Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 11:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hifi4all’s ref. ht? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2016 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Mikkel, du har efterhånden et par gange forsvaret dine tidligere reference-højtalere Xavian 360 mod folk som mente de spillede mindre optimalt på enkelte områder. I en forumtråd skriver du blandt andet at Xavian 360 gengiver nøjagtig det som det signal de får rummer. Det må jo stå til troende.

Ovenstående har så gjort mig nysgerrig i forhold til dine nye reference-højtalere. Hvad tilfører de som dine Xavian ikke havde?

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2016 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hej!

Det kan læses her:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=3231&zoneid=3

Men kort fortalt er det ikke fordi, at den nye Audiovector kan meget mere end Xavian'erne. Når man er oppe i disse luftlag, er forskellene ikke kæmpestore. Men alting er mere præcist, mere nuanceret, tydeligere og i bassen er der endnu mere tyngde.

Så det er ikke fordi, at der er flere detaljer... de er bare endnu tydeligere og præcist placeret med SR6. Og anderledes... for de to - XN360 og SR6 Avantgarde - er forskellige. Og så har SR6 Avantgarde uhyggeligt godt styr på den akustiske fase, hvilket især kan høres på Roger Waters' Q-sound. Og så på azimuth på min pickup, som jeg beskrev i anmeldelsen

Så på den måde viderebringer begge to faktisk bare det, de modtager, men på forskellig vis. Men samlet set er SR6 Avantgarde bedre, fordi de spiller med større præcision i alle aspekter.

Grunden til, at jeg reagerer på udtalelserne om XN360 er, at jeg har levet - professionelt - med dem i 9 år! Og det er tydeligt, at de ikke har fået de optimale betingelser ud fra det, der beskrives. Hvilket også bekræftes på det udstyr, der blev lyttet med.

Og man må ikke forvente "reference"-lyd, hvis man benytter "budget"-grej sammen med så fine højtalere som Xavian XN360. Gode højtalere skal have godt grej, og det er en kinesisk CD-afspiller til 10-12.000,- altså ikke, selv om det er mange penge...

Og nej,  jeg har ikke aktier hos Xavian

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes