Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 11:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W CM10? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jwaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 August 2016 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hej ...

Hvad er jeres erfaringer med B&W CM10?
Lydmæssigt?
Hvor meget plads kræver de?

Andre input/erfaringer?

.... :)
Til top Vis jwaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jwaa

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Sendt: 15 August 2016 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

De spiller meget opløst for en højtaler i den prisklasse. Diskanten er den typiske b&w detaljerede diskant, og så er der grind i mellemtonen og bassen er meget pucnhy, basrefleks porten sikker bagpå, hvorfor den ikke er foran ved jeg ikke men går ud fra de har tænkt på det meste, men det giver et lidt basset lavt stadie på en måde som definitivt helt klart er punchy. Ejer selv jbl ls80 som går lidt ud med cm9 prismæssigt, trods det mener flertallet b&w'en burde koste mere. Vil sige de kræver en pænt stor stue, er personligt ikke selv tilhænger af lytteposition, basrefleksen i rumakustikken kan godt kontrolleres i en et 20 km2 rum.

Forstærker har meget at sige her, under 10-15k vil jeg mene er er for lidt.
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 August 2016 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for noget vrøvl. Mener du at en forstærkeres lydkvalitet skal dømmes ud fra prisen? Du skriver de kræver en stor stue, så langt er jeg med. Men kan du ikke lige forklare hvad du mener med, at du personligt ikke er tilhænger af lyttepotionen. Hvor sidder du så, når du hører musik?
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 August 2016 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

@Apexx512: Jeg kan ikke få halvdelen af det du skriver til at give mening. Kan du ikke uddybe følgende.
Hvad er grind i mellemtonen?
Hvad mener du med "basset lavt stadie"?
Hvad er det for en lytteposition du ikke er fan af?

Derudover tror jeg langt de fleste højttaleres basrefleks kan kontrolleres i et 20 km2 rum - det er pænt stort.
Jeg vil sagtens mene du kan finde en forstærker til 10.000.- som vil spille godt sammen med dem.
En NAD C375 spiller fx overraskende godt på dem.

Min erfaring er at CM10 spiller godt, og nyder godt af en kraftig forstærker. En forstærker som hælder en smule mod det varme er et godt match og så
kan de spille med en dejlig nærværende lyd.
En stur på 25 m2 og opefter vil være fint til sådan et sæt, selvfølgelig afhængig af med hvor meget WAF de skal placeres med.

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2016 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

Nåhmen, så må man vel bare udrage hvad man kan af mit tågede hurtig-indlæg. Grind i mellemtonen, før jeg slettede det fra mit ordforråd, synes lidt det betyder den har fat i mellemtonen lige meget hvor og hvad.

Et lidt basset lavt stadie går ud med de giver noget punch kontra de andre front mountede basrefleksporte på b&w giver en anden overgang i bassen;

det med lyttepositionen var noget henaf en sammentrækning der betyder - cm10 har et stort lydbilled, trods det er det tilladt at stille højtalerne op hvor som helst faktisk, og placere sig selv efter eget ønske hvor man måske ikke befinder sig midt i lydbilledet som hvis man installerede 2 skrigene røde biostole eller en lækker 2 mands lige 2½m i midten ud fra højtalerne, og samtidigt holde det ude fra dansk straffelov's paragraffer.

Bortset fra det aner jeg ikke hvad en c375 til 9000,- skulle have at sige på de cm10, når den ikke bevæger sig nært et tilfredstillende detalje niveau faktisk langt fra vil jeg mene. Jeg har hørt den et par gange, faktisk med hotswitch på væggen til c390dd, og der er så lidt i c375 andet end varme og power, så jeg kan ikke se hvad den skulle tilbyde cm10, snarere dm.

Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes