| Forfatter |
|
CAPS Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello folks
Er der andre der ude som deler samme opfattelse som mig ?
Det er den nye trend , som kan få mig op i det røde felt
Jeg har sat mig , foran flimmerkasen for at se et dokumentar program , det kan være
natur , rejse , videnskab , teknik , fysik eller noget andet fagligt .
jeg glæder mig til at se udsendelsen , men så begynder iritationen , for der skiftes scener i en
uendelighed , mange af dem varer kun et split secund , der zommes ind der zommes ud
etc. det hele minder om reklame indslag , og dem plejer folk jo at slukke for , eller scanne
videre , det samme gør jeg også her , jeg får simpelt hen knopper af denne nye trend , hvor alt
fokus nu , har flytte sig væk fra det udsendelsen gik på , og istedet nu drejer sig om , hvor
poppet og plat , det istedet for kan presenteres på .
Prøv at tænke på vi har , de bedste kamerarer , de bedste tv. aperater nogensinde , hvorfor
fa...... skal udsendelsen så spoleres , med denne nye trend.
Hvad siger I derude
Med venlig hilsen CAPS.
|
| Til top |
|
| |
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
De synes jeg ikke jeg oplever, men vi er sikkert ikke på de samme kanaler????
Underligt.
|
| Til top |
|
| |
Entry Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo CAPS jeg er enig. Mange programmer produceres lige præcis som du beskriver og man blvier helt forstyrret i hovedet af at se det.
Hilsen
Søren
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klipperytmen har helt sikkert udviklet sig over årene, og hvis man laver nyheder eller længere programmer, plejer man at sige,
at der skal komme et klip hver tredje sekund. Det er en tendens der helt sikkert er kommet fra USA, hvor den også er endnu
værre (Hvis man ikke kan lide den), end den er i Danmark.
I USA har man endda en tendens til også at klippe lyden sammen således, at der er en helt masse soundbites, dvs. lydstykker
af forskellige arter, som hele tiden bryder ind, og prikker til ens bevidsthed, ligesom de korte klip. Man gør det for at få
udsendelsen til at virke lettere tilgængelig, og forhindre at man sidder og keder sig. Det bevirker naturligvis også, at det er
sværere at fordybe sig i emnet.
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
CAPS
Du har så evig ret, det virker totalt uprofessionelt, irreterende og ødelægger helt temaet i udsendelsen.
Nogle gange er det så slemt at jeg skifter kanal eller slukker.
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har da været kendt i amerikanske actionfilm i mange år.
Hvis i lægger mærke til de heftige actionscener, eks. en bil der kører galt eller noget springer i luften.
Så bliver der ofte filmet fra mere end 10 forskellige vinkler, i en scene der måske kun varer 5-7 sekunder.
Og selvfølgelig skal man da se det hele på de få sekunder, så man overhoved ikke kan danne sig et overblik over hvad der egentlig forgår.
Det kan irritere mig.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den slags udsendelser er bare
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig.Har også bemærket det når der reklameres for cd'er. Man hører 1/2 sekund af hver nummer - og det lyder ad H... til - uanset hvor gode nmrene er i deres fulde længde.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan blot erklære mig enig. Så en DR udsendelse om Yellowstone på HD-kanalen - der burde næsten udleveres brækposer...
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Det har da været kendt i amerikanske actionfilm i mange år.
Hvis i lægger mærke til de heftige actionscener, eks. en bil der kører galt eller noget springer i luften.
Så bliver der ofte filmet fra mere end 10 forskellige vinkler, i en scene der måske kun varer 5-7 sekunder.
Og selvfølgelig skal man da se det hele på de få sekunder, så man overhoved ikke kan danne sig et overblik over hvad der egentlig forgår.
Det kan irritere mig.  |
|
|
Det er vist ikke helt sammenligneligt med dokumentarfilm.
I "heftige actionscener" som du siger - så virker det jo nemlig hektisk og actionpacked når der bliver klippet hurtigt... og jeg tror faktisk at det går rimeligt hurtigt når en bil kører galt og sprænger i luften.
Jeg tror også det er noget der kommer med alderen - det der med at man bliver irriteret over at øjnene og hjernen ikke vil arbejde lige hurtigt. Dermed ikke sagt at det altid er problemet - selvfølgelig laves der ringe klippearbejde i dokumentarfilm.
|
| Til top |
|
| |
Jannikh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kan sgu også sætte mit pis i kog og endnu værre bliver det når de åbenbart SKAL sætte praktikanten fra filmskolen til at filme programmet. ALLE teknikker skal prøves af! Så skal man have close-up af en hånd, så er man i klassisk interview setup, så klippes der til håndholdt kamera, så fades fokus fra forgrund til baggrund - og måske tilbage, så kommer der glow omkring et eller andet, så ser vi den interviewede fra afstand/fra neden/oppe fra/bagfra/fra siden, på en trappe - helst rammet ind af en eller anden struktur, som tilfældigvis var på stedet. Alt i mens skal vi forsøge stadig at tage den interviewede, som taler om politik, mord, arbejdsløshed, hjernekirogi eller lignende, seriøst!?!
