Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Alternativ til Dynaudio X44? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 August 2016 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Sagen er den at jeg skal købe mig et par gulvhøjttalere. De skal nok kobles op til et par Rotel Ra1592 der kan yde 2x200W i 8ohm. Jeg påtænker Dynaudio, og først var det X38. Men den skuffede mig en del, der manglede en del i lydbilledet. Til prisen er den sikkert fin nok, jeg testede den ikke op imod andre i samme prisklasse. Bruger dem til ALT, tv, film, musik, og alle genrer. Så det skal være en allround højttaler, der ikke er bastung, og som kan klare ja alt.

Men så tænker jeg X44 men hvor stor er opgraderingen mon? Fik ikke lige hørt X44 igennem. Men det gjorde jeg med DYNAUDIO - CONTOUR S 3.4 LE. En højttaler til 45.000kr trods alt pr sæt. Det er nok den prisklasse jeg kigger på. Kan man få mere gulvhøjttaler for 50.000 en dynaudio normalt? Er der et andet mærke end KEF som har fået gode anmeldelser, som man BARE skal kigge på? Og så hjælper det gevaldigt hvis jeg kan høre det i en butik i København, det er et must.

Vil helst ikke kigge på for eksotiske mærker, men gerne nogle kendte, som også kan sælges videre bagefter til fornuftige penge. Dali falder jo straks i øjnene.
Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando

rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2016 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Jeg fik lyttet en del til Dynaudio 3.4 LE men ja jeg kunne godt tænke mig et lidt bedre lydbillede, med lidt mere knald på. På det bedste materiale lød
den fantastisk, feks kvindestemmer og digitalt nyere musik. Men man leder jo altid efter forbedringer, så er der noget man bare SKAL lytte til i
50.000krs prisklassen pr sæt?

rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2016 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Her er en anmeldelse af 3.4 LE http://www.lydogbillede.dk/test/hojttalere/dynaudio-contour- s-3-4-limited-edition/

hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 August 2016 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Hvis du ser i Dynaudio-tråden på AVS Forum, er der rigtig mange, der roser Focus 260 til skyerne.

Ved godt, at det er meget under dit budget, men Focus 260 skulle netop være en livlig højttaler, hvilket er det, du efterlyser.
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes