Forfatter |
|
lajst2 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2013 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er fristet til at afprøve Dirac's tokanals rumkorrektion og skal bruge en målemikrofon.
Kigger efter en UMIK-1 men har svært ved at finde ud af, hvor det er nemmest og billigst at købe. Er der nogen der har erfaring med fragt, told og moms ved køb direkte hos MiniDSP?
På forhånd tak for hjælpen.
Lars
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gav ca 400 alt inkl fra Minidsp :-)
Den er udmærket, men vist nok samme som Behringers.
Dog er der tilknyttet en kalibreringsfil til Umik.
Det gør den mere nøjagtig :-)
|
Til top |
|
|
lajst2 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det længe siden? Den står til 75 USD i dag og så kommer der sikkert forsendelse (og måske told/moms) oven i.
Tak for input :-)
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du holder dig til EU så har de et godt udvalg Thomann.de
men hvis det skal være UMIK-1,
så se her, den forhandles i Norge, Tyskland mf
ca pris 80 euro eller 800 kroner + told, fragt og moms
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er efterhånden et par år siden, men jeg mener prisen var den samme.
Hvis du kommer i nærheden af Amager, er du velkommen til at låne min og danne dig et indtryk af hvad det er for en sag :-) Jeg har næsten ikke
brugt den da der har andre prioriteringer. :-)
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil i øvrigt lige indskyde at jeg forsøgte med Norge, da jeg skulle have min Minidsp, men deres fragt ville ende på næsten 800 kr, da de ikke havde en
fornuftig ordning til DK. Det var billigere at købe den direkte fra Hongkong. Der ligger også et firma i Holland, men de svarede aldrig på mine
henvendelser.
|
Til top |
|
|
lajst2 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super med feedback - tak for det :-)
Årsagen til mit spørgsmål om fragt fra MiniDSP var netop, at jeg har tjekket de europæiske forhandlere, og de er meget dyre. Jeg har sendt en forespørgsel til MiniDSP, men har endnu ikke fået svar.
Svendborg - mange tak for dit generøse tilbud - det tror jeg gerne jeg vil benytte mig af. Jeg kan måske sende en PM? Hvis testen af Dirac falder godt ud, vil jeg købe UMIK-1 direkte fra MiniDSP.
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Du kan sagtens sende en pm, så finder vi ud af noget :-)
Og ja, det var samme oplevelse jeg havde. Det er dyrere i EU/Norden end i Hongkong.
|
Til top |
|
|
Peter X Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umik-1 fra MiniDSP er en Behringer ECM8000 hvor der er indbygget et digitalt lydkort med USB tilslutning
Der følger en REW licens med, men HolmImpulse fungere også udmærket, og kalibrrerings filen er nødvendig i begge. Og så skal man ikke glemme at det er temmeligt svært at lave målinger man kan bruge til noget, og at fine måle resultater ikke altid lyder bedst.
Jeg har en som blev købt hos RumoH men de har ikke pris på mere.
Når i handler direkte udenfor EU så husk at der kommer fragt og 40% told/skat oven i af det hele, +150kr i ekspedition. Noget lignende gælder også fra Norge som ikke er med i EU, og så har jeg en mistanke om at fragt priserne er højere når det kommer fra Tyskland, men jeg er ikke sikker på om der er noget der. Og så er der nogle forhandlere der bundler med Dirac udstyr, men sender direkte fra HongKong og det kan altså blive dyrt.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totalprisen kan estimeres på toldpriser.dk.
Jeg har selv købt min umik-1 direkte fra Hong-kong. Ingen problemer overhovedet. Den kommer i en solid plastikkuffert med indlagt skum. Såvidt jeg
husker, havde jeg den inden for 10 dage.
Hilsen
|
Til top |
|
|
jubiiiii Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 September 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cal filen til ECM8000 ligger på nettet lige til at hente og lægge ind i HolmImpulse
ECM 8000 Mic
|
Til top |
|
|
lajst2 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2014 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en opdatering.
Jeg har nu modtaget min UMIK-1, der blev bestilt direkte i Hongkong. Og det blev dyrt!!!
Jeg havde håbet, at den ville gå uden om toldvæsnets netmasker, men sådan gik det ikke. Peter X du har stort set ret mht. endelig pris. Her er mit regnskab:
UMIK-1 105 $ = 629,- kr. (inklusiv 30 $ fragt)
Told = 0 kr.
Importmoms = 150 kr.
Håndteringsafgift = 160 kr.
I alt 939 kr.
Det havde været væsentligt billigere at købe i Tyskland.....bare til info for andre, der går i UMIK-1 købstanker,
PS.: Men det er ret sjovt og lærerigt at begynde på målingerne - der skal flyttes lidt rundt og rumkorrigeres.
|
Til top |
|
|
Peter X Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, tak for at du deler og så lige for at gnide lidt salt i såret, kan jeg oplyse at jeg gav 90€ + 13€ i fragt for et års tid siden, det giver en pris på ca. 780Kr Og yderligere er der nu europæiske web shops der sælger den helt ned til 75€, det kunne så blive helt ned til 670kr
Så skal det også lige bemærkes at kvaliteten af en behringer ECM 8000 er utrolig lav især hvis man sammenligner med B&K, hvis mikrofoner's karakteristik næsten kan tegnes med en lineal, Min UMIK-1 har korrektioner på op til 2,2dB i det hørbare område, men går fra 10-20000Hz hvor 10Hz har -7dB, Så det er legetøj. I praksis vil I også erfare at det er umuligt at måle de lave frekvenser inddørs i et privat hjem, det er første refleksion fra gulv/loft der sætter begrænsningen.
|
Til top |
|
|
lajst2 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
De europæiske webshops jeg kunne finde priser på, havde alle en fragt/ekspedition på 25€. Det er selvfølgelig irriterende ikke at have lavet den bedste handel, men jeg ligger ikke søvnløs over den par hundrede kr.
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 30 Oktober 2014 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter X var det hav salt du brugte, men du har ret
akustisk måling kræver lidt, men gating og nærfelt måling er ikke til at komme uden om
de billige mikrofoner et ofte legetøj og uden den rette brug af filter så får man mest støj, også i bunden fordi
støjen omkring os er meget høj (biler, tog, busser osv) ja selv vindstøj påvirker måling
men til bassen er næfelt måling ganske ok, det tilnærmer et lyddødt rum rimeligt godt til omkring 2-300 hz (højtsat)
rummet gør den næste mulig måling kan bruges fra ca 4-500 hz og op, med andre ord man skal vide hvad man har gang i
akutisk måling er et håndværk hvor kun erfaring giver bonus!
thomann.de Maalemikrofoner
ECM 8000 er billig, meget billig, og der er grunde til at en pro mikrofon koster 10 gange så meget, men selv med dette
kan det være et problem at lave en fornuftig måling som giver andet en baggrund støj!
Uanset hvilket udstyr man bruger til måling, så er den bedste kontrol af alle, at man kan repeterer/gentage en måling
igen og igen og igen, så ved man at man har fat i den gode lange ende af fakta.
mao erfarng koster og her er lidt fra B&K som ikke har holdt noget hemmeligt
B&K be0089
B&K BO0385
den sidste her er værd at nærlæse
B&K BO0102
Dette udstyr kostede ca 300.000 kroner for 20-30 år siden, som i dag kan gøres via en PC
Så teknikken er der, og det er jo super fedt vil jeg mene  og spændende!
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|