| Forfatter |
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 10 Juli 2016 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
lille_smed har svaret på hvilket udstyr, der blev benyttet. Og det viste sig, at CD-afspilleren var årsag til det samlede indtryk, der blev beskrevet. Han har derfor skrevet, at han vil prøve med en anden afspiller.
Jeg beklager, at jeg tog tråden lidt personlig... er kun et menneske. Der har på det seneste kørt en del hetz mod min person på andre sider, samt et enkelt forsøg på det her på Hifi4all. Så paraderne er lidt oppe. Og da jeg så tråden her tænkte jeg, at nu skulle min anseelse lige have en tur igen...  |
|
|
jeg lavede bare lige denne tråd fordi jeg var en smule skuffet over det jeg hørte  . jeg er ikke ude efter nogen som helst,  vil bare høre om andre har haft samme oplevelse som jeg  .. jeg bruge bare mine øre, når jeg har været rund at lytte  . og er endelig meget godt tilfreds når jeg så komme hjem igen  . den åbenhed som dipol giver, tiltaler mig lange mere end små kasser  .. når når det komme til små kabinet højtaler som 360 er i min verden, så gør den bestemt godt, nok ikke en højtaler som jeg vil købe hjem til lytte rummet   men måske kan de godt få lov at stå i stuen   . hvis jeg fik lov af konen. Gem__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3044
|
| Sendt: 10 Juli 2016 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel, det fint du deltager i debatten. Vi kan alle tabe tråden og skal selvfølgelig ikke straffes derfor. (at blive udelukket fra det daglige hifi-samvær, er for uhyggeligt) Fint du undskylder overfor lille_smed, så han ikke tror det noget personligt.
|
| Til top |
|
| |
BLund Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 11 Juli 2016 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
"Derfor danner I jer et generelt indtryk på forkert grundlag."
"det I hører ikke er korrekt." |
|
|
Højtalere og valg af sådanne er altid et personligt valg og kan tit og ofte være det sværeste i hifi musik hobbyen. Derfor kan det også være svært at gennemskue konsekvenserne af tilsluttet grej, heri er der nogen der har mere erfaring end andre.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 01 August 2016 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte dem i sin tid til Supertræf som blev arrangeret af Viborg musik & hifi klub.
Udmærket højttalere som dog kæmpede med lokalets dårlige akustik. Men de nåede aldrig i nærheden af Marten Design Coltrane
som også spillede til arrangementet. Der var virkelig dømt High End lyd så det basker!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 01 August 2016 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
- nå da!!!......xavian kom aldrig i nærheden af Martens højtalerne....- hvad er det sådan et par Martens højtaler koster ?...et par hundrede tusinde...stykket!?!
__________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 August 2016 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lagde ikke op til at disse to højttalere skulle sammenlignes.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 01 August 2016 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
...- men det er da netop det du lige gjorde ;) ( "...men de ( xavian) nåede aldrig i nærheden af Marten Design Coltrane"...)
__________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
BLund Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 01 August 2016 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt syntes jeg ingen af disse Xavian eller Marten er pengene værd
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 August 2016 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
...- men det er da netop det du lige gjorde ;) ( "...men de ( xavian) nåede aldrig i nærheden af Marten Design Coltrane"...) |
|
|
Jeg forstår hvor du vil hen. Ja jeg sammenligner dem, men det skal ikke forståes således at det er en fair sammenligning. Det var bare min konklusion oven på en god oplevelse til et godt arrangement
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 August 2016 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
BLund skrev:
| Personligt syntes jeg ingen af disse Xavian eller Marten er pengene værd |
|
|
Det lyder som et spændende syn på sagen. Kan du uddybe?
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4920
|
| Sendt: 01 August 2016 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg slettet 3 indlæg, som ønsker at debattere modereringen, hvilket ikke er tilladt jævnfør retningslinjerne... næste gang lukkes tråden.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 August 2016 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg diskuterer ikke moderering. Jeg stillede et spørgsmål til BLund, om han gad at uddybe hvorfor han ikke bryder sig om de nævnte højttalere. Det må man da ifølge retningslinierne gerne spørge om???
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4920
|
| Sendt: 01 August 2016 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må gerne stille spørgsmål, men Blund skulle lige brokke sig, og du citerer hans brok, og spørger derefter til hvorfor indlæg er fjernet. Det er, at debattere moderering, og derfor slettede jeg de 3 indlæg!!!
Hvis Blund ønsker, at svare uden brok, så er han velkommen 
Er den uddebateret nu?
Update: Og så var der lige en der skulle teste rammerne... tråden lukkes! Det er da helt utroligt, at nogle bare ikke kan forstå det?!?! 
|
| Til top |
|
| |