Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 01:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nyt high end surround. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Mht. centeren htm2, som jeg sagde tidligere - Kan det ikke blive en gene at have stemmerne kørende fra den, når fronterne jo
giver meget mere og en noget anderledes lyd?

CA-5300(5 kanals effekt) er forresten en 5-kanals CA-2300(stereo blokken) - SSP-800(forforstærkeren) har iøvrigt også meget
bedre stereo end man umiddelbart tror, i stil med CP-800(stereo forforstærkeren).
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg lige skulle komme med en kommentar ang. valg af center og hvis penge ikke er et issue. Så har jeg altid fået at vide, at center skal være den samme som fronthøjtalerne (måske fordi det skal kunne give samme dynamik fra samme kabinet. Når man ser de forskellige studier i har vist herinde, så bruger de jo også B&W 800D som center. Har selv MK 150 og der er center også en MK 150. Så er det B&W så taler vi om 3 stk 800D  eller JBL Everest så er det 3x 1.045.00 dk plus et hus med en balsal. I øvrigt kan jeg anbefale at ringe til firmaet www.HTP.dk . Jeg tror (husker ikke hans navn) at han er den der ved mest om surround og i øvrigt en rigtig hyggelig fyr, selv om man skal holde tungen lige i munden for at følge med. De sælger både proffesionel udstyr og til hjemmebrug, bla. MK Sound, JBL, Bryston og Lexicon.
Kan nævne, at mine MK Sound 150 lyder forrygende, også til musik og så er de jo til at købe for penge. Vær dog opmærksom på,(hvis man køber brugt) at man ikke får dem blandet med den tidligere amerikanske model, ikke fordi jeg tror den lyder dårligere, men fordi der er sket nogle modifikationer efter de kom i danske hænder.
Held og lykke

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2012 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

yanomami,

Det er ligepræcis det jeg mener, centeren er en helt anden end fronterne. Kunne vel være at stereo var en bedre løsning...

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

yanomami skrev:
Hvis jeg lige skulle komme med en kommentar ang. valg af center og hvis penge ikke er et issue. Så har jeg altid fået at vide,
at center skal være den samme som fronthøjtalerne (måske fordi det skal kunne give samme dynamik fra samme kabinet. Når man ser de forskellige
studier i har vist herinde, så bruger de jo også B&W 800D som center. Har selv MK 150 og der er center også en MK 150. Så er det B&W så taler vi
om 3 stk 800D  eller JBL Everest så er det 3x 1.045.00 dk plus et hus med en balsal. I øvrigt kan jeg anbefale at ringe til firmaet www.HTP.dk
. Jeg tror (husker ikke hans navn) at han er den der ved mest om surround og i øvrigt en rigtig hyggelig fyr, selv om man skal holde tungen lige i
munden for at følge med. De sælger både proffesionel udstyr og til hjemmebrug, bla. MK Sound, JBL, Bryston og Lexicon. Kan nævne, at mine MK
Sound 150 lyder forrygende, også til musik og så er de jo til at købe for penge. Vær dog opmærksom på,(hvis man køber brugt) at man ikke får
dem blandet med den tidligere amerikanske model, ikke fordi jeg tror den lyder dårligere, men fordi der er sket nogle modifikationer efter de kom i
danske hænder.Held og lykke

Det fede ved htm1d er at den er identisk med 800D i diskant og mellemtone uden kompromis i kabinet og delefilter;)

Omkring Dali.. Lyt selv efter

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2012 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Suckyboyfriends,

Hvad mener du med omkring Dali??? Og mht. til htm1d, så sagde du selv der var en forskel i dine første indlæg, og desuden så
er bassen jo så ikke den samme.....Det virker ikke så motiverende at købe det med den differens, men hvem ved....

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2012 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Kigger forresten på dsp8000 nu. For 260.000 - men der er kun én digital coax indgang udover 1*rj45 og 1*bnc, men de virker
kun med Meridian. Mand kunne bruge en switch, men så bliver fjernbetjening til dem lidt overflødig, det er udelukkende volume
kontrol så.

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2012 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Apexx512 skrev:
Suckyboyfriends,

Hvad mener du med omkring Dali??? Og mht. til htm1d, så sagde du selv der var en forskel i dine første indlæg, og desuden så
er bassen jo så ikke den samme.....Det virker ikke så motiverende at købe det med den differens, men hvem ved....

Htm2d lyder forskellig.. Har aldrig hørt htm1d så den kan jeg kun gætte om:)

Bassen i en center er nok ikke så kritisk.. Det vigtige er stemmer og effekter og de vil være identiske med htm1d og 800d

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2012 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Apexx512 skrev:
Kigger forresten på dsp8000 nu. For 260.000 - men der er kun én digital coax indgang udover 1*rj45 og 1*bnc, men de virker
kun med Meridian. Mand kunne bruge en switch, men så bliver fjernbetjening til dem lidt overflødig, det er udelukkende volume
kontrol så.

Hvordan vil du bruge den i surround setup?

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2012 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Suckyboyfriends,

Det kunne være med en g61/g91, dac er jo inde i dsp8000 sammen med forstærkerene, så der er kun tale om en controller jo.
Første tanker var dog stereo bare, og som jeg siger det er ikke den smarteste opsætning med indgangene i dsp8000 desværre.

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Har godt nok hørt et sæt 800D front med den store htm1D (tror jeg det var, da det er 3 år siden til en hifimesse i Aalborg), det var et 7.2 system med 802D som side og baghøjtalere. Det blev trukket af Denon POA-A1HD + AVP-A1HDA. Woow det var sgu imponerende, Det tror jeg ikke kan gøres meget bedre, så skulle det da lige være hvis det var en 800D som center. I surround freaks kender nok filmen "House of flying Daggers" og især der hvor de små kugler flyver rundt. Lige nøjagtig det hørte jeg på dette setup, det glemmer jeg sgu aldrig.
Så har man kassen, ja så må det være det ultimative til surround ( men undervurder ikke MK 150 på grund af prisen), er det til stereo, ja så må jeg nok tilstå at Dali Megaline er det bedste jeg har hørt, i det rigtige indrettede rum og med det rigtige spændt for ( eks et par store Classe). JM Lab Grande Utopia
http://www.focal.com/en/home-audio-loudspeakers/hifi-speaker s/floorstanding-speakers/grande-utopia-em.php
Brugte sælges her:
http://app.audiogon.com/listings/467137
husker jeg også som noget af det bedste jeg har hørt til stereo og så er de f..... smukke  (men men prisen) og jeg har faktisk hørt og haft en hel del efterhånden.

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

yanonami,

Virklig sejt perspektiv. Det er bare et issue at de brugte højtalere skal forsendes fra udlandet og taxeres. Hvilket gør at man
går på kompromis med sikkerhed, da tyveri/fejl er at tænke/overveje. Jeg mener ikke sådan noget kan forsikres helt,
faktisk langt fra. Ikke mindst kræver dali megaline og utopia en virklig dyr forstærker/kilde løsning, specielt megaline har
jeg hørt er ekstremt krævende fra suckyboyfriends.

Har selv hørt 800 i 7,1 med topsubben og 2*2 cm bag til 5k stk monteret på væggen, under fuld udblæsning fra det denon
der. Det denon var ikke nok, ved jeg godt nu - de kørte næsten max. Det var næsten mere public relations end et køb,
for de matcher ikke til de store b&w fronter, det ved jeg nu. Men jeg var også virklig imponeret over lydbilledet og også
lydeffekterne var næsten ligeså imponerende, faktisk kun topkarakter. Dog var der mindre issues som jeg snakker om.
Centeren matcher ikke fronterne 100% - og til stereo delen mente jeg bassen farvede lyden - men kun på et beskedent
niveau, men det afspejler sig også i forskellen på 802 og 800 jo. Ellers bliver jeg meget interesseret når jeg kigger på 805
og topsubben. Men designet af fronterne ved ikke ikke helt, da de jo samler støv på på foden. Men jow, skal man have
surround til hjemmet og gider man have det stående....så kan det næsten ikke gøes bedre, uden at komme op over en
million ihvertfald. Og så er der ikke engang garanti for det er bedre, da 800 jo står i alle de studier verdenen over,
hvor de har budget til snildt 3-4-5 gange dyrere højtalere velsagtens........

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes