Forfatter |
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Online Indlæg: 1987
|
Sendt: 09 November 2014 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tør ikke at sige om det er første udgave af Young du ejer. Jeg ejer den nyeste M2TechYoung DSD. Yosemite på MacBook fra 2008.
Spiller uden problem. Tror ikke det er M2Tech der skal bebrejdes i dette tilfælde. Måske det er ved Audirvana problemet skal
findes? Altid frustrerende når man støder ind i sådan nogle problemer. Håber det løser sig martingl
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2014 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Hvis du ejer første udgave af Young? skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige om Mavericks driveren er kompatibel med Yosemite? Jeg
har som sagt ingen problemer med Young DSD og Yosemite. Men den bruger heller ikke den omtalte Mavericks driver. Håber som
sagt at du får det til at spille.
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
martingl Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 09 November 2014 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er den nye young dac...den kan ikke opfateres hos m2tech for de tilader kun opdatering med gammel software os 10.9 ikke 10.10...aurdirvana er
opdateret...den spiller so. Sagt fint på min gamle mac også med os 10.10....så det må være noget helt andet
|
Til top |
|
|
Frederik B Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 09 November 2014 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det står på hjemmesiden med stor rød skrift. Din dac skal opdateres, se tidligere link.
|
Til top |
|
|
martingl Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2014 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
har jeg forsøgt....kan ikke få det til at virke...desuden virker den jo fint på min anden mac med yosimite 10.10
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 09 November 2014 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kontakte Apple support
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2014 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik B skrev:
Det står på hjemmesiden med stor rød skrift. Din dac skal opdateres, se tidligere link. |
|
|
Denne driver omfatter den gamle Young DAC. Det er i øvrigt den gamle hjemmeside du linker til. Den nye Young DSD bruger ikke
denne driver. Det er plug and play både med Mavericks og Yosemite i tilfældet Young DSD.
Jeg har som sagt ingen problemer med afspilning via Young DSD/Yosemite. Er sikker på at problemet ikke skal relateres til M2Tech.
Det skal findes andetsteds. Spørgsmålet er bare hvor i martingl´s tilfælde? __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2014 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jukuluff skrev:
martingl skrev:
det lyder meget fornuftigt/muligt...så teknisk er jeg desværre ikke...der skal ikke installeres nogle driver for at få
dacen til at spille
normalt...jeg har også prøvet med m2tech hiface2 der også er driverløs...ren plug and play..med samme resultat...så desværre er
jeg ikke kommet meget videre endnu... |
|
|
Den er bestemt ikke driverløs. Den bruger præcis den samme driver som m2tech
young dac'en. Derfor får du samme resultat. |
|
|
Igen.... Young DSD bruger ikke driver som den gamle Young. Det er plug and play i tilfældet Young DSD. Dette uanset om det er
Mavericks eller Yosemite! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
martingl Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2014 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Frederik B skrev:
Det står på hjemmesiden med stor rød skrift. Din dac skal opdateres, se tidligere link.
|
|
|
Denne driver omfatter den gamle Young DAC. Det er i øvrigt den gamle hjemmeside du linker til. Den nye Young DSD bruger ikke
denne driver. Det er plug and play både med Mavericks og Yosemite i tilfældet Young DSD.
Jeg har som sagt ingen problemer med afspilning via Young DSD/Yosemite. Er sikker på at problemet ikke skal relateres til M2Tech.
Det skal findes andetsteds. Spørgsmålet er bare hvor i martingl´s tilfælde? |
|
|
|
Til top |
|
|
martingl Forum Bruger

|
|
|
|
ja hvor? hvor?
|
Til top |
|
|
jukuluff Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 411
|
|
|
|
HOLBERG skrev:
jukuluff skrev:
martingl skrev:
det lyder meget fornuftigt/muligt...så teknisk er jeg desværre ikke...der skal ikke installeres nogle driver for at få
dacen til at spille
normalt...jeg har også prøvet med m2tech hiface2 der også er driverløs...ren plug and play..med samme resultat...så desværre er
jeg ikke kommet meget videre endnu... |
|
|
Den er bestemt ikke driverløs. Den bruger præcis den samme driver som m2tech
young dac'en. Derfor får du samme resultat. |
|
|
Igen.... Young DSD bruger ikke driver som den gamle Young. Det er plug and play i tilfældet Young DSD. Dette uanset om det er
Mavericks eller Yosemite! |
|
|
Selvfølgelig bruger den en driver ligesom alle andre enheder*. Ved plug and play, har computeren allerede en standard driver til den pågældende type enhed liggende, som den så benytter. Det betyder at brugeren ikke bliver bedt om at installere en driver, men bestemt ikke det samme som at enheden er driverløs. *Enheder hvor der foregår kommunikation mellem enhed og computer.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2014 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jukuluff skrev:
HOLBERG skrev:
jukuluff skrev:
martingl skrev:
det lyder meget fornuftigt/muligt...så teknisk er jeg desværre ikke...der skal ikke installeres nogle driver for at få dacen til at spille normalt...jeg har også prøvet med m2tech hiface2 der også er driverløs...ren plug and play..med samme resultat...så desværre er jeg ikke kommet meget videre endnu... |
|
|
Den er bestemt ikke driverløs. Den bruger præcis den samme driver som m2tech young dac'en. Derfor får du samme resultat. |
|
|
Igen.... Young DSD bruger ikke driver som den gamle Young. Det er plug and play i tilfældet Young DSD. Dette uanset om det er Mavericks eller Yosemite! |
|
|
Selvfølgelig bruger den en driver ligesom alle andre enheder*. Ved plug and play, har computeren allerede en standard driver til den pågældende type enhed liggende, som den så benytter. Det betyder at brugeren ikke bliver bedt om at installere en driver, men bestemt ikke det samme som at enheden er driverløs.
*Enheder hvor der foregår kommunikation mellem enhed og computer.
|
|
|
Enig. Det ændre ikke på at den anbefalede download af mavericks driveren er uden virkning i forbindelse med Young DSD. Den driver opdatering gælder kun for den gamle Young, hiface m.fl. hvorfor det er formålsløst at rådgive martingl i denne retning. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2014 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville ønske jeg havde løsningen __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
martingl Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2014 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
great success...fik endelig et svar fra m2tech som gav mig den firmware update (Os 10.10) der ikke ligger på deres site...så nu ser
det umiddelbart ud til at virke....tak for gode forslag...
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 11 November 2014 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra Audirvana FAQ;
Audirvana Plus since its 2.0.3 version is fully compatible with the latest version of OS X, 10.10 also called Yosemite.
Please note that some DACs require a specific driver to be installed on OS X.
This driver may need an update for Mavericks. It thus may be worthwhile to contact your DAC manufacturer about the supplied driver compatibility.
|
Til top |
|
|