Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2599
|
Sendt: 15 November 2014 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Asus Maximus Vii Ranger Z97 bundkort som så vidt jeg kan se har jeg kun optisk lyd udgang ingen coaxial udgang, men jeg kan tilslutte optisk såvel som coaxial kabel til min forstærker, hvad vil gi den bedste lyd hvis kablet er det samme kabel der bruges (mærke og model) og hvad ville jeg skulle bruge hvis jeg vil køre med coaxial kabel fra min pc til min forstærker uden det koster en bondegård og som ikke påvirker lyden såfrem det er coaxial kabel der vil gi den bedste lyd.
Har læst lidt om at et optisk kabel har mere jitter end coaxial og at coaxial kabel har støre båndbredde end optisk kabel, samt at hvis man skal bruge langt kabel så det optisk da de er mindre udsat for støjpåvirkning fra andre kabel
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 15 November 2014 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville nok gå efter at bruge usb udgangen til en usb asynchronous spdif converter for at få jitter ned og andre mulighder for bl.a. bit perfekt overførelse.
Har så ikke helt tjek på hvilken der er den bedste og også den billigste, personlig har jeg valg en Audiophilleo2 med purepower (har ikke købt den endnu, da jeg har håndværker og anlæg er pakke ned).
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2014 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget som den her http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=281190
Der er også en fra Musical Fidelity, (mener den kostede 2000kr hos tapeconnection)
som skulle forbedre det signal der kommer ud af en usb udgang når den bruges til at sende lyden til en digital forstærker videre
(signalet skulle ikke være 100% optimalt som kommer ud af usb udgangen fra et alm bundkort, hvis man stiller høje krav til lydkvaliteten)
Det måske sådan en eller M2Tech jeg bør overveje, har både et godt hifi usb kabel, alm coaxial og optisk kabel så jeg har alle 3 kabler,muligheder
såfrem jeg køber en usb enheder der kan gør signalet tror det hedder bit perfect som du nævner StarTrek
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 15 November 2014 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2014 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
miki Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 12 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 15 November 2014 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er rigelig båndbredde til audio på en optisk forbindelse.
Jeg ville prøve optisk først. Lydmæssige forskelle imellem optisk, coax og usb er stærkt overdrevne.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2014 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kun mulighed for optisk har ikke nogen usb indgang på min forstærker og ingen coaxial udgang på mit bundkort, lige pt kan jeg kun køre optisk
selv jeg har kabler både til usb (hifi kabel) og coaxial.
|
Til top |
|
|
Lao Tzu Branchemedlem

Computer4music
Bruger siden: 14 Juni 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 132
|
Sendt: 16 November 2014 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken forstærker har du? Jeg ville afgjort prøve optisk, idet der er stor forskel i lydkvalitet på optiske løsninger, og flere mener, at de optiske
modtagere er problemet.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2014 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon DRA F109 men er i gang med at kigge efter ny(pt ved jeg ikke om hvad der vil gi mig meste forbedre ing af lyden anden forstærker eller
højtaler.
Kunne være en nuforce DDA 100 som er ved at udgå (men ikke på tilbud)
Hifistore har en ny Micromega My AMp som koster 2999kr andre steder som hififreaks har de den som demo til ca 4000kr
Den nye denon DRA N4 for hifiklubben har den 28-11 men har kun 2x45 watt og (min er opgivet til 2x65watt)
tror ikke den er bedre end den jeg har.
Kigger efter digital forstærker altså med indbygget dac der kan afspille 24 bit,
har pt kun mulighed for optisk via min forstærker og ville høre om hvad gir bedst lyd og
om det er dyrt hvis jeg vil køre med f.eks coaxial kabel, hvis nu det gir bedre lyd
|
Til top |
|
|
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 17 November 2014 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er masser af løsninger, som kan gøre det dyrere og mere kompliceret, men når du nu har TOSlink på både bundkort og
forstærker er det da oplagt at bruge det! Det er stærkt tvivlsomt, at du vil få bedre lydkvalitet ved at sætte flere apparater ind i
kæden.
Og nej - der er ikke forskel på lyden ved forskellige TOSlink-kabler, så længe de er ordentligt konstrueret!
KISS
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 17 November 2014 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med dit grej kan du nok ikke høre forskel.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|