| Forfatter |
|
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Jeg er helt oppe og ringe over denne. Anthony Braxton Standards Quartet - 23 Standards (Quartet) 2003 fra Leo Records. http://www.leorecords.com/?m=select&id=CD_LR_402/4054CD'er knap 41/2 times musik. Der er kun få stykker tilbage og når de er væk, er der kun download at ty til.
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 21 Februar 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
|
Ser først tråden nu, og måske er denne perle nævnt:
Richard Boone, A Tribute To Love
Vist nok hans sidste plade inden han af gik derhen hvor han bør have paradis. Han synger med fantastisk feeling på denne stille men uhyre stemningsfyldte danske cd med følgende musikere:
Carsten Dahl, Niels Præstholm, Johan Johansan, Ed Thigpen, Bob Rockwell, Bent Jædig, Finn Ziegler og endelig Katrine Madsen.
Jo fine musikere der bakker denne amerikaner, som flyttede til DK, op. Det er sådan en man lytter til med en whisky kl. 01 når varanen er gået i seng en fredag nat.
Køb den, også indspilningsmæssigt er den god.
En anden helt overset CD er de tre dygtige musikere Lundby, Vardinghus Gudnason "Cheek to Cheek. Man hører, at de spiller fordi de virkelig har lyst til det. Studieindspilning på DR i Aalborg, en dag hvor alle var glade og gav den med fuld skrue - en perle, og jeg siger jer: indspilningen er så naturtro at på mit anlæg STÅR DE NØJAGTIG 4M FRA MIG! Det er helt på højde med Jazz at the pawnshop.
|
|
|
Advarsel: om det indspilningsmæssige! Den er indspillet 2 steder, og numrene fra det ene sted har voldsom forvrængning! jeg ved ikke hvorfor jeg har overhørt det tidligere, så hvis du skulle overveje købet på grund af anbefalingen af det indspilningsmæssige, ja så trækker jeg det tilbage. De numre der dog ikke forvrænger er heller ikke helt oppe at ringe. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 21 Februar 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke, om den kvalificerer sig til at måtte være her, for den ligger ovre i grænselandet til blues (men jazz er jo også et barn af blues så...). Om ikke for andet, så hør denne trios rytmesektion, Larry Taylor på hundehus og Richard Innes på hårde hvidevarer - den er bare SÅ laid back og herligt elastisk!

Fred Kaplan - Signifyin'
|
| Til top |
|
| |
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
slettet !
__________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
|
Jeg ved ikke, om den kvalificerer sig til at måtte være her, for den ligger ovre i grænselandet til blues (men jazz er jo også et barn af blues så...). Om ikke for andet, så hør denne trios rytmesektion, Larry Taylor på hundehus og Richard Innes på hårde hvidevarer - den er bare SÅ laid back og herligt elastisk!

Fred Kaplan - Signifyin'
|
|
|
Jo den er totalt diskvalificeret til denne jazz-tråd, men jeg skaffede den alligevel på din anbefaling.
Og den er totalt kvalificeret som lækker blues der svinger, og så er optagelsen temmelig dynamisk og naturlig. F.eks. står high-hatten ikke helt ude på stuegulvet, men der hvor det bør stå. Flygel måske lidt for langt fremme, men når det svinger, og man i takt hermed svinger bourbon'nen med en anelse H2O rundt i det aflagte Bäncke-sennepsglas, ja så hurra for reproduceret Fred Kaplan og for anbefalingen
Hurra for off-topics!
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der har købt Miles Davis jubilæums boksen "Kind of Blut" med CDer, DVD og den blå vinylplade? Jeg er nysgerrig med lydkvaliteten på vinylpladen.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Jeg har den endnu under overvejelses - har to på cd og to på 180 gr vinyl af nyere dato men kunne svært godt tænke mig det sæt -
Jeg har læst at de har været inde og rette et nummer op fordi en bånoptager kørte med for langsom hastighed i studiet da den blev lavet i sin tid - håber ikke at det ødelægger noget - måske man har vænnet sig til lyden?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg har læst at de har været inde og rette et nummer op fordi en bånoptager kørte med for langsom hastighed i studiet da den blev lavet i sin tid - håber ikke at det ødelægger noget - måske man har vænnet sig til lyden?
|
|
|
Jeg har en digital remasteret 80'er lp med forkert hastighed, samt en CD overspillet med original type båndoptagere samt rettet hastighed som er væsentlig nyere. Jeg spiller ALDRIG LPen mere.... Hvis LPen i sættet lyder godt, vil jeg helst have sættet, ellers ville jeg hellere have 200 grams presningen, da det skulle lyde godt, OG være i korrekt hastighed.
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik jo lidt "tæv" af hifiigen for at slæbe Fred Kaplan herind som en jazz-anbefaling, så det er med rysten og bæven, jeg bringer denne her, men jeg tror liiiige den kan få røven med sig ind i jazz-land, selvom det endnu engang befinder sig på bluesgrænsen. Personellet siger jazz (Scott Hamilton, Chris Flory, Jim Kelly, Mike LeBonne, Phil Flanigan og Chuck Riggs), selvom primus motor Robillard er blues/roots-musiker. Det hele er en dejligt uformel og luftigt produceret sag af næsten lutter first-takes, hvor man kan høre, drengene har haft det skide skægt, komplet med knirkende stole under musikerne, for de har heller ikke siddet stille under optagelsen. Nyd!

|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde fornøjelsen at de herrer Mikkelborg, Knudsen, NHØP fremfører Heart to Heart (Imagine) på JASS festivalen i Holstebro i 87/88. Det var stort!!! mener at huske at DR optog koncerten til TV. Elsker NHØPs spil på Short Cart.
Men ellers vil jeg da gerne nævne Donald Fagen: Nightfly Steely Dan: Aja, Gaucho
ja ja lidt overproduceret og glat, sådan vil de jo have det de herrer Becker & Fagen... selvom nogen sikkert mener at det nærmer sig elevatormusik... men det svinger
Tom Scott: Target
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightfly og Gaucho er da nærmest pop musik og ja meget overproduceret og glat, men dygtigt men jazz ? overproducerer man forsvinder jazzen ud af musik og bliver til elevatormusik IMHO
|
| Til top |
|
| |
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
| Sendt: 03 April 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hører i øjeblikket:

Esbjörn Svensson Trio - Strange Place for Snow (2002)
Dejlig mellow jazz og super flot lyd  __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 03 April 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dino er en skøn plade  lige nu står den på Roland Kirk for fuld skrue
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
I denne tråd skal nævnes dette album, hvor to store mødes og sød musik opstår:

Jimmy Smith & Wes Montgomery Dynamic Duo. Har alt med Jimmy Smith (53 album)
Fandt forresten Palle Mikkelborg Anything but gray på vinyl igår
til en flad tier
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2009 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Bill Evans - dejlig skive der kan anbefales
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 11 April 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige ude og handle lidt i dag. Købte disse på anbefalinger herindefra. Miles Davis - Birth Of The Cool  Må indrømme jeg var lidt skuffet, men købte samtidig denne som er fantastisk! Miles Davis - Milestones 
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Prøv denne her, Forrygende lyd på Vinyl, fandt min i Accord for 25kr, 6moon bruger den vist som reference skive
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror Jazzen er ved at få en revival. Jeg hører ihvertfald en del jazz på DR - Jazz på DAB.
Prøv at høre kanalen, jazz døgnet rundt for enhver jazz smag. Samtidig er det uden irriterende kommentarer. DAB er et rigtig godt system til smal musik som denne. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |