Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Denon 3808 tv/projektor muligheder!?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 December 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hej...

Da jeg i forvejen har et tv og kørt det gennem min reciever med HDMI kabel, er der jo ikke også plads til en projektor fra min receiver, da Denon`en kun har èn HDMI output!.

Hva gør jeg så nu, hvad skal jeg have fat i af switch`es el. hva nu det kan være for optimal anvendelighed og mindst mulig besvær med at skifte fra tv til projektor og tilmed uden det koster en formue?

P.S. Jeg ejer ikke en projektor endnu og har ikke så megen forstand på det, men har læst mig frem til, at der åbenbart er forskel fra projektorer, nogle hedder DLP andre LCD osv. osv. Jeg er selv lidt forelsket i en Sanyo PLV-Z700 (FULL HD right?), da den er en nytilkommer og afløser fra PLV-Z5, den skulle også være med FULL HD, som jeg så har læst rigtigt godt om herinde.

Når det er sagt, så skal der jo lærred til (skal være motorlærred, er ikke sikker på str. endnu på lærred), kabel og beslag til loft osv.

Har tænkt mig at finde al elektronikken i tyskland el. hvor det nu er billigst, har i nogle gode råd og en samlet pakke evt. så alt er lige til at sætte op og til sidst må i gerne komme med nogle gode bud af brugt udstyr.

Har P.T. en stue på 25kvm, men derfor vil jeg ikke nøjes med 80".

Ser frem til en masse input fra jer, så jeg kan komme længere ind i projektorernes verden. :) Et køb er ikke på tale lige nu og her, men skal ha så megen viden som muligt før jeg tar springet til det hmm.. fantastiske!!

Mvh. Chromosome

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 December 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Er der nogle garvede herre/damer herinde, der kan komme med nogle svar, så jeg får større forståelse og mere viden indenfor projektorer?

Eks.

Hvor det bedst kan betale sig at starte, brugt el. nyt?

Om det er switch el. hva det nu er der skal bruges til Denon`en, så både tv & projektor kan kobles på samtidig/uden at skulle skifte HDMI kabler i receiveren?

Andre bud end lige Sanyo projektorer som ovennævnte?

Al viden skal være kærkommen.

Mvh. Chromosome

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 December 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Du kan få en splitter der sender signalet ud til 2 kilder samtidig http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_split ter/hdmi_13_aktiv_forstaerker_splitter_1_til_2_3256_da.html

Ellers har der været flere der har brugt en switch og bare byttet om på ind og udgange http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_switc h/standard_hdmi_switch_2_vejs_3671_da.html

Det første er selvfølgelig lettest da boxen bare kan gemmes væk bag en reol et sted, men det er også lidt dyrere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes