Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 23:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Wimp Hifi - bedste løsning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2014 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Hey Alle!

Jeg har igennem længere tid gået og overvejet hvad fremtiden skal bringe her i lytterummet og er nået til den konklution at jeg
gerne vil benytte mig af Wimp Hifi til "mængde-musik" og så have et LP setup til når der skal noget rigtigt godt på.

Mit spørgsmål lyder så; hvad er efter din mening den bedste løsning hvis jeg kun ønsker at kunne streame Wimp Hifi?

Jeg ønsker at kunne benytte min iPad til det, men har også en Mac Mini der står og samler støv. Der skal så findes en remote
løsning hvis den skal i spil.

Jeg har stærkt overvejet en Lumin T1 da den egentlig kan give mig det jeg ønsker ink. dac. Men det er måske noget overkill da den
jo egentlig er baseret på at afspille filer fra lager.

Kom med dit bedste bud!

Mvh

filihankat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2014
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Oktober 2014 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hej Morell, den bedste løsning der findes er jeg ikke i tvivl om er hvis du skruer en Linn Klimaks DS ind i kæden. Så vil du også
besidde et device der understøtter supermaster kvalitet (192 khz/ 24 bit opløsning). Når du har lagt ører til sidst nævnte i nogen
dage vil selv Wimp blive set ned på og eventuelle mp3 filer kasseret :)
Til top Vis filihankat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af filihankat

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Oktober 2014 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

filihankat skrev:
....... et device der understøtter supermaster kvalitet (192 khz/ 24 bit opløsning). Når du har lagt ører til sidst nævnte i nogen dage vil selv Wimp blive set ned på og eventuelle mp3 filer kasseret :)

Hold nu op med det vrøvl ... Tjek venligst https://xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html På forhånd mange tak!

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

filihankat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2014
Sendt: 02 Oktober 2014 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:
filihankat skrev:
....... et device der understøtter supermaster kvalitet (192 khz/ 24 bit opløsning). Når du
har lagt ører til sidst nævnte i nogen dage vil selv Wimp blive set ned på og eventuelle mp3 filer kasseret :)

Hold nu op med det vrøvl ... Tjek venligst young.html">https://xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html På forhånd mange tak!

Jeg har læst den ganske detaljerede artikel, og er overhovedet ikke overbevist. af den simple årsag jeg kan høre stor forskel.
Det er nu rigtigt trist Peiter at det kan du så ikke .. eller du har måske ej heller gjort forsøget?
Til top Vis filihankat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af filihankat

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Sendt: 02 Oktober 2014 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

filihankat skrev:
... Jeg har læst den ganske detaljerede artikel, og er overhovedet ikke overbevist ...

Det er ikke et spørgsmål om hvad du tror ... det er facts, jeg henviser til.

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 Oktober 2014 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Jeg køre min wimp gennem en Bluesound Node, som er efterfulgt af en M-audio M dac.

Det hele styres fra min Ipad, virker upåklageligt, omend brugerfladen  til WIMP er bedre på en PC ( lidt flere valgmuligheder som jeg ser det )

Jeg er overordentligt tilfreds, og har stort set ikke købt en CD efter Wimp HiFi kom inden for

Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

Willdau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2014
Sendt: 02 Oktober 2014 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Skal det tydes som at du ikke har behov for at afspille lokale filer og ej heller regner med at få brug for det? I så fald, hvad er så årsagen til 24-bit
hypen? FLAC på Wimp Hifi ligger vel hovedsageligt i 44,1 Hz/ 16 bit med en bitrate på et sted mellem 1000-1400 kbps?
Mange streamingmuligheder understøtter behandling af den slags signaler og jeg forstår ikke helt nødvendigheden i at gå sygt overkill med SACD
samt double-DSD. Hvis du vil brænde penge så, så gå amok.

Jeg bruger Linns discount streamingløsning (Sneaky Music DS) og streamer tjenester via Songcast. Det er en fin løsning og lyden er også fin. Jeg får
dog klart mest for mine penge når jeg lytter til lokale FLAC filer i både 16 og 24-bit i forhold til streamingtjenester.

Hvis du bare vil streame FLAC fra Wimp Hifi og resten af dit anlæg er i orden, hvad er der så i vejen for bare at bruge en Sonos ZP90 til en ekstern
DAC?

Med Linn kan du smide din lyd via Airplay til afspilleren hvilket funker fint på Apple-produkter. Når det er sagt synes jeg dog klart at Sonos tilbyder
den bedste softwareløsning. Og det skal man ikke glemme vigtigheden af.

Til top Vis Willdau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Willdau

Lao Tzu
Branchemedlem
Branchemedlem
Computer4music

Bruger siden: 14 Juni 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hvis du har en aldrende bærbar PC eller MAC, så kan du lade den være permanent tilkoblet det ønskede anlæg. Det koster intet, og en ældre computer
er rigeligt kraftig til streaming. Og hvis den starter automatisk op med Wimp, så er det ikke besværligt.

Du kan fjernstyre PC'en/MAC'en fra din iPad, og med denne løsning kan du også høre musik, hvis iPad'en er blevet væk eller optaget på anden vis.
Til top Vis Lao Tzu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lao Tzu Besøg Lao Tzu's Websted

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Willdau skrev:
Skal det tydes som at du ikke har behov for at afspille lokale filer og ej heller regner med at få brug for det? I så fald, hvad er så
årsagen til 24-bit
hypen? FLAC på Wimp Hifi ligger vel hovedsageligt i 44,1 Hz/ 16 bit med en bitrate på et sted mellem 1000-1400 kbps?
Mange streamingmuligheder understøtter behandling af den slags signaler og jeg forstår ikke helt nødvendigheden i at gå sygt overkill med SACD

Jeg bruger Linns discount streamingløsning (Sneaky Music DS) og streamer tjenester via Songcast. Det er en fin løsning og lyden er også fin. Jeg får
dog klart mest for mine penge når jeg lytter til lokale FLAC filer i både 16 og 24-bit i forhold til streamingtjenester.

Hvis du bare vil streame FLAC fra Wimp Hifi og resten af dit anlæg er i orden, hvad er der så i vejen for bare at bruge en Sonos ZP90 til en ekstern
DAC?

Med Linn kan du smide din lyd via Airplay til afspilleren hvilket funker fint på Apple-produkter. Når det er sagt synes jeg dog klart at Sonos tilbyder

Det skal forstås netop sådanne at jeg ikke har et ultimativt krav om at kunne afvikle lokale filer i og med at jeg regner med at Wimp Hifi kommer til at
stå for det hele.

Kvaliteten over AirPlay, er den i orden kontra wifi overførsel til feks Lumin?

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Lao Tzu skrev:
Hvis du har en aldrende bærbar PC eller MAC, så kan du lade den være permanent tilkoblet det ønskede anlæg. Det koster intet,
og en ældre computer
er rigeligt kraftig til streaming. Og hvis den starter automatisk op med Wimp, så er det ikke besværligt.

Du kan fjernstyre PC'en/MAC'en fra din iPad, og med denne løsning kan du også høre musik, hvis iPad'en er blevet væk eller optaget på anden vis.

Det var også min første løsning da jeg har en MacMini jeg har modded til at køre uden blæsere. Jeg er dog ikke vild med strømforsyningen til den,
støjen jeg ved den generere (elektrisk) og så det at jeg endnu ikke har fundet en løsning som virker som Remote jeg er tilfreds med.

Jeg er enormt glad for Wimp Appen til iPad og kunne jeg bare streame direkte til et eller andet hor kvaliteten er i orden, ville jeg vælge det med det
samme.

Jeg har ikke prøvet Sonos's integreret Wimp løsning, og der er rigtigt mange der ikke bryder sig om lyden af en standard Zp90.

Lao Tzu
Branchemedlem
Branchemedlem
Computer4music

Bruger siden: 14 Juni 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Morell skrev:
Lao Tzu skrev:
Hvis du har en aldrende bærbar PC eller MAC, så kan du lade den være permanent tilkoblet det ønskede anlæg.
Det koster intet,
og en ældre computer

Det var også min første løsning da jeg har en MacMini jeg har modded til at køre uden blæsere. Jeg er dog ikke vild med strømforsyningen til den,
støjen jeg ved den generere (elektrisk) og så det at jeg endnu ikke har fundet en løsning som virker som Remote jeg er tilfreds med.

Jeg er enormt glad for Wimp Appen til iPad og kunne jeg bare streame direkte til et eller andet hor kvaliteten er i orden, ville jeg vælge det med det
samme.

Jeg har ikke prøvet Sonos's integreret Wimp løsning, og der er rigtigt mange der ikke bryder sig om lyden af en standard Zp90.

Har du prøvet at fjernbetjene via det gratis program Teamviewer? Når først enhederne er matched i programmet bliver forbindelsen skabt hurtigt, og
du overtager denfulde styring af musikcomputeren via iPaden. Jeg bruger selv dette system.
Til top Vis Lao Tzu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lao Tzu Besøg Lao Tzu's Websted

Rene.j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 September 2014
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Med en Arcam irdac kan du slutte din ipad direkte til og bladre mellem numrene med den medfølgende remote.
Til top Vis Rene.j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rene.j

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Lao Tzu skrev:
Morell skrev:
Lao Tzu skrev:
Hvis du har en aldrende bærbar PC eller MAC, så kan du lade den være
permanent tilkoblet det ønskede anlæg.
Det koster intet,
og en ældre computer

Du kan fjernstyre PC'en/MAC'en fra din iPad, og med denne løsning kan du også høre musik, hvis iPad'en er blevet væk eller
optaget på anden vis.

Det var også min første løsning da jeg har en MacMini jeg har modded til at køre uden blæsere. Jeg er dog ikke vild med
strømforsyningen til den,
støjen jeg ved den generere (elektrisk) og så det at jeg endnu ikke har fundet en løsning som virker som Remote jeg er tilfreds
med.

Jeg er enormt glad for Wimp Appen til iPad og kunne jeg bare streame direkte til et eller andet hor kvaliteten er i orden, ville jeg
vælge det med det
samme.

Har du prøvet at fjernbetjene via det gratis program Teamviewer? Når først enhederne er matched i programmet bliver forbindelsen
skabt hurtigt, og
du overtager denfulde styring af musikcomputeren via iPaden. Jeg bruger selv dette system.

Har prøvet TeamViewer og det er bare ikke rigtigt det jeg søger. Det er jo at forsøge at betjene en brugerflade der ikke er beregnet
til touch, netop med touch.

Willdau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2014 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Morell skrev:
Willdau skrev:
Skal det tydes som at du ikke har behov for at afspille lokale filer og ej heller regner med at få brug for det? I så
fald, hvad er så
årsagen til 24-bit

DAC?

Det skal forstås netop sådanne at jeg ikke har et ultimativt krav om at kunne afvikle lokale filer i og med at jeg regner med at Wimp Hifi kommer til at
stå for det hele.

Kvaliteten over AirPlay, er den i orden kontra wifi overførsel til feks Lumin?

Nu bruger jeg ikke Airplay, men WLAN og Songcast / Kazoo Server til min musik. Jeg har dog brugt Airplay-featuren i Scala-hifi da jeg var nede og
lure på nogle af de lidt større modeller. Der var der ikke umiddelbart noget at sætte fingre på, men det var jo begrænset hvor længe jeg demo'ede.

Det der jo er lidt halvsmart med de der bridged netværk er at de ikke er letpåvirkelige. At få et stabilt system op at køre over WLAN synes jeg godt
kan være lidt presset da der skal tænkes over datatrafik, routerkvalitet QoS og andre ting.

Du skriver at andre ikke kan lide lyden af ZP90, men hvad med dig selv?
Jeg brugte ZP90 med min Musical Fidelity M1 Dac i 5 måneder cirka, og jeg var fint tilfreds.

Mit tidligere indlæg var måske også bare for at gøre opmærksom på, at det lyder til at du overvejer at bruge penge på en masse tech som du måske
ikke rigtigt får brug for?

Jeg har ikke fundet noget software til netværksafspilning der funker så godt som Sonos'. Hverken fra Linn, Musical Fidelity, Bluesound eller T+A. Og
det er ærligt talt pinligt.

Willdau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2014 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Måske vi bare taler ved siden af hinanden. Måske du kan oplyse noget mere om dit resterende grej og et budget?
Du snakker om Lumin T1 til 30k. Senere bliver der foreslået en Linn Klimax (Mindst 125k), og samtidigt står jeg og er fortaler for Sonos + ekstern DAC.

At foreslå en 125.000 kroners A/V-processor/DA-converter for at streame Wimp er vidst mere end bare normalt overkill...

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 07 Oktober 2014 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Køb den Cullen modificerede Sonos på KSB.
Super digitalt signal, stabil streamer og markedets bedste brugerflade.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 04:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft tdc play og spotify premium (internet og mobil) men har wimp hifi som jeg bruger hver dag og er glad for wimp hifi, selv om det ikke
altid er 100% stabilt, men alligevel godt.

Som der nævnes, hvad har du af anlæg?

En tablet med wimp hifi, en af dem her (ved ikke hvor meget bluetooth påvirker signalet) og så nogen gode højtaler

Nad D3020

Nad D7050

Har du forstærker/højtaler kunne du købe en bluetooth modtager til forstærkeren og ellers en tablet (mobil kan også bruges) nemmere bliver det
ikke.

(har selv den lille Nad D3020 og den er jeg meget glad for,pga lyden)

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Willdau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil på Linn-bølgen er der et par tilbud her: Akurate DS http://www.dba.dk/andet-linn-akurate-dsnoge/id-1010490169/

Og Majik DS: http://www.dba.dk/andet-linn-linn-majik/id-1010858067/

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Jeg har haft tdc play og spotify premium (internet og mobil) men har wimp hifi som jeg bruger hver dag og er glad for wimp hifi, selv om det ikke
altid er 100% stabilt, men alligevel godt.

Som der nævnes, hvad har du af anlæg?

En tablet med wimp hifi, en af dem her (ved ikke hvor meget bluetooth påvirker signalet) og så nogen gode højtaler

Nad D3020

Nad D7050

Har du forstærker/højtaler kunne du købe en bluetooth modtager til forstærkeren og ellers en tablet (mobil kan også bruges) nemmere bliver det
ikke.

(har selv den lille Nad D3020 og den er jeg meget glad for,pga lyden)

Og I de tilfælde det ikke er stabilt, er årsagen I 99% af tilfældene egen internet udbyder,netværk, router eller kabler.

Rene.j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 September 2014
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Hos mig er wimp hifi altid stabilt men gaaaaaaaaaaaaaaaaab hvor er det dog langsomt. Håber spotify kommer med cd kvalitet.
Til top Vis Rene.j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rene.j

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes