Hej alle!
Nu har jeg endelig taget mig sammen til at spørge om noget jeg har undret mig over i to år. Jah, lige siden jeg fik min Z3 og min S97 DVDafspiller.
Når jeg er i setup i DVDafspilleren har jeg en række valgmuligheder til opsætning, men aner faktisk ikke hvad de betyder og hvad de bør stå til.
Jeg har forbundet min Z3 til afspilleren via HDMI. I morgen får jeg mit Panasonic PV70, der skal tilsluttes via component. Dog kommer jeg meget sjældent til at afspille DVD på plasmaet. Det er hovedsageligt til normal TV kigning.
Well, men håber I vil have lidt tålmodighed og hjælpe mig med at få indstillet det bedst muligt :) Har kørt en DVE på projektoren, men basis-indstillingerne bør jo i princippet først være korrekt.
I menuen får jeg valgmulighed for at sætte hvilken skærm dvdafspilleren er koblet til. Der har jeg selvfølgelig valgt det punkt der hedder LCD TV/Projektor.
Så kan jeg vælge:
Convert from PAL: 625p/50hz eller 525p/60hz? Hvad bør jeg vælge her?
Video out component/AV: Video/YPbPr eller RGB/no output? Hvad med her?
Still mode: Automatic / Field / Frame - Har ingen anelse om hvad det betyder.
NTSC disc output : PAL60 / NTSC
Her der vel oplagt at vælge PAL60 da DVDfilm jo i DK er i PAL, men jeg ser faktisk også en del NTSC. Betyder det så meget om det er det ene eller andet?
Igen med Picture Video Output: PAL/NTSC PAL60/auto - Her stiller man den vel så bare på auto eller hvordan?
HDMI RGB Range: Standard eller enhanced?
Video Output: Der kan jeg fx vælge 750p men jeg troede det hed 720p? Hvad er forskellen?
FL Dimmer: Bright / Dim / Auto? Hvad fanden er det?
HDMI Color Space: RGB / YCBCR (4:4:4) / YCBCR (4:2:2) <-- Den har jeg undret mig meget over?!
Så var der ikke rigtig flere spørgsmål til opsætning af billede men nu lidt med lyd.
Har en Marantz SR5500 tilsluttet.
PCM Digital Out: Off, Up to 48khz, up to 92khz eller up to 192khz - Hvad betyder det?
Dolby Digital: Bistream / PCM?
MPEG: Bitstream / PCM?
Ja, det var alt. Ved godt det er lidt tungt at svare på men håber der er nogen der vil hjælpe mig

Tusind tak.