Hej!
Det kan læses her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=3231&zoneid=3
Men kort fortalt er det ikke fordi, at den nye Audiovector kan meget mere end Xavian'erne. Når man er oppe i disse luftlag, er forskellene ikke kæmpestore. Men alting er mere præcist, mere nuanceret, tydeligere og i bassen er der endnu mere tyngde.
Så det er ikke fordi, at der er flere detaljer... de er bare endnu tydeligere og præcist placeret med SR6. Og anderledes... for de to - XN360 og SR6 Avantgarde - er forskellige. Og så har SR6 Avantgarde uhyggeligt godt styr på den akustiske fase, hvilket især kan høres på Roger Waters' Q-sound. Og så på azimuth på min pickup, som jeg beskrev i anmeldelsen 
Så på den måde viderebringer begge to faktisk bare det, de modtager, men på forskellig vis. Men samlet set er SR6 Avantgarde bedre, fordi de spiller med større præcision i alle aspekter.
Grunden til, at jeg reagerer på udtalelserne om XN360 er, at jeg har levet - professionelt - med dem i 9 år! Og det er tydeligt, at de ikke har fået de optimale betingelser ud fra det, der beskrives. Hvilket også bekræftes på det udstyr, der blev lyttet med.
Og man må ikke forvente "reference"-lyd, hvis man benytter "budget"-grej sammen med så fine højtalere som Xavian XN360. Gode højtalere skal have godt grej, og det er en kinesisk CD-afspiller til 10-12.000,- altså ikke, selv om det er mange penge...
Og nej, jeg har ikke aktier hos Xavian