Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: PS3 som bluray player (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jannikmariager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nu er der efterhånden en del sandalone bluray playere på markedet, hvad er folks mening om at bruge en PS3 Vs. Standalone player idag - tidligere anbefalede nogle at man købte en PS3 men gør I stadig dette, jeg skal snart investere en en BDP nemlig og svinger meget mellem en Sony 300/500 og en PS3.

Er nervøs for at få en PS3 der støjer og VIL ha de nye lydformater med - tilbyder PS3 afkodning af disse ???

Jannik

Til top Vis jannikmariager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jannikmariager

hifibo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg har lige købt en PS3 med samme formål,

den larmer en del (så er det sagt), i et åbent skab er det dog tålbart.

Mht dekodning, så er der ikke 5.1 eller 7.1 analog udgang hvis det er hvad du mener.

mvh bo

Til top Vis hifibo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifibo

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

PS3 skulle vist være udmærket, men ellers kig på panasonic's bdp den er i værtfald god og med de nye lydformater

jannikmariager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Vil fortrække Sony da jeg nu har fjerneren i Sony - er ik meget for at "blande" for mange mærker.

Men hvad kan PS3 decode af de nye lydformater ?

har lige læst at den nye PS3 ikke larmer som de gamle (der menes nok 40gb udgaven)

Jannik

Til top Vis jannikmariager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jannikmariager

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

jannikmariager skrev:

Vil fortrække Sony da jeg nu har fjerneren i Sony - er ik meget for at "blande" for mange mærker.

så er det da mærkeligt du har denon receiver og nad effekt? og både dali & b&w højttalere?

jannikmariager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

hehe ja tænker dog billedmæssigt så jeg er sikker på der ikke er nogle problemer

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

jannikmariager skrev:

hehe ja tænker dog billedmæssigt så jeg er sikker på der ikke er nogle problemer

Det behøver du ikke være bekymret for.

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Købte 40 gb udgaven for 2 uger siden, og synes absolut ikke den larmer. Af nye lydformater kan den decode dolby true hd, dog kun over HDMI udgangen. altså ingen 5.1  eller 7.1 analog udgang. Selv benytter jeg den optiske udgang til lyd (min "gamle" amp har desværre ikke HDMI tilslutning). Men her er lyden dog også fin nok. Billede mæsigt klager jeg ikke, og i følge mange test skulle den da også være mindst ligeså god, om ikke bedre end mange dedikerede BD afspillere.

Til top Vis timur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af timur

jannikmariager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

lyder godt

har en Reciever med HDMI indgang så ik ngoet problem for mig, hvad med DTS MA , kan den decode dette  ?

Jannik

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Desværre, kun DolbyTrueHD. Så vidt jeg ved er der ingen BD eller HD afspiller som kan decode DTS MA endnu.

jannikmariager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

"Desværre, kun DolbyTrueHD. Så vidt jeg ved er der ingen BD eller HD afspiller som kan decode DTS MA endnu"

Men kan den sende PCM til min reciever via HDMI og kan man få DTS MA via en firmware update eller kræves det noget fysisk i maskinen?

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jeg havde planlagt at købe en PS3 for at bruge den som Blu-Ray afspiller. Jeg skiftede dog mening efter at have oplevet larmen fra en PS3. Jeg kan under ingen omstændigheder leve med sådan et hvæsende monster i stuen.

Jeg overvejede at anbringe PS3´eren i et andet lokale, men jeg gad jeg ikke at begynde at trække kabler og bore huller.

Nu har jeg istedet købt en Sony BDP-S300 Blu-Ray afspiller.

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Har netop købt en 60gb for at få blu-ray. kan slet ikke genkende det med at den larmer. har den stående frit under mit plasma. den giver et kanon billede. men har dog ikke sammenlignet med andre maskiner. det er vel også den eneste maskine der kan opdateres til de nye standarder. har jo indbygget harddisk og netadgang.
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Kan ikke genkende støjproblemet, har ihvertfald ikke lagt mærke til noget der overstiger min irritationsgrænse. Kender 2-3 andre der også har PS3, og de klager heller ikke.

Ang lyden, skulle den kunne sende et 7.1 LPCM signal ud via HDMI. Er det ikke nogenlunde det samme om PCM ?. Har hørt at det i fremtiden skulle være muligt at opgradere firmwaren til at kunne decode DTS MA, men ved ikke om det bare er en vandrehistorie.

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hvis folk får en PS3 som larmer så få den byttet for det er en fejl
Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder

jannikmariager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

blir nok en PS3 så, med håbeet om at den kan blive opdateret til DTS MA via firmwaren på et tidspunkt.

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Folk herinde der har mere forstand på lyd end mig, skriver at PCM, DolbyTrueHD og DTS MA skulle være stort set identiske, dvs ukomprimeret lyd. Hvis det er rigtigt blir DTS MA decoderen jo lidt overflødig.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

timur skrev:
Folk herinde der har mere forstand på lyd end mig, skriver at PCM, DolbyTrueHD og DTS MA skulle være stort set identiske, dvs ukomprimeret lyd. Hvis det er rigtigt blir DTS MA decoderen jo lidt overflødig.

Det er nu ikke helt rigtigt forstået.

Dolby TrueHD og DTS HD (MA) er lydformater. De vil ligge på selve filmen, og kan vælges ved afspilning.

For at du kan høre dem, skal de dekodes. Det kræver enten en afspiller med dekodning - eller en forstærker med dekodning.

Hvis dekodningen sker i afspilleren, så overføres lyden til forstærkeren via PCM. PCM er bare er "transport vej" for lyd-kanaler.

Det bedste sted at dekode lydformaterne er i afspilleren. Dette fordi fremtiden sansynligvis byder på mere advancede måder at mixe lydkanalerne på, hvor dialogen tilbydes i forskellige sprog i center kanalen mens resten er det samme. På udgivelser af denne type, der skal dekodningen ske i afspilleren.

/Lars

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

timur skrev:

Det er nu ikke helt rigtigt forstået.

Dolby TrueHD og DTS HD (MA) er lydformater. De vil ligge på selve filmen, og kan vælges ved afspilning.

For at du kan høre dem, skal de dekodes. Det kræver enten en afspiller med dekodning - eller en forstærker med dekodning.

Hvis dekodningen sker i afspilleren, så overføres lyden til forstærkeren via PCM. PCM er bare er "transport vej" for lyd-kanaler.

Det bedste sted at dekode lydformaterne er i afspilleren. Dette fordi fremtiden sansynligvis byder på mere advancede måder at mixe lydkanalerne på, hvor dialogen tilbydes i forskellige sprog i center kanalen mens resten er det samme. På udgivelser af denne type, der skal dekodningen ske i afspilleren.

/Lars

Ok, det lyder jo helt fornuftigt.

Har dog bare et spørgsmål vedr. de forskellige sprog i centerkanalen. I visse film kan man til tider høre tale i front og sr kanalerne, bevidst lagt ind af producerne. Så kan man jo ikke nøjes med at skifte sproget i centeren. Spansk i centeren og engelsk i SR kanalerne må da lyde sjovt

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Det har intet med formaterne at gøre, det er jo der selskaberne skal sørge for at gøre det ordentligt ;)

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes