| Forfatter |
|
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halli-hallo - det er næsten synd, for måske dør tråden nu. Men jeg fandt lige denne side, som jeg ikke har set før, og den ser ud til at indeholde svar på størstedelen af det, man kan finde på at spørge om. Men lad os høre mere detaljeret om det med biwiring og at bruge to stk som centerhøjttaler. Hvordan ser diagrammet ud? Nåja, så var der lige linket http://www.ls35a.com
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Tråden dør ikke fordi der henvises til eksterne links Det vi gerne vil på denne tråd er at høre om hifi4alls brugere erfaringer med Ls3/5A - og der skulle nok komme gamle til og dukke nye op - og alle links - det er jo bare fedt med lidt videnbase Jeg synes mine er sjove med det ret komplicerede delefiltre med trafoer etc. men det er nu lyden jeg er faldet for - det er en rigtig god "arbejds" højtaler for mit vedkommende
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
HansRoskam Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
At bruge to stk. LS3/5A som center virker måske som lidt luksus, nogen vil sikkert opfatte det som helligbrøde, men det giver faktisk meget mening, den vigtigste kanal i et surround upset er faktisk centerhøjtaleren, her ligger hele dialogen i filmen og her er den nærmest perfekt, fordi den er så sindsygt velopløst i mellemtonen.
Jeg har desværre ikke diagrammet og som tidligere fortalt er det ikke mig selv der har udført det.
Der er simpelthen lavet et sæt ekstra terminaler magen til de originale tæt på de oprindelige, det ene sæt er forbundet på delefiltret ved bassen og det andet ved diskanten, som man traditionelt gør, det gav et kæmpe løft!! og giver mulighed for at bruge et kraftigt kabel med få tykke tråde til bassen og en tilsvarende med mange tynde tråde til diskanten, da jeg har forseglet dem er det meget besværligt at skille dem ad og se efter hvordan det er lavet, men kan man finde en, der ved hvordan det skal gøres, kan jeg kun anbefale det på det varmeste. Ligeledes er det det enormt vigtigt at højtaleren er helt tæt, prøv at trykke på basenhederne, de skal yde ens modstand og må ikke synke langsomt ind ved vedvarende tryk, så er de ikke tætte.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak fordi du lagde billedet på. Jeg kan tilføje at mit komplette sæt er sort, mens de to "alene" LS3/5a'ere er i nød el.lign. KEF Concertoerne er selvbyg og meget grimme. Ja, de er overmåde fine til kontorbrug, som jeg bruger dem til. Med basserne på, bliver det næsten for meget, men mit kontor er også meget lille. Sættet er godt i en lille stue.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige set et sæt Rogers som mine blive lagt på ebay til 750 pund - av for den En herlig lille update vedr. mine Rogers - Jeg skulle frasælge nogle sæt quad 303/33/fm3 og kom i tanke om at jeg havde hørt at de skulle lyde godt sammen med Rogers. Tænkte jeg ville demonstrere dem med Rogers - efter at have sat et sæt op belsuttede jeg mig ret hurtigt til at undelade at sælge det ene sæt quad - for hold op hvor lyder det godt sammen med Rogers - helt vildt rummeligt-naturligt og musikalsk. Det er alligevel sjældent at man får den slags glædelige overraskelser i hifi - en ren åbenbaring - og hvis nogen vil tage mine Rogers og Quad fra mig nu, vil jeg blot citerer Charlton Heston: Five words: From My Cold Dead Hands  
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
Glem bassen. Der er et løft omkring 130 Hz som skal "snyde" dit øre til at tro der vitterlig er bas. Du får ikke rigtig dybbas med denne højttaler.
Du kan derfor lige så godt placere dem på standere i frit rum. Gør du det, kvitterer de med en helt igennem fantastisk mellemtone og en ultrapræcis pin-point placering af stemmer og enkeltstående instrumenter.
Jeg har haft to sæt. Jeg fortryder stadig at jeg solgte dem. Sammen med rørudstyr var det overordentlig godt.
(Vil du sælge dem til mig ?) |
|
|
Hvor mange watts rørudstyr havde du? De er tunge at trække.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop sat mine på nogle stands der er lavet til nogle større ht - de stands vejer vel med fyld 40 kg stykket - det giver som Mikke skriver en meget fin fornemelse.
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må det være min tur til at ligge lidt ud på denne tråd der burde være større.
Først lidt billeder af mit DIY rogers projekt.
Kabinetterne er orginale købt på eBay
Enhederne er de første der blev brugt i de første LS5-3
Det er KEF T27-A6340 samt KEF B-110 A 6362 med 1,6 kilos magneter.
Nu mangler jeg bare nogle filtre, men aner ikke hvor og hvornår de dukker op.
Er der nogen der kender nogen som ved hvor de skaffes????

Så er der det andet par som jeg spiller på. De lyder aldeles glimrende i mit lille kontor.

Jeg tror bare aldrig jeg skaffer mig af med dem, selvom jeg savner mellemtonen fra Quad els 57
Venligst.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nogel gamle filterdiagrammer, ikke de originale. Søg evt. på eBay efter Falcon DN12, tror jeg det hed. Dem brugte jeg til mine kloner i mange år. Men det bedste (og lige så billige) er at tage dine højttalere til Troels Gravesen og få ham til at lave en hurtig simulering mod afregning, og så bygge et nyt filter op fra bunden. Da enheder ofte afviger +-2dB fra opgivet følsomhed, kan det ende med at blive en meget stor fordel for dig. Også fordi din diskant er en T27 fra yngre jægerstenalder, som i forhold til dine nye T27 måske kræver en anden filtrering med håndgarvede kondensatorer og ten-spundne spoler!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
De T 27'ere er jeg lidt glad for- måske fordi man aldrig ser dem.
Det kan være du har ret MHT målinger.
Har du nummeret til Gravesen?
Ked af at jeg hat fået ødelagt formatet på denne tråd.
Venligst
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ps. Jeg har DN 12 (orginalt KEF) filtre men det er et 3 vejs filter
Venligst
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Troels:
http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudspeaker_Projects.htm
Mailadresse står på siden. Mht tlf. bor han 8200, slå navnet op i krak.dk
Ang. DN12: som jeg vist tidl. har skrevet i en anden tråd, kan du jo som en nødløsning bruge DN12 filteret, hvis du klipper højpasdelen til
mellemtonen væk. Men filteret er udviklet til en anden kabinetbredde, så det kommer nok ikke til at lyde ret godt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
De se sådan her ud.
Jeg aner ikke hvad jeg skal pille fra.

|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
det skulle jo kunne lade sig gøre at lave et kredsløbsdiagram ud fra printbanerne på bagsiden. Så kan vi vejlede videre. Men som sagt: det vil nok
ikke komme til at fungere særlig godt. Vis hellere Troels dem - han vil være interesseret, er jeg sikker på!
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper, Kunne du ikke ned-skalere dine flotte imageschack billeder til ca. 1000 pxl i bredden? Nogle af dem, du har lagt ind, fylder mere end 2000 pxl (i bredden), og ud over de vrider den pæne hifi4all.dk hjemmeside helt skæv på min alm. bærbare computer, er de syv lange og syv korte om at læse ind. PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo skal jeg nok
|
| Til top |
|
| |
StarKnight Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper....så det var dig, der neglede dem på QXL  Dem var jeg meget lune på, men nuppede istedet den dejlige Philips CD-100, der var i auktionen ovenfor med original emballage og den oprindelige mappe (indeholdende brugsanvisning og brochurer) , som fulgte med købet i 1983. Den er kosmetisk i noget nær mint stand, men elektronisk skal den efterses. Det bliver en herlig weekend.  [edit] Tillykke med Rogers højttalerne. De er virkelig lækre.
|
| Til top |
|
| |
lwel Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 21 Februar 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
De så ganske fine ud dine rogers , desværre så det på billed ud som om den ene sourround var skiftet til en skumkant istedet for den oprindelige .eller værre den ene bas udskiftet
Jeg håber det er den originale bas der sidder i da de er afstemt i sæt hos rogers og filter optimeret , hvis det bare er kanten der er skiftet så se om du kan finde en defekt bas og slagt den og få den rigtige kant på .
En anden mulighed er måske at smøre arabigum i tynde lag henover skumkanten så får du mere en opbrydning /dæmpning som en gummikant giver , jeg har ganke lidt arbigum og du kan godt få en smule til at øve dig med , men måske der er andre der ved hvor det kan købes i løs vægt ,
venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|