Emne: Samme længde HT-kabel? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Men hvorfor er det så provokerende at nogen vil betale mange penge for et kabel? Det er trods alt en del af et anlæg som de helt sikkert har brugt endnu flere penge på, og designmæssigt er det jo en af de få komponenter i anlægget som ligger fremme til offentligt skue? Jeg ville aldrig selv bruge så mange penge på det, synes helt ærligt at der er vigtigere ting i verdenen, men hvis en gut som har brugt en halv million på et anlæg bruger 10 % af budgettet på et højttalerkabel, ja så kan det da virkelig ikke hidse mig op i samme grad som folk herinde.
|
|
|
At der designmæssigt er stor forskel, kan alle nok blive enige om. Det er også helt fint hvis folk vil betale for det, men hvor tit har du læst en bruger indrømme at han betaler en formue for et kabel fordi det ser godt ud ? Der er sikkert nogle der gør det, men hvis de skal forklare andre hvorfor siger de at kablet "lyder" godt.
Hvis du læser trådstarten igen vil du nok også give mig ret i at der ikke er tale om "en gut som har brugt en halv million på et anlæg" der ønsker at bruge 50.000 på et højttalerkabel. Tværtimod er der tale om et "middelanlæg" og det er til en person der spørger sin bror om hjælp fordi han måske ikke selv har den store interesse for hifi. Der spørges primært til vigtigheden af at kablerne er lige lange.
Så jeg vil fastholde mit råd fra trådens første side, og gentage at jeg ville nok vælge at bruge forskellige længder.
Jeg er ikke blevet overbevist af den efterfølgende debat om at dette råd var forkert. Jeg tror simpelthen ikke på at spørgerens bror vil opleve at noget lyder forkert hvis han følger dette råd.
Der er altså forskel på om man selv vil betale mange penge for et kabel, eller man anbefaler andre at gøre det uden hensyn til spørgerens behov.
Hvis noget er provokerende i denne tråd er det at et branchemedlem deltager i tråden og udelukkende skriver at alle andre er dumme og uvidende, hvorefter han skriver en masse fine tekniske ord som han ikke selv kan/vil forklare. Så kommer man vel ikke tættere på "Kejserens nye klæder". Mit produkt er fantastisk og dem der ikke kan se/høre det er dumme. Hvis det er branchens bedste bud på en forklaring, er det nok ikke helt galt at jeg ikke har brugt mange penge på kabler.
|
| Til top |
|
| |
kristiansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Februar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Hej Allan. Jeg er helt enig i at man gerne må blande sig i debatten, meget gerne endda, som forhandler. Det kan være super
at få opklaring på specifikke produkter f.eks, eller hvilke produkter der passer godt sammen. Men det er svært i en tråd som
denne ikke at komme til at stå på enten den ene eller den anden side af skyttegravene, og det ville jeg personligt føle var
uheldigt som forhandler. Jeg synes dog at dit tilbud om at demonstrere forskellene var super, og ville ønske at et par af
skeptikerne ville tage det op. Kunne være sjovt at læse lidt om efterfølgende, og det ville sikkert også hjælpe på debatten at
der kom nogle ansigter på navnene herinde. Jeg møder også gerne op hvis der er nogen som er friske, ville være spændende
at høre nogen af de mere eksotiske kabler. |
|
|
Jeg står så nok i begge skyttegrave jeg mener der er forskel på kabler endog til tider temmelig store og jeg mener også at netkabler virker, det jeg er lidt forarget over er man er nødt til i den grad at gribe til story-telling for at for solgt kablerne til priser som jeg ærligt talt i nogle tilfælde synes er mere end betænkelige.
|
| Til top |
|
| |
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
UH jeg ÆÆlsker disse kabeldebatter.
Personligt er jeg i den heldige situation, at jeg endnu ikke har kunnet høre forskel på kabler, og derfor kan bruge mine penge på musik og andre gode ting i stedet. De 2 m. forskel på længden af mine aktuelle HT-kabler må jeg blankt erkende jeg heller ikke kan høre.
Når jeg alligevel ofte følger debatterne, er det derfor mest for at se om der på et tidspunkt kommer en form for dokumentation for kablers beydning for lyden - hvilket jo vil betyde at det er mine ører der ikke er gode nok. Heldigvis er det jo fortsat ikke tilfældet
Men jeg tvivler nu sådan set ikke på at dagens teknik muliggør at lave kabler der ændrer lyden, da komponenter der kan forstærke eller begrænse signaler som bekendt til stadighed bliver mindre (og billigere). Hvorfor jeg skulle købe et kabel der gør det, er imidlertid udenfor min fatteevne. Så hellere et par gode gammldags tonekontroller - dem kan jeg da stille tilbage igen - helt gratis.
Inden jeg bliver overfaldet må jeg skynde mig at tilstå: Nej mit anlæg lever næppe op til High end definitionerne.
Jeg har imidlertid fået adskillige forhandlere til at demonstere forskellige kabler som de hævdede der var tydelig lydforskel på, uden at jeg blev overbevist. Trods forsøg på overtalelse er det ikke lykkedes mig at få en eneste af dem til at tilslutte flere kabler samtidig, og lave en AB-test, hvor der kan skiftes direkte mellem kablerne. Det er efter min ovebevisning den eneste måde at få en reel sammenligning, da jeg i hvert fald ikke er i stand til at afgøre minimale forskelle, når der er pause til at bytte rundt på kablerne mellem lytteindtrykkene. Min påstand er, at man derved "hører" den forskel man forventer. Og måske derfor jeg ikke hører nogen forskel
Men tilbage til emnet: Som nævnt indledningsvis er det min erfaring, at det ikke kan høres at HT-kablerne har forskellig længde. Men om det har relevans når de kommer fra en "skeptiker", skal jeg jo ikke kunne sige
PS: Jeg har ingen mission om at overbevise nogen der mener de kan høre forskel på kabler, om at deres penge ikke er godt givet ud. Bare I er glade og tilfredse.
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
|
At der designmæssigt er stor forskel, kan alle nok blive enige om. Det er også helt fint hvis folk vil betale for det, men hvor tit har du læst en bruger indrømme at han betaler en formue for et kabel fordi det ser godt ud ? Der er sikkert nogle der gør det, men hvis de skal forklare andre hvorfor siger de at kablet "lyder" godt.
Hvis du læser trådstarten igen vil du nok også give mig ret i at der ikke er tale om "en gut som har brugt en halv million på et anlæg" der ønsker at bruge 50.000 på et højttalerkabel. Tværtimod er der tale om et "middelanlæg" og det er til en person der spørger sin bror om hjælp fordi han måske ikke selv har den store interesse for hifi. Der spørges primært til vigtigheden af at kablerne er lige lange.
Så jeg vil fastholde mit råd fra trådens første side, og gentage at jeg ville nok vælge at bruge forskellige længder.
Jeg er ikke blevet overbevist af den efterfølgende debat om at dette råd var forkert. Jeg tror simpelthen ikke på at spørgerens bror vil opleve at noget lyder forkert hvis han følger dette råd.
Der er altså forskel på om man selv vil betale mange penge for et kabel, eller man anbefaler andre at gøre det uden hensyn til spørgerens behov.
Hvis noget er provokerende i denne tråd er det at et branchemedlem deltager i tråden og udelukkende skriver at alle andre er dumme og uvidende, hvorefter han skriver en masse fine tekniske ord som han ikke selv kan/vil forklare. Så kommer man vel ikke tættere på "Kejserens nye klæder". Mit produkt er fantastisk og dem der ikke kan se/høre det er dumme. Hvis det er branchens bedste bud på en forklaring, er det nok ikke helt galt at jeg ikke har brugt mange penge på kabler.
|
|
|
Jeg skriver ikke at alle andre er dumme og uvidende..... Så har du ikke læst tråden ordentligt..... Og jeg kan sagtens forklare de tekniske ord...... ikke noget problem..... det er helt almindelige kendte tekniske termer..... Intet voodoo over det..... Om det har betydning for lyden, det er det vi er uenige om.....
Og jeg har aldrig skrevet at mit produkt var fantastisk..... Der findes masser af gode produkter jeg ikke handler med.....
Det jeg siger, hvis du prøver at læse tråden en gang til.... Er at jeg sagtens kan demonstrerer at der er stor lydforskel på kabler, og at det er nemt at høre....
Prøv lige at læs hvad der faktisk bliver skrevet, inden du udtaler dig....
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kristiansen skrev:
megholm skrev:
Hej Allan. Jeg er helt enig i at man gerne må blande sig i debatten, meget gerne endda, som forhandler. Det kan være super at få opklaring på specifikke produkter f.eks, eller hvilke produkter der passer godt sammen. Men det er svært i en tråd som denne ikke at komme til at stå på enten den ene eller den anden side af skyttegravene, og det ville jeg personligt føle var uheldigt som forhandler. Jeg synes dog at dit tilbud om at demonstrere forskellene var super, og ville ønske at et par af skeptikerne ville tage det op. Kunne være sjovt at læse lidt om efterfølgende, og det ville sikkert også hjælpe på debatten at der kom nogle ansigter på navnene herinde. Jeg møder også gerne op hvis der er nogen som er friske, ville være spændende at høre nogen af de mere eksotiske kabler. |
|
|
Jeg står så nok i begge skyttegrave jeg mener der er forskel på kabler endog til tider temmelig store og jeg mener også at netkabler virker, det jeg er lidt forarget over er man er nødt til i den grad at gribe til story-telling for at for solgt kablerne til priser som jeg ærligt talt i nogle tilfælde synes er mere end betænkelige. |
|
|
Jeg er helt enig med dig..... Men story-telling bliver brugt i alle brancher..... Kosmetik, tøj, madvare, vaskepulver, opvaskemidler. cykler, hårde hvidevarer og alt muligt andet..... Og det er fordi at story-telling sælger...... og fordi at mange mennesker tror på historiene..... Hvis konkurrenten gør det, er man også nødt til selv at gøre det....
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes dog producenter der er hævet over den slags men samtidigt tror meget på deres egen filosofi. Jeg tænker f.eks på Naim, som har udviklet nye strøm og signalkabler, men har holdt fast i deres højttalerkabel som er 20 år gammelt, simpelthen fordi de endnu ikke har fundet en måde at producere et kabel som konsekvent yder bedre. Det til trods for at de med største lethed kunne få deres disciple til at købe i dyre domme af et OEM kabel som de trykte NAIM på hvis det var det de ville.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man friste næste til at sig at selvfølige skal højtale kabler være lige lange, se fra en Branchemedlem syndspunkt
Og derfor bilve denne debat farve at forsklige Branchemedlem syndspunkt, som jo tjene mere på at sælge 2x22 meter
end af sælge 1x1 meter plus 1x22 meter, så set i deres lys, så er der flere penge i at sælge 2x22 meter
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Man friste næste til at sig at selvfølige skal højtale kabler være lige lange, se fra en
Branchemedlem syndspunkt
Og derfor bilve denne debat farve at forsklige Branchemedlem syndspunkt, som jo tjene mere på at sælge 2x22 meter
end af sælge 1x1 meter plus 1x22 meter, så set i deres lys, så er der flere penge i at sælge 2x22 meter  |
|
|
Det er da et ualmindeligt plat indlæg, tror du også en forhandler ville sælge en ekstra cd-afspiller hvis de kunne bilde kunden
ind at det var nødvendigt til stereo? SOm tidligere skrevet, er der flere gode grunde til at køre med samme længde i begge
sider, men hvis en kunde siger han kun skal bruge en meter til en centerhøjttaler bliver han sgu da ikke prakket 10 meter på! __________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Man friste næste til at sig at selvfølige skal højtale kabler være lige lange, se fra en Branchemedlem syndspunkt
Og derfor bilve denne debat farve at forsklige Branchemedlem syndspunkt, som jo tjene mere på at sælge 2x22 meter end af sælge 1x1 meter plus 1x22 meter, så set i deres lys, så er der flere penge i at sælge 2x22 meter  |
|
|
Selvfølgelig..... Du har da helt ret.... det handler kun om penge..... Og os branchemedlemmer tænker kun på penge...... :-)......
Hvis vi kun tænkte på penge, var vi ikke i denne branche..... Den ene forretning efter den anden går ned med flaget i denne branche, fordi vi tjener så mange penge.
Allan
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
|
Jeg skriver ikke at alle andre er dumme og uvidende..... Så har du ikke læst tråden ordentligt..... Og jeg kan sagtens forklare de tekniske ord...... ikke noget problem..... det er helt almindelige kendte tekniske termer..... Intet voodoo over det..... Om det har betydning for lyden, det er det vi er uenige om.....
Og jeg har aldrig skrevet at mit produkt var fantastisk..... Der findes masser af gode produkter jeg ikke handler med.....
Det jeg siger, hvis du prøver at læse tråden en gang til.... Er at jeg sagtens kan demonstrerer at der er stor lydforskel på kabler, og at det er nemt at høre....
Mvh
Allan
|
|
|
Men mener du så også, at dine dyre MIT kabler til 10-15000 til enhver tid lyder bedre end et sæt no-name kabler til 1500?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor har han skrevet det, Sigma?
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Hvis vi kun tænkte på penge, var vi ikke i denne branche..... Den ene forretning efter den anden går ned med flaget i denne branche, fordi vi tjener så mange penge.
Allan |
|
|
Du udtaler dig sikkert som en professionel og seriøs i dig fag Allan. Og så ved du også med dine mange år på bagen, at man ikke kan ophæve tyngdeloven ved at tro og mene 'dit syn eller hørelse fortæller'. Der findes tilgængeligt og kalibreret udstyr til at bevise du kan dit kram - så kom nu blot igang med hjemmearbejdet __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Det er da et ualmindeligt plat indlæg, tror du også en forhandler ville sælge en ekstra cd-afspiller hvis de kunne bilde kunden ind at det var nødvendigt til stereo? SOm tidligere skrevet, er der flere gode grunde til at køre med samme længde i begge sider, men hvis en kunde siger han kun skal bruge en meter til en centerhøjttaler bliver han sgu da ikke prakket 10 meter på! |
|
|
Et fakta er at Lexicon kunne slippe af med at sælge en Blu-ray afspiller for 35.000 kr. Lexicon BD-30, som i bund og grund kun er en Oppo BDP-83 til 5000 kr. Så ja Branchemedlem se tit kun penge, penge og penge, derfor kan det selfølige forkomme at der blive solgt en ekstra cd-afspiller kun til stereo.
Selv den dag i dag bruge Lexicon deres BD-30 til demo, som samme med deres Lexicon's processor, som i dag er på market og som kun kan modtage PCM fra deres Lexicon BD-30, og dette demo anlæg blive betraget som et reference anlæg af Lexicon, dette ville jeg stille et stor spørsmål ved.
Dette kan også ske for anakendt kable producenter, der uden videre sælge det som et dyrt reference kable, selv om det i bund og grund er et billige kinesiske kable, bare med et anakendt kable producenter navn uden på, kable kan skam være god nok, men at tage overpris for et sådan et kable er lige fræk nok, ligesom det er lige fræk nok at Lexicon tage 30.000 kr. mere for deres BD afspiller.
Som alle sted i live, støder man på frække sælge også inden for HiFi.
Der er selvfølig også ærlig og gode Branchemedlem, men snøft det er bare ikke så lette at finde.
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er masser af "røvere" i denne branche..... ingen tvivl om det.... Og det er der desværre i alle brancher.... Og den med Lexicon, og de billige kineser kabler, der bliver rebranded, og solgt dyrt er desværre eksempler på rådne æg i vores lille andegård...... Men der er igen grund til at tro at vi alle er på den måde..... Det er for snæversynet.
Allan
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
|
Men mener du så også, at dine dyre MIT kabler til 10-15000 til enhver tid lyder bedre end et sæt no-name kabler til 1500?
|
|
|
Nej, absolut ikke..... Det kan man jo aldrig vide før man hører forskellen..... Men MIT laver også kabler til 3-4-500 kr...... Der findes masser af gode kabler.... og man skal jo bare vælge det man synes er det bedst lydende til prisen..... Uanset hvilket mærke det er...
Allan
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 02:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
|
Du udtaler dig sikkert som en professionel og seriøs i dig fag Allan. Og så ved du også med dine mange år på bagen, at man ikke kan ophæve tyngdeloven ved at tro og mene 'dit syn eller hørelse fortæller'.
Der findes tilgængeligt og kalibreret udstyr til at bevise du kan dit kram - så kom nu blot igang med hjemmearbejdet
|
|
|
Det gør der...... Det har jeg bare ikke råd til.....
Allan
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 06:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
|
Jeg skriver ikke at alle andre er dumme og uvidende..... Så har du ikke læst tråden ordentligt.....
|
|
|
Nej du skriver ikke alle andre. Præcis som i "Kejserens nye klæder" er det naturligvis kun dem der ikke kan høre forskel :
ABaudio skrev:
|
Hvis man ved en smule om elektronik og fysik, så ved man også at der er en betagtelig forskel på et kabel på 1m, og et på 10 m, både når det gælder induktion, kapacitet, modstand, magnetisk forvrængning, skineffekt, resonnanser i kablet, ind/udstråling, antallet af diode overgange i krystallerne i kobberret, reflektioner i kablet ect ect.... man kunne blive ved... Hvis ,man ikke mener at de ting har betydning for lyden, udstiller man bare sin egen uvidenhed.... Det har MEGET stor betydning for lydkvaliteten, hvis man altså har et godt anlæg.
Alle de ting her lærte, og opdagede vi andre i starten af 1980'erne....... Utroligt som udviklingen går baglæns med folks viden, og erfaring.
Mvh
Allan
|
|
|
Og du fortsætter i senere indlæg med at fortælle at folk er uvidende, hvor jeg mener at det ville være mere konstruktivt hvis du prøvede at forklare alle de uvidende hvad de fine ord betyder. Det kan vel ikke være så svært hvis det er noget du har vidst i 30 år ?
Hvorfor ikke dele ud af din viden istedet for at svine folk til ?
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er så meget at hente på alt av-udstyr ved at skifte strøm- ht- signalkabler m.m. at jeg ikke forstå hvorfor forhandlerne ikke arrangere demo af disse på messer og evt. som tema-aftner, det ville helt sikkert kunne sælge en del.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal Allan bevise med måleinstrumenter og fine rapporter at hans kabler gør en hørbar forskel, i kan da bare tage
forbi ham hvis i ikke tror på det? Skal samme bevisførelse ikke gælde alle produkter så, burde Hifiklubben ikke bevise at
deres Denon CD til 10000 Kr er meget bedre end den til 5000 kr? Hvad med de mere eksotiske produkter, bør vi ikke have
rapporter der beviser at en Emm Labs DAC lyder væsentligt bedre end en Rega DAC? Skal vi ikke se en måling der tydeligt
viser hvor meget bedre den lyder? Skal forhandleren ikke kunne forklare alt om hvorfor den ene DA converter er bedre end
den anden før vi tror på at det er den?
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
ABaudio skrev:
|
Jeg skriver ikke at alle andre er dumme og uvidende..... Så har du ikke læst tråden ordentligt.....
|
|
|
Nej du skriver ikke alle andre. Præcis som i "Kejserens nye klæder" er det naturligvis kun dem der ikke kan høre forskel :
ABaudio skrev:
|
Hvis man ved en smule om elektronik og fysik, så ved man også at der er en betagtelig forskel på et kabel på 1m, og et på 10 m, både når det gælder induktion, kapacitet, modstand, magnetisk forvrængning, skineffekt, resonnanser i kablet, ind/udstråling, antallet af diode overgange i krystallerne i kobberret, reflektioner i kablet ect ect.... man kunne blive ved... Hvis ,man ikke mener at de ting har betydning for lyden, udstiller man bare sin egen uvidenhed.... Det har MEGET stor betydning for lydkvaliteten, hvis man altså har et godt anlæg.
Alle de ting her lærte, og opdagede vi andre i starten af 1980'erne....... Utroligt som udviklingen går baglæns med folks viden, og erfaring.
Mvh
Allan
|
|
|
Og du fortsætter i senere indlæg med at fortælle at folk er uvidende, hvor jeg mener at det ville være mere konstruktivt hvis du prøvede at forklare alle de uvidende hvad de fine ord betyder. Det kan vel ikke være så svært hvis det er noget du har vidst i 30 år ?
Hvorfor ikke dele ud af din viden istedet for at svine folk til ?
|
|
|
Hej..... Alle kan høre forskel.... Ingen tvivl om det.....Jeg har aldrig haft en ven, kæreste eller kone der ikke kunne høre forskel på de ting...... At de så syntes at man var komplet idiot fordi man brugte penge på den slags, det er en helt anden historie.
Nej, jeg skriver ikke at folk er uvidende.... Men det er ting vi andre lærte, og fandt ud af i starten af 1980'erne..... Og det var der mange andre end os der også fandt ud af.....
Som sagt... kom forbi, og jeg demonstrerer det gerne for dig...... Jeg garanterer dig for at du sagtens kan høre forskel.... Jeg betaler gerne din transport herover til.
Og det er ikke fine ord.... Helt almindelige elektriske termer man har kendt til i 20-30 år.....
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|