Så er det jeg rækker ud efter fjernbetjeningen og trykker på den røde knap - sweet release!
|
| Til top |
|
| |
JAV. Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig.
Og amerikanerne kører kun med den stil + at skal gøres så dramatisk. Stilen er fulstændig til grin, og er en af grundende jeg ser mindre og mindre TV. Restart the trend plz.
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sandt nok. Men måske er vi bare ved at blive nogle gamle hoveder der ikke helt forstår at være ung med de unge
Til afklimatisering efter en af disse udsendelser kan jeg varm anbefale filmen: A Space Odyssey 2001. Prøv at lægge mærke til
hele filmens enormt langsomme tempo + de meget lange sekvenser + langsomme klip og overgange.
Man bliver helt rolig i sjælen og ja, så er det jo også en fremragende film
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaee så er det jo godt der er noget der hedder hifi
__________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 05 Juni 2010 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
CAPS skrev:
Hello folks
Er der andre der ude som deler samme opfattelse som mig ?
Det er den nye trend , som kan få mig op i det røde felt
Jeg har sat mig , foran flimmerkasen for at se et dukomentar program , det kan være
natur , rejse , videnskab , teknik , fysik eller noget andet fagligt .
jeg glæder mig til at se udsendelsen , men så begynder iritationen , for der skiftes scener i en
uendelighed , mange af dem varer kun et split secund , der zommes ind der zommes ud
etc. det hele minder om reklame indslag , og dem plejer folk jo at slukke for , eller scanne
videre , det samme gør jeg også her , jeg får simpelt hen knopper af denne nye trend , hvor alt
focus nu , har flytte sig væk fra det udsendelsen gik på , og istedet nu drejer sig om , hvor
poppet og plat , det istedet for kan presenteres på .
Prøv at tænke på vi har , de bedste kamerarer , de bedste tv. aperater nogensinde , hvorfor
fa...... skal udsendelsen så spoleres , med denne nye trend.
Hvad siger I derude
Med venlig hilsen CAPS.
|
|
|
Hvor gammel er du? Ud fra tråden lyder du som en på +85 år som elsker at brokke sig, men det er næppe tilfældet, hvorfor jeg lige stiller et opklarende spørgsmål   __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Entry Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 05 Juni 2010 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tylle skrev:
Hvor gammel er du? Ud fra tråden lyder du som en på +85 år som elsker at brokke sig, men det er næppe tilfældet, hvorfor jeg lige stiller et opklarende spørgsmål  
|
|
|
Ja lille Tyllemand - du lyder som om du er 14 og ikke har lært at fordybe dig i noget endnu 
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2010 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Entry
Æv du kom mig i forkøbet.
|
| Til top |
|
| |
quadmand Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2008 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 05 Juni 2010 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Entry skrev:
Hvor gammel er du? Ud fra tråden lyder du som en på +85 år som elsker at brokke sig, men det er næppe tilfældet, hvorfor jeg lige stiller et opklarende spørgsmål  
|
|
|
Ja lille Tyllemand - du lyder som om du er 14 og ikke har lært at fordybe dig i noget endnu 
Enig , det værste er dog levering af vejrudsigten HVAD F. raver det mig hvordan vejret har været i dag!!! , det er forældet nyt , det er yt.
Næ Jeg har meldt mig ud ( ser næsten ikke direkte udsendelser mere ) optager der jeg gider se , og det er ikke meget, så kan jeg spole hen over alt det crap jeg ikke gider se og komme direkte til sagen 
På den måde kan jeg se det jeg gider på den 1/2 tid. OG bemærk nu ( REKLAMER ) bissss ( Spole )
OG de er overstået i en fart __________________ Møller
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2010 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det værste er at det koster os en H..... masse penge uanset hvad du gør. I dag kan man jo ikke melde fra bare du har en pc eller en mobil telefon så hænger du på den.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 05 Juni 2010 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tylle skrev:
|
|
|
|
Jeg tror ikke alderen har meget at gøre med at man kan være tæt på at brække over at udsendelser mer eller mindre gøres uinteressante med deres tåbelige klipning og til tider øredøvende musik.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |