen forskel gør. Havde de alle kostet 50 kroner meteren ville ingen gide hidse sig op over det, måske

Hørt hørt........... Kan ikke være mere enig.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

Ja der er alt for meget voodoo og placeboeffekt, blande ind i debate om Hifi og især kable, ja den er den hel galt, dette
bliver blive groft udnytte at ankende kable producenter, så få folk til at tro at fysiske love kan omgås med reklam gas, som
intern hold har i den virkelig verden.

Så man kan sige at de store ankende kable producenter, ikke sælge lyd og billde kable, men drømme om at lige deres kable
er verdens beste kable, og er verdens ottende vidunder.

Kable af i dag blive produceret at smarte forretningsfolk, men kun en formål at tjene stor penge på hifi køber, som tro at de
har købet verdens beste kable, mens kable producenter ja de grine hele vejen til banken.

Så formålet må være at finde kable producenter, der produce "no-nonsen" kabler, og her kan det betale sig at kikke på de
kable producenter der produce kable til den professionelle lyd og billede branchen, for her er der hverken plads eller råd til
bruge kable der bygge på drømme (voodoo og placeboeffekt).
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:

...... Min egen teori: Kablerne er ofte hundedyre, og det provokerer de mennesker som mener deres viden beviser at kablerne ingen forskel gør. Havde de alle kostet 50 kroner meteren ville ingen gide hidse sig op over det.....

Jeg har endnu aldrig (i 40+ år) betalt 50 kr. for en meter kabel - og det vil ikke ske. Op til omkring 15-20 kr.  pr. løbende meter må være tilstrækkeligt, samt så nogle fornuftige stik på til ligeledes omkring en 20'ver.  Men jeg køber også kabel i metermål, så jeg selv kan tilpasse længden og 'snitte en ny stump', når jeg flytter om på udstyret. HINT - kik efter mikrofonkabel, 3-5 leder med dobbelt skærm, så kan det anvendes både til balanceret og ubalanceret. 

De digitale kabler (Coax) kan ligeledes ordnes til samme pris, da der findes fortræffeligt (tilmed forsølvet) dobbeltskærmet kabel fra anerkendte producenter. De er mest grå eller sorte uden påtrykte reklamer, men farve og tryk er jo også usynlige (bagsiden af udstyret). Købes der 20-25 m. af gangen, så bliver det ikke meget billigere, og der kan laves mange kabler ud af den længde. Kablerne er fremstillet til fortræffelig funktion helt op i VHF + UHF området 200-500 MHz, og der opgives konkret specifikation for kabeltypen, og på de få MHz og med få meter vi leger med for signalkabler er det barnemad. HINT - kik efter antennekabel.

Har også gennem tiden haft forskellig længde på HT-ledningen, da udstyr jo ikke lige kan placeres centreret mellem de to HT i en bolig... har endnu ikke registreret nogle mislyde eller forskelle. Som skrevet før i denne i tråd, så findes der heller ingen kendt målelig forskel på vores korte stykker af 1-4 kvadrart kabel for de 20-20.000 Hz vi leger med.

Måleudstyr til kontrol af diverse herlighedsværdier i vores HiFi udstyr har de sidste 15+ år været af en kvalitet, så det kan måle langt udover hvad øret og vores hjerne magter - både frekvensmæssigt og opløsningsmæssigt.

At påstå videnskaben har ringere evner, og at de har dårligere udstyr end 'øret' hos en lægmand (HiFi) med sit øre som eneste instrument er    værkstedshumor.

JBLPro
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tak og farvel!

Bruger siden: 25 April 2011
Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
at de

Nu er jeg selv ingeniør, så jeg er en af dem der "lytter med bøgerne". Men den kan jeg jo så vende om, og sige, at I lytter med fantasien? Jeg har brugt 5-6 år på en uddannelse hvor vi gang på gang har beskæftiget os med teori og har eftervist, at denne teori passer i praksis. Hvorfor gælder dette på alle andre områder end lige præcis hifi-verdenen?

Hvis Hifi-tosserne var klar over, hvor meget hjernen kan snyde én, ville de tænke lidt ekstra før de sætter en træklods til 6000kr på kablet som åbenbart skulle fjerne unødig støj osv.

Se evt. denne video (som er postet i mange andre tråede): http://www.youtube.com/watch?v=BYTlN6wjcvQ

Der kan du så hvor meget hjernen kan snyde én. Forestil dig så hvad din hjerne gør, når du nu har forskellige kabellængder og på forhånd mener, at der selvfølgelig kan høres forskel.

Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes