Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 10:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ripning/kunstner? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 November 2014 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hehe kan se at "audiostream.com" ikke har med "Jriver", der er det nok en grund til.....

Men målet må værre at røre så lidt ved musik filer og ikke røre mere end højt nødvendigt "under motorhjelmen"

Men eller tak for linket "yahooboy" interessant godnat læsning
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

yahooboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 November 2014 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hehe kan se at "audiostream.com" ikke har med "Jriver", der er det nok en grund til.....

Men målet må værre at røre så lidt ved musik filer og ikke røre mere end højt nødvendigt "under motorhjelmen"

Men eller tak for linket "yahooboy" interessant godnat læsning

De er nu med:

Jim Hillegass, Founder and CEO, JRiver (JRiver Media Center)
The way it addresses the sound device may not be bitperfect. It may not be capable of upsampling or playing high sample rate
files at their native bit depth.

Men er vist ikke så meget for at uddybe det
Til top Vis yahooboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yahooboy

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 November 2014 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Det sige vel alt "The way it addresses the sound device may not be bitperfect" siger vel alt, så "Jriver" har ikke en seriøse tilgang til høje kvalitets musik, men igen "Jriver" media center ikke et hifi produkt.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Lao Tzu
Branchemedlem
Branchemedlem
Computer4music

Bruger siden: 14 Juni 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 November 2014 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Linket til producenternes egene forklaringer er interessant. Men der gives ikke et klart svar - måske bortset fra at afspilningssoftware kan være
forskellige, både i softwarens egen processering af data og samspil med hardware.

Hvorfor er der så stor fokus på "bit-perfect" afspilning? Jeg har selv været meget fremme med slogans om bit-perfect, men efter jeg opdagede,
at volumenkontrol i afspillersoftware kan lyde langt bedre end analoge volumenkontroller fik dette slogan et grundskud, f.eks. lyder JRivers 64
bit volumenkontrol rigtig godt. Ved brug af software volumenkontrol afviges netop fra bit-perfect.

Næste skridt blev at erstatte analoge delefiltre i højttalerne med software delefiltre i PC'en. Resultat: et kvantespring fremad i dynamik,
detaljeringsevne, perspektiv etc. - mere af alt det gode. Med delefiltre placeret i PC'en er der ingen sammenhæng til bit-perfect, idet hver
højttalerenhed får sin egen audio stream fra PC'en til sin egen DAC og forstærker.

I eksemplerne flyttes regulering af lyden fra det analoge domæne til det det digitale. Men er det mere acceptabelt at regulere lyd ved analoge
end ved digitale indgreb?
Til top Vis Lao Tzu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lao Tzu Besøg Lao Tzu's Websted

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Sendt: 20 November 2014 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Hej

Når jeg åbner eller ripper en cd med EAC, står der "unknown artist". Hvordan får jeg den til at finde navnet på kunstneren?

Mvh
Frank.

EAC kan forbinde sig til forskellige databaser på internettet, som indholder informationer om kunstner album osv osv.  Inde i EAC er der et CD ikon. Vælges denne, prøver programmet at nå en server og hente informationen. Det er dog ikke altid at programmet er sat til at forbinde til den rette database.

Tryk på F12 i programmet. Under metadata provider vælges build-in freedb engine, klik herefter på knappen "Show options for the selected.."   Her skriver du en email adresse samt klikker på knappen "Get active freedb server list"

Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

gone4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 November 2014 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Det sige vel alt "The way it addresses the sound device may not be bitperfect" siger vel alt, så "Jriver" har ikke en seriøse tilgang
til høje kvalitets musik, men igen "Jriver" media center ikke et hifi produkt.

Jeg ser det som mandens forklaring på hvorfor forskellige afspillere kan lyde forskelligt, og absolut ikke om JRiver.
Læg mærke bemærkningen om apple afspilleren.
Jeg har tydeligt kunnet høre manglende kvalitet med ITunes.
Har prøvet alle nævnte afspillere, og når jeg nævner seriøsitet mht. Jriver taler jeg om no nonsense, uden at sælge kejserens nye klæder.
Man går da efter min mening helt i selvsving, når man kan komme på at sige at Jriver ikke er HiFi.
Til top Vis gone4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gone4it

yahooboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 24 November 2014 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

gone4it skrev:
StarTrek skrev:
Det sige vel alt "The way it addresses the sound device may not be bitperfect" siger vel
alt, så "Jriver" har ikke en seriøse tilgang
til høje kvalitets musik, men igen "Jriver" media center ikke et hifi produkt.

Jeg ser det som mandens forklaring på hvorfor forskellige afspillere kan lyde forskelligt, og absolut ikke om JRiver.
Læg mærke bemærkningen om apple afspilleren.
Jeg har tydeligt kunnet høre manglende kvalitet med ITunes.
Har prøvet alle nævnte afspillere, og når jeg nævner seriøsitet mht. Jriver taler jeg om no nonsense, uden at sælge kejserens
nye klæder.
Man går da efter min mening helt i selvsving, når man kan komme på at sige at Jriver ikke er HiFi.

Man kan jo så undre sig over hvorfor MCJR som de eneste ikke udtaler sig om eget produkt. Ingen tvivl om at de ved hvad de
har med at gøre, en af deres udviklere har udviklet monkeys audio (APE). Men de har en underlig indstilling til deres kunder, Mac
versionen er en ret barberet udgave af Windows versionen alligevel tager man det samme for begge versioner. Deres udgave er
at man som bruger skal være med til betaling af udviklingen, forestil dig en ny bilproducent som sendte en bil på markedet i en
kvalitet som svarede til en bil fra 80'erne med en tilsvarende mængde udstyr og ville have samme pris som en etableret
producent for en model med tidssvarende udstyr. Kunne man forestille sig at den gik

Siden MC18 (første Mac vers.) har disse brugere skreget på et brugerinterface som er mere macagtigt. JRiver har kunnet svinge
sig op at flytte vindueskontrol knapperne fra højere side til venstre side og give dem samme farve som i OS X. I det hele taget
er deres ikke windows produkter nogle halvbagte produkter som jeg ser som en eftertanke og en holdning fra udvikleren om at
hvis der er nogle som er dumme nok til at betale os for et program, som ikke blot er i konstant beta, men også mangler
funktionalitet til fuld pris så

Heldigvis er der på OS X mange og bedre alternativer, eks: Amarra, Pure Music, Bitperfect og ikke mindst Audirvana
Til top Vis yahooboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yahooboy

Lao Tzu
Branchemedlem
Branchemedlem
Computer4music

Bruger siden: 14 Juni 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 November 2014 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til brugerinterface har jeg stadig Winamp som den absolutte nr. 1. Muligheden for at sætte søgefiltre op i et antal valgfrie sektioner og få
præsenteret resultater som album covers eller tekst (efter eget valg) er rigtig godt.

Min overgang til JRiver skyldtes, at hele audio-opsætningen er samlet i en integreret pakke med en fantastisk integration, så der ikke skal
downloades ekstra plugins, som så skal integreres osv. At JRiver lyder godt er selvfølgelig en forudsætning for at være interessant. JRivers DSP er
en fantastisk god egenskab for os med aktivt system (er også tilgængelig i MAC-versionen), f.eks. så delefiltre kan indbygges i computeren. Der
blive hele tiden udviklet på JRiver, f.eks. er der netop kommet en WDM-driver til den seneste Windows-version.

Efter hele denne lovtale indrømmer jeg gerne, at brugergrænsefladen kun er lige netop tålelig. Den føles efter et par års brug stadig klodset, og jeg
tilgiver kun programmet, fordi det lydmæssigt og funktionelt er på et seriøst højt HIFI niveau.
Til top Vis Lao Tzu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lao Tzu Besøg Lao Tzu's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes