Forfatter |
|
gundel Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2015 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 16 Maj 2015 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på jagt efter en strømstærk forstærker, der kan få det bedste frem i mine Dynaudio Focus 140. Jeg har kigget i noget tid, men da jeg er rimelig
grøn inden for hifi-verdenen, ved jeg ikke rigtig, hvad jeg skal kigge efter, så det bliver lidt i øst og vest.
Her er et par pejlemærker:
- Den kommer primært til at spille plader, så den må meget gerne have en god RIAA
- Rummer er ca. 4x4 m
- Musikken er mest 70'er rock og new wave
- Budgettet er 5-6000 kr
Jeg ved godt, at der er lige så mange gode bud, som der er ører, men jeg er på bar bund
|
Til top |
|
|
sbille Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 16 Maj 2015 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, med fare for helbredet så er det helt værdiløst , at spørge tid råds her..Der kommer 117 svar , og over halvdelen svarer med et køb , af en vare som de ikke engang har hørt , men kun hørt godt om.. Find en makker og tag ud og lyt på nogle forstærkere med så mange muskler som pengene rækker til..De polypropylene enheder tåler en masse bank , hvis ellers forstærkeren ikke taber pusten.. Mvh S
|
Til top |
|
|
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 16 Maj 2015 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være svært at finde en værdig forstærker til en pris på 5-6k. (i hvert fald hvis den skal få det bedste frem i dine dynaudio focus 140).
Derfor kan det anbefales at du kigger på brugte intg. forstærkere.
Jeg har hørt mange af dynaudio's højttalere. Og har også selv dynaudio i min lille lejlighed. Af mærker som jeg synes du skal prøve at få lyttet til kan
jeg nævne, Naim og hegel.
|
Til top |
|
|
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 795
|
Sendt: 16 Maj 2015 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Driver mine Dynaudio Contour 1 mk2 med en NAD M3 - det lyder godt syntes jeg. Gav lige godt 6k for min M3.
-men ud at lytte er også mit råd! Og prøv også lige at høre noget af det bedste de har i butikken -spændt for dine focus 140 - så har du en "retning"
du kan gå i. En ide om hvor godt de kan lyde.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 16 Maj 2015 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja.... Hvad med en Pioneer A-70... Lidt benarbejde, og prisen kan nok komme indenfor budgettet
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
Vinylfan Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 21 Maj 2015 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gundel.
Jeg har fået demonstreret Pioneer A-70 forstærkeren med et sæt Dynaudio Focus 160.
Signalkilden var en Rega RP3, og det lød faktisk forbavsende godt. Med forbavsende godt mener jeg,
at jeg var lidt skeptisk, fordi Pioneer A-70 er en klasse D forstærker. Men Pioneer A-70 er en rigtig
kvalitetsforstærker.
Prøv at få den demonstreret med et sæt Focus 160, og du vil blive positivt overrasket.
Mvh.
Vinylfan.
|
Til top |
|
|
Jonaspetersen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 273
|
Sendt: 21 Maj 2015 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også en stemme her for den ekstremt velbyggede og lækre Nad M3'er. Har selv haft en for et par år siden og de kan findes for 6000-7000 kr brugt.
Den er vellydende og kan spille endda meget meget højt uden forvrængning.
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1109
|
Sendt: 22 Maj 2015 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken forstærkerkører du med nu?
|
Til top |
|
|
gundel Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2015 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 24 Maj 2015 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for gode bud! Jeg er med på, at budgettet rækker længere på brugtmarkedet, så det er også primært der, jeg kigger.
Lige nu spiller jeg på en Luxman 600 som midlertidig løsning, men den er både for lille og for træt. Jeg er lidt lun på den Luxman L-85V, der er til salg
her på siden og regner med at give den en lytter i løbet af ugen. Jeg havde egentlig droppet tanken om en vintageforstærker, da jeg er nervøs for, at
noget går i stykker, men jeg kender flere, der er meget glade for deres L-85V. Det gør bestemt heller ikke noget, at den (i mine øjne) har udseendet
med sig. Jeg er dog lidt usikker på, om den har muskler nok med sine 2x 80 watt, men det må vel komme an på en prøve.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 24 Maj 2015 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Watt er ikke muskler  Kig hellere på, om den er strømstærk nok til at den ikke går i knæ, når du skruer op... Luxman L-85V burde du ikke gå galt
i byen med, men hvis du kender flere, der har den, hvorfor så ikke låne og afprøve?
Med venlig hilsen
Birger
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6372
|
Sendt: 24 Maj 2015 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
gundel skrev:
Tak for gode bud! Jeg er med på, at budgettet rækker længere på brugtmarkedet, så det er også primært der, jeg kigger.
Lige nu spiller jeg på en Luxman 600 som midlertidig løsning, men den er både for lille og for træt. Jeg er lidt lun på den Luxman L-85V, der er til salg her på siden og regner med at give den en lytter i løbet af ugen. Jeg havde egentlig droppet tanken om en vintageforstærker, da jeg er nervøs for, at noget går i stykker, men jeg kender flere, der er meget glade for deres L-85V. Det gør bestemt heller ikke noget, at den (i mine øjne) har udseendet med sig. Jeg er dog lidt usikker på, om den har muskler nok med sine 2x 80 watt, men det må vel komme an på en prøve.
|
|
|
Hvis du kan li´ vintagelyden fra din Luxman, og ikke er bange for vintage i øvrigt, vlle jeg helt klart gå efter noget ældre Sansui i stedet. Der er ingen "moderne" spids/analytisk lyd i dem, tværtimod har de muskler, krop, varme og dynamik, man ofte savner i nyere produkter. En fordel er, at man næsten altid kan høre dem på et eller andet setup inden man køber. De fleste af dem har ovenikøbet ganske vellydende riaa, mange både til mm og mc. F.eks. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=291268Derudover har sbille ret i sit indlæg, du får ligeså mange bud, som der er forumbrugere = ud og lyt  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
BJHJ Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 132
|
Sendt: 24 Maj 2015 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er selv ejer af afløseren for Focus 140, Focus 160 og der benytter jeg en kombination af en VINCENT Pre hybrid og en NUFORCE STA 100 effekt
klasse D og det giver tilsammen en varm top og en slagkraftig bas.Effektforstærkeren ligger inde for din budgetramme, men vil nok kombinere den
med en evt brugt forforstærker, der har lidt varme i lyden, da dynaudiohøjttalere er meget neutrale i lyden og afslører hvis noget er for lyst eller for
mørkt.
Med Venlig Hilsen
Bjørn
|
Til top |
|
|