Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Første fladskærm - HILFE HILFE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
obli
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 December 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Hej med jer,

Nu skal det være, vi skal skifte det 22 år gamle 20" B&O ud med en fladskærm og jeg ved absolut ikke hvor jeg skal starte. Derfor spørger jeg dette forum for at starte jagten på et lidt højere vidensniveau.

Mine info er:

Jeg sidder 3.5 - 4 meter fra skærmen, Ser DVD/blueray, musik, naturprogrammer. Dog spiller jeg ikke spil overhovedet. Designet skal være i top, det skal senere udvides med et par gode højttalere. Er i tivil om størrelsen,

Jeg skal også etablere et hjemmenetværk hvor al min musik ligger samlet på en Netværksharddisk, så dialog med skærmen skal vel også virke.

Prisområdet er kr. 12.000 give and take kr. 2000.

Hvis I kunne komme med nogle modelnumre jeg skal kigge på gerne også hvor der er eventuelle tilbud på gode skærme. Har en lille forkærlighed for Hifiklubben, da jeg synes man får god service og viden,

Til top Vis obli's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obli

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 26 December 2009 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Gåm en tur i HiFi-Klubben og få en snak med dem om Samsung 50-855, som performer et af markedets absolut bedste billeder til dit behov . .
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 December 2009 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Gå i elgiganten og fona og lign - Kig omkring, kig længe, find den skærm som du mener har det bedste billede, kig ikke på prisen før til sidst..........Gå så hjem og køb den på nettet

Ps. Fona har som regel et eller andet natur kørende på skræmene, giver et godt indblik i hvad skærmen kan. Elgiganten viser dagens tv, og er ledt mere svær at sammenligne med, faktisk skide svær. Hifiklubben har meget lyd på, rummet er mørk, du høre mere end du ser.
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2009 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Gå i elgiganten og fona og lign - Kig omkring, kig længe, find den skærm som du mener har det bedste billede, kig ikke på prisen før til sidst..........Gå så hjem og køb den på nettet

Ps. Fona har som regel et eller andet natur kørende på skræmene, giver et godt indblik i hvad skærmen kan. Elgiganten viser dagens tv, og er ledt mere svær at sammenligne med, faktisk skide svær. Hifiklubben har meget lyd på, rummet er mørk, du høre mere end du ser.

Forkert !

Ingen almen bruger er i stand til at evaluere flere skærme umiddelbart efter hinanden. Og slet ikke i et lyshav som Fona,Giganten osv.Deres TV står som udgangspunkt i håbløse fabriksindstillinger,som har det ene formål at være mere iøjenfaldende end naboens ( - kontrast og farver).  .

Det er meget bedre at finde nogle troværdige testsites og fora - og så tage udgangspunktet herfra. Og to af de absolut bedste er Flatpanels.dk og HDTVtest.co.uk

obli
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 December 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Ja rådet om at gå ned hos en forhandler og købe det man bedst kan lide er jo godt nok. Håber dog på at jeg kan få lidt hjælp ud over det. Det virker som om der er mange herinde ser eksperter på netop at sie det umiddelbare gode fra det mindre gode. Så kom gerne med gode forslag baseret på jeres meninger

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 December 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Panasonic plasma 50" eller 42"
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Jesper L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 December 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Helt enig med 'lennon'. Det er super svært at sammenligne de forskellige fladskærme hos forhandlerne. De har vidt forskellige opsætninger, og jeg opgav selv da jeg skulle ud at vurdere de forskellige mærker/modeller. Jeg endte op med at se på hvad mit budget var, fandt skærme der passede indenfor det, og brugte derefter rigtig lang tid på at finde tests på nettet. Bestilte skærmen uden at have set selve skærmen i aktion. Og har ikke fortrudt.

Mht. størrelse - pas iøvrigt på med du ikke vælger en for stor skærm, når du ikke siddcer længere væk en 3-4 meter. En 42" skærm vil være rigeligt i dit tilfælde.

Valgte et Samsung LCD men vil om nogle år skifte til LED når prisen er blevet lidt bedre og teknologien er modnet. Årsagen til valget faldte på Samsung var pga. design, billedkvalitet og især DLNA muligheden. Jeg kobler op til min NAS via netværksstikket i fladskærmen, og kan via delte mapper i NAS´en afspille alle typer filmformater på tv´et. Ligeledes kan jeg bruge tv´et som mediecenter til al min musik/billeder på NAS´en. Den NAS jeg benytter hedder Synology DS209. Nyeste firmware understøtter DLNA.

Happy tv hunting

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 December 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

C.Bukowski skrev:

Forkert !

Ingen almen bruger er i stand til at evaluere flere skærme umiddelbart efter hinanden. Og slet ikke i et lyshav som Fona,Giganten osv.Deres TV står som udgangspunkt i håbløse fabriksindstillinger,som har det ene formål at være mere iøjenfaldende end naboens ( - kontrast og farver).  .

Det er meget bedre at finde nogle troværdige testsites og fora - og så tage udgangspunktet herfra. Og to af de absolut bedste er Flatpanels.dk og HDTVtest.co.uk

Lås nu hvad trådopretter skriver - Han er i tvivl om størrelsen og designet skal være i hans smag - Det kan du ikke teste, det skal opleves --------Test er ok, giver et fingerepeg, men det kræver man kommer ud i marken og du kan nemt selv med div. buttiker håbløse indstilling få et fornemmelse om kvaliteten, ellers bed om at få lov til at ændre opsætningen på stedet
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

obli
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 December 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Ja, designet skal være i orden, men dog ikke på bekostning af billed og lyd kvaliteten, Det er dog trods alt det det handler om. Støørelsen er faktisk min største udfordring, herunder ikke mindst , Plasma, LED og LCD.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 December 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:

Rigtig dårlig ide!!!

Gå ned i butikken og be dem om at stille billedet i neutral først. Dernæst skal du bede dem om at vise TV-billede med et signal svarende til det du kommer til at bruge, idag har de fleste butikker mulighed for både at vise digitalt signal eller analogt signal.
Afslut med at have den SAMME disc med enten blueray eller DVD med rundt til de mindst 5 butikker du selvfølgelig går ind i.
Derefter er jeg helt enig med C.B. i fremgangsmåden.
Bortset fra det med nettet, det er den sikre vej til at du ikke kan gå i butikker i fremtiden, men det er en helt anden snak :O)
mvh. M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 December 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Tilslutter mig dem, der fraråder sammenligning i butikkerne. Jeg var med, da mine forældre købte et nyt Philips 32" LCD i Bilka. Det var ikke det billigste tv i 32" fra den producent, men vel nærmere en mellem klasse. Billedet på det tv var ufattelig meget bedre derhjemme, end i butikken.
Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Mht din afstand kan du sagtens forsvare et 50", som selvfølgelig kræver et godt digitalt antennesignal. Markedets bedste billedperformer er stadig Pioneer 500/5090 som desværre ikke fås længere. Og de som kommer tættetst på er Panasonic Z(over budget) og V-serie, med Samsung 850/855 lige i hælene . Bryder du dig ikke om designet på nævnte, - eller kræver du andre features , så må du gå lidt på kompromis m billedkvalitet og vælge LCD. LCD gir så nogle andre fordele mht strøm,design,genskin, stillbillede og massiv brug af PC og konsolspil . LED = LCD, - bare en anden baggrundsbelysning . De prisbillige LED/LCD har enorme problemer med betragtningsvinkel og shadowdetails .

Plasma - Samsung 855 (nogle HiFiklubber)

LCD - Sony 46Z5500 (Sony centre) 

obli
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 December 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for de konkrete forslag og procedurer for hvordan jeg går videre.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes