Forfatter |
|
Allan_Ø Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 11 Oktober 2014 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, når jeg ser film, kommer der af og til en kortvarrig "forkert" lyd fra anlægget. Det er en slags bib-lyd/høj frekvents lyder lidt som noget fra Transformers, den varer ikke mere end et halvt sek, og er der måske 3 gange i løbet af en alm. film. Anlægget er en marantz sr5008 og film bliver kørt fra en mediepc via hdmi. Højttalerene er DIY :-)
Nogen af jer der har en ide om hvad der laver lyden? __________________ MVH Allan
|
Til top |
|
|
k.s.p Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 321
|
Sendt: 11 Oktober 2014 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er næsten sikker på at det er dit køleskab du kan høre tænde eller slukke, et netfilter kan hjælpe på det
|
Til top |
|
|
Allan_Ø Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2014 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være en mulighed :-) nogen gode forslag til hvor jeg kan købe et filter? må gerne være et jeg selv skal samle eller lodde :-)
__________________ MVH Allan
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 12 Oktober 2014 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at søge under LC-Audio. De har et godt filter du selv kan lodde sammen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 12 Oktober 2014 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske kunne den her type filter hjælpe dig, evt med to på hver kabel i hver sin ende
Ferrite Cores for Cables
Bare du husker at alle filter skal sættes på det apparat der støjer dvs f.eks. køleskabet så støjen ikke spredes væk/ud fra kilden.
Kan også laves selv, hvis du vikler så meget kabel op som muligt, på denne type, med det kabel som er ved kilden
Ferrit_Stav_150-200
Hvad der støjer hos dig støjer måske også hos andre og omvendt.
avxperten.dk/stoejfilter/ til fornuftig pris
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
Frederik B Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 27 Oktober 2014 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv også at køre en antivirus på din mediapc!
|
Til top |
|
|
Allan_Ø Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2014 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik B skrev:
Prøv også at køre en antivirus på din mediapc! |
|
|
Det er ikke en virus :-) Har org AVG kørende hele tiden :-) __________________ MVH Allan
|
Til top |
|
|
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
Sendt: 11 November 2014 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan_Ø skrev:
Hejsa, når jeg ser film, kommer der af og til en kortvarrig "forkert" lyd fra anlægget. Det er en slags bib-lyd/høj frekvents lyder lidt som
noget fra Transformers, den varer ikke mere end et halvt sek, og er der måske 3 gange i løbet af en alm. film.
Anlægget er en marantz sr5008 og film bliver kørt fra en mediepc via hdmi. Højttalerene er DIY :-)
Nogen af jer der har en ide om hvad der laver lyden? |
|
|
Tinnitus??
Spøg til side. Har selv sat en EMC støjfilter på min strømskinne til HiFi anlægget og jo den fjerner lidt støj fra nettet. (Kan tydelig ses på oscilliskop).
Støjens oprindelse er desværre ikke kun fra fx. køleskab/fryser. Det kan også komme fra stikledningen som kommer ind i dit hus/lejlighed.
Ved godt det er fyfy, men prøvede at se hvor rent mit strøm var ved "Gravstenen" (betegnelsen for mastesikring skab) og jo der er en del støj.
Man kan desværre ikke Rense verden for støj. Så man må nøjes med at støjdæmpe sine kritiske HiFi apparater bedst muligt.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 11 November 2014 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rensning af ørene og en tur hos ørelæge og få tjekke hørelse af, må være et godt sted at starte for at udlukke denne del, men hør jo til tid til anden at der kan havde sneget sig et dyr ind i øret
|
Til top |
|
|