Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Ny trend Grrrrrrrrr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig, det er faktisk også sådan at selv indholdet er brudt op.

Et eksempel er en serie på DR-K om krigsstrategi, her fortælles fx om et aspekt i golfkrigen i 5 min, hvorefter der fortælles i 5 min om 2. verdenskrig, og så tilbage med 5 min om golfkrigen og så igen, skift på skift. Dette er blot et eksempel på den nyere dokumentarisme, men som indlægsstarteren siger, er der egentlig tale om en trend som modvirker muligheden for fordybelse.

Iøvrigt gælder det også TV-avisen, hvor indlæg præsenteres opdelt i 2 eller 3 sektioner, eller et program som Rabatten eller Kontant, hvor noget præsenteres, og lige før det bliver interessant startes der på en ny historie og når man endelig vender tilbage til den første historie, er den ikke længere interessant. En underlig usund måde at præsentere på, og jeg tror at mange som jeg selv vælger at slukke.

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Samme fænomen synes jeg ødelægger Quantum of Solace. Det er i forvejen langt fra en af de bedste Bond-film, men 3-klip-i-sekundet-klippestilen gør den da helt umulig at holde af!
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Jeg synes tv stationerne skulle gå tilbage til sort/hvid og Jørgen de Mylius... så kan alle følge med.

Forleden så jeg fra forgangne tiders DR, udsendelsen fra Melodi Grand Prix 1983(mener jeg det var). Tempoet og strukturen var så lav og rodet, så det var helt til grin. Men dengang var der sikkert også nogen der skrev læserbreve(det man gjorde før man fik onlineforums), om hvor hurtigt og popsmart der blev klippet og musikken.... var AAAaaLT for høj og larmende hehe

Sjovt som tiderne ændrer sig, og også spøjst at se hvor svært vi kan have det med at tilpasse os med alderen. Det går fint i en overgang, men pludselig knækker filmen. Og hvis det bliver påpeget at alderen har gjort sit præg på evnen til at følge med/acceptere nyt indhold, så har vi også meget svært ved at se det i øjnene.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Godt set, Sjoenne. "Progress was OK when I was young, but now it´s gone on far too long"

Betragtninger:

1. Ikke al opfattelse bliver langsommere med alderen. En del af os > 50 er meget hurtigere mønstergenkendere
end da vi var unge - vi har set det hele før!

2. Selv om vi måske godt kan følge med til et hurtigt tempo, gør vores erfaring, at vi hellere bruger tid på noget godt, der
trækkes ud i slowmotion (sex, mad, Mozart, Harold Budd) end noget rasende hurtigt klip, som ihvertfald nogengange er
beregnet på at den kvikke form skal fastholde vores opmærksomhed, selvom indholdet ikke fortjener den.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Godt sagt, Jazzman. Vil lige på patetisk aldersmæssig vis bemærke, at den kvikke klipning i visse udsendelser desværre ikke har øget evnen til at holde styr på fakta - jeg har set en del direkte fejl i flere udsendelser omkr. historien, nogle ret pinlige.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes