Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 01:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo 709 vs 809 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jj79
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hey.

Overvejer at prøve en Onkyo og se hvordan den fungerer i mit setup, og har fundet de to ovenstående modeller, har dog en 5 kanals effekt, så forstærker delen betyder ikke noget for mig, og kan se de begge har fuld pre-out og 2 hdmi udgange(er et krav grundet projektor/tv), så hælder umiddelbart mest til 709 da den jo er 1000kr billigere.

Men er der nogen forskel på disse to modeller ud over effekten?
Til top Vis jj79's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jj79

haastrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg har kunnet finde frem til, er det hovedsagligt effekten - 809 vejer vist 6 kg mere! Det vil i sidste ende give mere kontrol over dine højtalere. Hvad er resten af dit setup?

809 har også bidirectional remote - du kan styre 2 forskellige apparater samtidig.

Den har også en "klap" på fronten, hvilket kan være irriterende, hvis du ofte har tilsluttet noget via USB (så er den altid åben). 

Jeg kan kun se en forskel på godt 800 kr for de 2 receivere ved billigste udbydere - så forskellen er jo ikke så stor!

809 har i øvrigt seperat zone 2 - Du kan høre forskellig lyd i to rum samtidig. Eller du kan vælge at biampe dine fronthøjtalere, hvs terminalerne er der.

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

809eren har bedre dac, endte selv med denne model og har ikke fortrudt. Den er bare bedre over hele linien... :)
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

haastrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Hvilke højtalere har du wamba?

jj79
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

haastrup skrev:

Så vidt jeg har kunnet finde frem til, er det hovedsagligt effekten - 809 vejer vist 6 kg mere! Det vil i sidste ende give mere kontrol over dine højtalere. Hvad er resten af dit setup?

809 har også bidirectional remote - du kan styre 2 forskellige apparater samtidig.

Den har også en "klap" på fronten, hvilket kan være irriterende, hvis du ofte har tilsluttet noget via USB (så er den altid åben). 

Jeg kan kun se en forskel på godt 800 kr for de 2 receivere ved billigste udbydere - så forskellen er jo ikke så stor!

809 har i øvrigt seperat zone 2 - Du kan høre forskellig lyd i to rum samtidig. Eller du kan vælge at biampe dine fronthøjtalere, hvs terminalerne er der.

Den skal fungere sammen med en NAD silverline 250(5 kanals effekt) og Focal 836 i front samt resten af serien rundt i et 5.1 setup, er især lidt hook på billed opscalerings delen da jeg benytter en mede8er til al afspilning - benytter en Yamaha 2065 pt.

jj79
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:
809eren har bedre dac, endte selv med denne model og har ikke fortrudt. Den er bare bedre over hele linien... :)

Okay, det var jo dejligt at vide kunne ikke rigtigt gennemskue om der var nogen forskel på de forskellige punkter når jeg holdt dem op imod hinanden.

"Bedre over hele linien" Kan du evt gå lidt dybere omkring den kommentar?

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Jeg har System Audio Xp60 + Comet + Jiffy samt SE 175 sub.

Xp60'erne vil meget gerne have strøm, og det fungerer med 809eren, havde den været mindre var den ikke gået.

Jeg mener at den er bedre over flere ting, for det første den kritiske da konverter, udover det som vi også nævnte med den meget kraftigere
effektdel, så mener jeg også og have læst, at noget i billeddelen er bedre på 809eren. Kan dog ikke huske hvor jeg har læst det henne. Så er designet
kønnere, alt er skjult på fronten. Specielt den sølvfarvede er pæn, da display også er iceblue, på den sorte er den 1980 computer grøn, hvilket er
meget synd for det ellers pænere design de har fået.

Maskinen yder virkelig godt, den lyder ret godt til prisen! I øvrigt er merprisen latterlig i forhold til bare alene den bedre d/a & effekt.
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

jj79
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Fik et link på det samme spørgsmål i et andet forum - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1346480 Hvor de netop er inde på at det er to forskellige billedbehandlingschips, og det så er spørgsmålet hvad man er til.

Dog lyder det ikke så heldigt med den computergrønne, skal nemli have den i sort hvis det bliver aktuelt - hvordan er sub styringen i den?

Sidst jeg havde en Marantz 6004 i setup'et havde jeg store problemer med at få sub'en til et performe ordentligt i Audyssey(endte med afspilning i pure-direct for det meste), og det skulle jo være den samme udgave af den, der er i disse modeller.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes