Emne: LG 42PQ3500 eller Panasonic TXP42X10Y? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mingo Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min svigerdatter, der er på jagt efter det bedste 42" tv til ca. 5000 kroner, er blevet anbefalet ovenstående Panasonic. Elgiganten sælger dette, men har det ikke på lager i "hendes" afdeling, og proklamerer derfor (???), at hun er langt bedre tjent med ovenstående LG model, som de har på lager. Har nogen en mening/erfaring herom. Indlæg modtages med tak, da jeg ikke har forstand på fjernsyn. Er der andre forslag til 42" i dette prisleje? Lav responstid er vigtig.
Hvilken afstand skal der være mellem personer og tv, når vi taler om 42"?
Tak for evt. hjælp.
|
| Til top |
|
| |
Protoss Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 14 November 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg ville vælge Panasonic, de er normalt bedre end LG som jeg ikke er så vild med. Har selv et Panasonic G10 42"
Når man ser HD betyder afstand ikke så meget, så tæt på som man kan holde ud.
mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 14 November 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
har netop fået mig et TXP37X10Y og jeg er ganske tilfreds med købet, er positivt
overrasket over billedekvaliteten, særligt på DR HD eller blot
udsendelser som er sendt i en god kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 14 November 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine forældre har lige købt et Panasonic TXP42C10Y, og det er også et fantastisk tv. Utrolig så meget billedkvalitet man får for 4444,- Jeg var selv med ude i Elgiganten og købe den, og den stod ved siden af den LG du nævner, og jeg synes faktisk LG´en så lidt bedre ud, med lidt mere dynamik og saft i billedet. Den var så godt 500,- dyrere, og jeg ved at Panasonic er kendt for fantastisk billede kvalitet, så det blev den. Men den LG du nævner har et godt billede. Den Panasonic model du nævner er nummeret større, og den har bedre paneler med V-real Pro 3, hvor Céren kun har 2. Panasonicén synes jeg til gengæld stod mere korrekt i farverne, og de er generelt gode i farverne allerede i fabriksindstillingerne...
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 14 November 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mingo skrev:
Min svigerdatter, der er på jagt efter det bedste 42" tv til ca. 5000 kroner, er blevet anbefalet ovenstående Panasonic. Elgiganten sælger dette, men har det ikke på lager i "hendes" afdeling, og proklamerer derfor (???), at hun er langt bedre tjent med ovenstående LG model, som de har på lager. Har nogen en mening/erfaring herom. Indlæg modtages med tak, da jeg ikke har forstand på fjernsyn. Er der andre forslag til 42" i dette prisleje? Lav responstid er vigtig.
Hvilken afstand skal der være mellem personer og tv, når vi taler om 42"?
Tak for evt. hjælp.
|
|
|
Alle nye fladskærms tv har lav responstid, så det er ikke et parameter man behøver lægge så meget vægt på.
Jeg vil umiddelbart sige ca. 3 m. afstand for en 42" +/- 1m.
|
| Til top |
|
| |
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 14 November 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
LG laver fine TV - Hvilket også betyder at nogle af deres modeller har fået fine anmeldser rundt om i verden. Panasonic går man jo heller ikke galt i byen ved at vælge !
Mit råd til dig er at kigge på billed, funktioner og design på det pågældende LG tv og hvis det opfylder dit (jeres) ønsker, så køb det 
Data på LG kan findes her: http://nordic.lge.com/dk/index.do
Jeg sidder selv ca. 4 meter fra mit 42" tv, hvilket jeg finder passende 
Go' TV jagt..................
M.v.h.
MrForce
|
| Til top |
|
| |
Ræven Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville passe lidt på med at købe det panasonic. Det skal dog siges jeg ikke selv har set det. Men.
1. De nye Panansonics modeller - G10, S10 og X10 i 42" har fået dårlige karaterer for billedkvaliteten i forbrugerbladet tænk. Tidligere har tænk givet panasonic gode karakterer for netop deres billedkvalitet , men altså ikke deres nye modeller. Jeg har ikke selv læst testen , men læs vedlagte link hvor een kommer ind på det. Tænk er efter min bedste overbevisning dem med størst troværdighed blandt "anmeldere". De køber og betaler selv for produkterne i butikerne og er fuldstig uafhængige af producenter og butikker. Dette kommer blandt andet til udtryk i deres mange negative omtaler/anmeldelser af diverse produkter. De bruger desuden altid anerkendte testlaboratorier.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=12943
Flatpanels.dk som flere fremhæver herinde , roser panasonic serien i deres anmeldelser. De har dog en meget lille troværdighed i min bog. Stort set alle deres anmeldelser er possitive , og næsten alle anmeldte tv til stuen ryger direkte ind på deres købsguide/anbefalingsliste ( 9 ud af 11 ) og de sidste 2 bliver rost som værende gode køb. Ikke een eneste negativ anmeldelse har jeg kunnet finde hos dem ( ret mig hvis der er noget jeg har overset ). Dette gælder iøvrigt for langt de fleste blade/magasiner og internetanmeldere , de er gennmgående meget positive , så positive at det giver stof til eftertanke , er de nu helt økonomisk uafhængige af producenter og butikker? Eksempevis er mange blade/magasiner afhængige af annoncekroner fra de selvsamme firmaer som de anmelder. En anmelder der aldrig , eller kun sjældent kommer med en negativ anmeldelse stoler jeg ikke på. "Tænk" kommer meget ofte med negative anmeldelser , det giver dem en vis troværdighed hos mig.
2. Der er flere der klager over at de nye panasonic modeller flimrer så meget at øjnene bliver trætte. Læs vedlagte links. Det kunne måske være en af grundende til at tænk har givet dem så dårlige karakterer for deres billedkvalitet , men jeg har som sagt ikke selv læst testen så jeg ved det ikke.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=11114
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=12578
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 21 November 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ræven skrev:
|
Jeg ville passe lidt på med at købe det panasonic. Det skal dog siges jeg ikke selv har set det. Men.
1. De nye Panansonics modeller - G10, S10 og X10 i 42" har fået dårlige karaterer for billedkvaliteten i forbrugerbladet tænk. Tidligere har tænk givet panasonic gode karakterer for netop deres billedkvalitet , men altså ikke deres nye modeller. Jeg har ikke selv læst testen , men læs vedlagte link hvor een kommer ind på det. Tænk er efter min bedste overbevisning dem med størst troværdighed blandt "anmeldere". De køber og betaler selv for produkterne i butikerne og er fuldstig uafhængige af producenter og butikker. Dette kommer blandt andet til udtryk i deres mange negative omtaler/anmeldelser af diverse produkter. De bruger desuden altid anerkendte testlaboratorier.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=12943
Flatpanels.dk som flere fremhæver herinde , roser panasonic serien i deres anmeldelser. De har dog en meget lille troværdighed i min bog. Stort set alle deres anmeldelser er possitive , og næsten alle anmeldte tv til stuen ryger direkte ind på deres købsguide/anbefalingsliste ( 9 ud af 11 ) og de sidste 2 bliver rost som værende gode køb. Ikke een eneste negativ anmeldelse har jeg kunnet finde hos dem ( ret mig hvis der er noget jeg har overset ). Dette gælder iøvrigt for langt de fleste blade/magasiner og internetanmeldere , de er gennmgående meget positive , så positive at det giver stof til eftertanke , er de nu helt økonomisk uafhængige af producenter og butikker? Eksempevis er mange blade/magasiner afhængige af annoncekroner fra de selvsamme firmaer som de anmelder. En anmelder der aldrig , eller kun sjældent kommer med en negativ anmeldelse stoler jeg ikke på. "Tænk" kommer meget ofte med negative anmeldelser , det giver dem en vis troværdighed hos mig. |
|
|
Det var da noget fis. Vi kritiserer netop en lang række skærme, og fraråder dem. Se f.eks. Philips 9704, Samsungs LED-TV B7000, LG SL9000, Pioneer KURO LCD, Zepto Z-View, LG W2286L...
Netop TÆNKs metode er utroværdig. Dels kan de ikke kortlægge deres kriterier som de tester ud fra, dels rammer deres tests så langt fra holdningen blandt branchefolk, at vi ikke rigtig anerkender dem. Det har jo også affødt en del kritik og ført til det faktum, at TÆNKs anmeldelser af fladskærme stort set ikke bruges i noget specielt omfang længere.
Problematikken er jo ikke hvem der giver dårlige anmeldelser eller ej, men derimod erfaringen for at anmelde. De problematikker som vi på FlatpanelsDK fræmhæver for f.eks. LG SL9000 (dårlig sort pga. betragtningsvinkler), Philips 9704H (dårlig shadow detail) og Samsung B7000 (slør på bevægelse) er noget som meget få andre testsites har fundet. Netop fordi de ikke har grundlaget og den fornødne viden for at vurdere billedkvalitet, som er et emne der bygger en del på erfaring og ikke blot tilegnet viden. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 21 November 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
| Alle nye fladskærms tv har lav responstid, så det er ikke et parameter man behøver lægge så meget vægt på. |
|
|
Har de det? Jeg vil påstå det modsatte. Ingen fladskærms-Tv har ideel responstid.
Mange skærme i dag kæmper stadig med slør på bevægelse. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 21 November 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ræven: Du har i øvrigt misforstået vores opgave på FlatpanelsDK og anmeldelser. Vi kører separate tests netop så folk kan vurdere på deres eget grundlag og gennemgå de afsnit, som netop har relevans for dem. I en stortest tager man altid et udgangspunkt; en indgangsvinkel.
F.eks.: fladskærmen i midterklassen er god nok, men hvad får man ved at gå op i pris? Eller: Top-of-the-line Tv giver god billedkvalitet, men hvilke middel-Tv kan nogenlunde matche denne?
Denne problematik er vi ude over når vi anmelder et Tv ad gangen. Vi gennemgår samme testprocedure for hvert Tv og benytter samme kildemateriale. Vi kommer omkring alle de relevante områder, som f.eks. farvegengivelse, slør, sort, shadow detail osv. og så er det op til den enkelte at vurdere i hvilket omfang disse tæller med i vurderingen.
Hvor har du noget som helst grundlag for at se hvad TÆNK benytter som testkriterier? De beskriver ikke engang produkterne, men smider bare nogle stjerner på. Det kan man jo som individ, med individuelle krav, ikke bruge til en fis. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Ræven Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Rasmus Larsen.
OK der var 2 anmeldelser jeg havde overset hvoraf Philips 9704 og LG SL9000 kan kaldes negative anmeldelser , de andre anmeldelser du henviser til findes vist ikke længere , jeg kan ihvertfald ikke finde dem. Men det giver dig efter min mening stadig et troværdighedsproblem , dog en smule mindre end først antaget. På din hjemmeside har jeg fundet 15 anmeldelser af tv til stuen i 2009 , af dem har de 11 enten fået "Top-anbefaling award" eller "Rerefence award 2009" , Rerefence awarden kan naturligvis kun gives til et tv. 2 har du givet en købsanbefaling og 2 anbefaler du ikke. Med andre ord 13 ud af 15 anmeldelser er positive og får en anbefaling. Og hele 11 ud af 15 får en eller anden form for award. Jeg må ærligt indrømme at den positive statistik får mig til at læse dine anmeldelser med en hel del mistro. Du påstår du ikke er økonomisk afhængi af producenter eller butikker , men jeg kan se der er annoncer/reklamer fra begge dele på din hjemmeside , og må jeg spørge hvor får du dine tv til anmeldelserne fra?. Går du ud og køber og betaler for dem selv ligesom tænk gør?. Får du nogen former for støtte til din hjemmeside og i givet fald fra hvem , det kan ikke være helt billigt at drive sådan en hjemmeside. Bruger du anerkendte europæiske testlaboratorier som tænk gør til testene inklusiv deres milliondyre udstyr eller fortager du testene selv. Jeg anklager dig ikke for noget , men det er da klart man bliver en smule mistroisk , når du næsten altid kommer med positive anmeldelser , og endda formentlig modtager annonceindtægter fra de selv samme butikker og firmaer hvis produkter du anmelder. Nedenfor er en liste over de 15 anmeldelser af tv til stuen foretaget i 2009 som kan findes på din hjemmeside. Som du vil se er det utroligt så mange awards og købsanbefalinger du deler ud ( 13 ud af 15 ).
B&O BeoVision 8-40 ( Top-anbefaling award )
Philips 42PFL9803H ( Top-anbefaling award )
LG 42SL8000 ( Top-anbefaling award )
Samsung 40B8050 ( Top-anbefaling award )
Samsung B855 ( Top-anbefaling award )
Panasonic TX-P42X10Y ( Top-anbefaling award )
Panasonic TX-P42G10 ( Top-anbefaling award )
Pioneer LX5090H ( Rerefence award 2009 )
Sony 40W5500 ( Top-anbefaling award )
Sharp LC-32DH77s ( købsanbefaling )
Panasonic TX-P42V10 ( Top-anbefaling award )
LG 50PS8000 ( købsanbefaling )
Samsung 46A866 ( Top-anbefaling award )
Philips 9704 ( bliver ikke anbefalet )
LG 42SL9000 (LED-TV) ( bliver ikke anbefalet )
|
| Til top |
|
| |
Protoss Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
I min verden så er Tænk gode til Hr. og Fru Danmarks middelmådige forventninger med lidt af det hele uden at falde igennem.
Flatpanels og andre entusiast betonede anmeldere er til os der gerne vil have noget ekstra på nogle specifikke områder.
Jeg har selv et G10 og det har jeg på ingen måde fortrudt, måske lige bortset fra at det skulle have været 50" i stedet for 42" ;-)
mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
Ræven Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sandt at Tænk henvender sig til Hr. og Fru Danmark , men det gør ikke deres testresultater mindre sande. De bruger anerkendte europæiske testinstitutter der er i besiddelse af meget dyrt måleudstyr. Jeg vil tro det er meget få anmeldere der har adgang til samme professionelle udstyr som disse institutter benytter sig af.
Men anmeldere har bestemt også deres berettigelse ( jeg benytter dem selv ) , man skal bare være meget varsom med hvilke anmeldere man benytter. Det er mit indtryk at de fleste ( over halvdelen ) er upålidelige. De er fedtet ind i økonomiske bånd til industrien , og dette kommer til udtryk i deres anmeldelser , der næsten altid er positive og ender med en anbefaling.
Når jeg leder efter en pålidelig anmelder ( for naturligvis findes de ) , er der særligt 2 kriterier jeg kigger efter. Er der reklamer/annoncer fra samme industri som bliver anmeldt ?
Er der det , får det straks mine advarselslamper til at blinke rødt da det indikerer anmelderen er økonomisk afhængig af industrien. Men det i sig selv er ikke nok til at jeg dumper anmelderen , blot er jeg ekstra på vagt hvis det er tilfældet.
Det næste jeg kigger på er anmeldelserne selv, dette er det vigtigste parameter for hvor vidt anmelderen er pålidelig. Jeg læser flere af anmeldelserne igennem og ender de alle , eller næsten alle med en anbefaling er han efter min vurdering upålidelig.
Der er især 2 fordele ved Tænk. Dels er deres testudstyr formentlig klasser over hvad en almindelig anmelder kan komme i nærheden af , da de bruger europæiske testlaboratorier og institutter til at udføre deres tests.
Og dels har de ingen bånd til industrien. De går selv ud i butikkerne og køber og betaler for deres produkter , som derefter bliver sendt til tests.
Tænk er ikke bange for at Offentliggøre et negativt testresultat , de gør det faktisk meget ofte. Og de er efter min bedste overbevisning fuldstændige ligeglade med om der står Sony , Panasonic eller noget helt tredje på produktet.
Men det er korrekt at entusiaster der køber dyre tv henvender Tænk sig ikke til. Tænk henvender sig til folk der køber tv mellem 3.000,- og 30.000,- kroner som familien Danmark gør. Det er hovedsageligt også kun de kendte og udbredte mærker der testes , så er man interesseret i et sjældent mærke er det heller ikke tænks resultater man skal kigge efter. Men et forholdsvis dyrt og sjældent mærke som Loewe er eksempelvis med i deres seneste test. Men hovedsageligt er det mere almindelige mærker som Panasonic , Sony og Phillips der testes.
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville ikke være betænkelig ved at vælge een af LG's nyere plasma skærme. Jeg har selv LG PQ6000 som vel svarer til Panasonics x10. Der er fordele og ulemper ved dem begge. I bund og grund syntes jeg ikke der er den store forskel. X10 viser dog bedre sort, har et minimum af retention og står nok alt i alt en smule bedre.
Jeg valgte LG'en pga. et fedt design, fede funktioner og alt i alt et rigtig fornuftigt billede, som IMO er et mulehår efter Panasonic.
|
| Til top |
|
| |
Sebbii Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ræven sælger du bladet tænk eller hva sker der? Det næsten en hel sælger snak :)
Du ødelægger dog lidt det hele for dig selv ved at sige "tro", at "tænk bruger udstyr til flere millioner som mindre anmeldere formentlig ik har". For det første skal man aldrig sige ting hvis man skal gætte, og ud fra den udtagelse, gætter jeg tilbage på, at du på ingen måde har styr på hvad udstyr koster og hvordan en reel måling af billede kvalitet udføres.
Hvorfor tror du iøvrigt at tænk i forhold til andre, køber deres tv og ikke låner dem af producenten?
Hvis vi skal tage flatpanels som eksempel, fint du ikke bryder dig om diverse "awards", dem kan du så tage med et forbehold. Men diverse ulemper og fordele bliver jo fremhævet i de rimelig lange anmeldelser der i øvrigt viser diverse målinger af farver, gråtoner mv. i forhold til et par stjerner i tænk.
Argumentet med annonce plads er altså også helt hen i vejret? Ved ik lige med tænk, men utallige af verdens største blade, magasiner mv har sku annoncer, de skal jo tjene penge. Det har da intet med pludselig korruption, og hva du ellers hentyder til, at gøre. Hvis nogen kan bestikkes, så gætter jeg på bladende i forhold til den lille internet baserede anmelder.
Til sidst træder din mening om panasonic lidt ved siden af, jeg har ik panasonic og er ingen fanboy, gode tv syns jeg dog det er. Ligesom mere eller mindre alle forums, alle anmeldere verden rundt. Så det ikke flatpanels vs. Tænk, det Alle vs. tænk.
Til tråd starter, læs lyt og til sidst, altid se og bedøm selv, dig der skal se på tv'et :)
PS: det intet angreb, der var bare lidt for mange løse meninger til jeg kunne holde min mund.
|
| Til top |
|
| |
Ræven Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sebbii hvis du ikke tror på hvad jeg skriver så fred være med det. Det er din helt egen vurdering som du naturligvis har lov til at have.
Og nej jeg sælger ikke tænk. Som tidligere nævnt bruger jeg også anmeldere , jeg er bare kritisk over for hvilke anmeldere jeg bruger. Iøvrigt har jeg aldrig udtalt jeg ikke kan lide panasonic , jeg ved ikke lige hvor den kom fra. Jeg er enig i de laver gode tv og det samme synes tænk , der plejer at give dem høje karakterer. Undtagen lige deres aller seneste modeller hvoraf nogle har klaret sig dårligt på billedkvalitet. Men den holdning er de jo ikke ene om læs mine links i mit første indlæg.
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ræven skrev:
| OK der var 2 anmeldelser jeg havde overset hvoraf Philips 9704 og LG SL9000 kan kaldes negative anmeldelser , de andre anmeldelser du henviser til findes vist ikke længere , jeg kan ihvertfald ikke finde dem. Men det giver dig efter min mening stadig et troværdighedsproblem , dog en smule mindre end først antaget. På din hjemmeside har jeg fundet 15 anmeldelser af tv til stuen i 2009 , af dem har de 11 enten fået "Top-anbefaling award" eller "Rerefence award 2009" , Rerefence awarden kan naturligvis kun gives til et tv. 2 har du givet en købsanbefaling og 2 anbefaler du ikke. Med andre ord 13 ud af 15 anmeldelser er positive og får en anbefaling. Og hele 11 ud af 15 får en eller anden form for award. Jeg må ærligt indrømme at den positive statistik får mig til at læse dine anmeldelser med en hel del mistro. Du påstår du ikke er økonomisk afhængi af producenter eller butikker , men jeg kan se der er annoncer/reklamer fra begge dele på din hjemmeside , og må jeg spørge hvor får du dine tv til anmeldelserne fra?. Går du ud og køber og betaler for dem selv ligesom tænk gør?. Får du nogen former for støtte til din hjemmeside og i givet fald fra hvem , det kan ikke være helt billigt at drive sådan en hjemmeside. Bruger du anerkendte europæiske testlaboratorier som tænk gør til testene inklusiv deres milliondyre udstyr eller fortager du testene selv. Jeg anklager dig ikke for noget , men det er da klart man bliver en smule mistroisk , når du næsten altid kommer med positive anmeldelser , og endda formentlig modtager annonceindtægter fra de selv samme butikker og firmaer hvis produkter du anmelder. Nedenfor er en liste over de 15 anmeldelser af tv til stuen foretaget i 2009 som kan findes på din hjemmeside. Som du vil se er det utroligt så mange awards og købsanbefalinger du deler ud ( 13 ud af 15 ). |
|
|
De findes; kig på listen igen. Det du gerne vil kan du i korte træk gøre ved blot at sammenligne vores Award liste med vores test-oversigt. Længere er den ikke, så hvis der er nogen der prøver skabe et anderledes billede af situationen, så er det vist dig. BeoVision 8 fremgår i øvrigt ikke af vores anbefalingsliste. Vi har ikke anmeldt 15 men 24 Tv i 2009.
Du skal huske, at FlatpanelsDK i høj grad er drevet frem af forbrugerne. Vi har den tætte kontakt med disse og denne er også baggrund for hvilke skærme vi tager ind til anmeldelse på baggrund af ønsker, forummet osv. På denne måde frasorteres de helt dårlige jo også helt automatisk. Folk har ikke interesse i at læse om dem.
Igen, du misforstår testproceduren på FlatpanelsDK. Læs mit indlæg længere oppe.
Jeg har sagt hvad jeg ville. 
Rettet: BeoVision 10 rettet til BeoVision 8. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Sebbii Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor skriver jeg du hader panasonic? Skrev din mening var lidt ved siden af. Det er også forkert nu hvor jeg læser det sådan, for du kan selvfølgelig ikke have en forkert mening, man må mene alt det man vil :)
Det var blot argumentet med panasonic havde dårligere billede kvalitet på deres nye modeller, som du havde fået fra bladet tænk. Det jeg mener her, er egentlig det råd du selv giver. Forhold dig kritisk og se det med dine egne øjne. Man skal ligeledes forholde sig mindst lige så kritik til et blad som tænk. Især når jeg syns du lidt drager en konklusion udfra det ene blad og 3-4 brugere der har oplevet noget flimmer. Hvor hvis man gad, kunne vende den om og poste 50 anmeldelser der anbefaler panasonic og et utal af tusinder forbruger der elsker deres pana tv uden flimmer :)
Så det jeg nok sku have holdt mig til at kommentere var nok din måde/argumenter at sige god for Tænk og "dårligt" om flatpanels.
Beklager hvis der kom et par angreb lign slagord i det forrige indlæg.
Held og og lykke med tv valget, man kan heldigvis ikke gå galt i byen med de udvalgte kandidater.
|
| Til top |
|
| |
Ræven Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen. Ok jeg bukker og nejer og gir dig hermed en undskyldning. Den liste havde jeg ikke set , og den ændrer unægtelig billedet en del.
Jeg synes dog stadig du deler rundhåndet ud af dine positive anmeldelser ( 18 ud af 24 får jeg det til ), men det er ikke så meget at det virker helt urealistisk.
|
| Til top |
|
| |
Ræven Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sebbii jeg har ikke konkluderet at nogle af de nye panasonic tv er dårlige. Jeg har sagt at det er den konklusion Tænk er noget frem til , og at hvisse brugere har haft en dårlig billedoplevelse med nogle af disse tv. Selv konkluderer jeg ingenting , jeg har nemlig aldrig set tv'et.
Selvfølgelig skal man forholde sig kritisk til al information man får , også fra et blad som tænk. Min vurdering af dette blad er bare at det er noget af det mest lødige og objektive der findes på markedet , og derfor har jeg meget stor tiltro til netop dette blads anmeldelser og tests.
Anmelderbranchen forholder jeg mig særdeles kritisk overfor , da det er et uomtvisteligt faktum at de fleste er fedtet godt og grundigt ind i økonomiske interesser fra den selv samme industri som de anmelder. Du har tidligere nævnt du ikke mener det er et problem , der er vi så bare uenige. Jeg mener det kan være et problem , ikke at det altid er det , men det kan være det.
Derfor er jeg meget kritisk overfor hvilke anmeldere jeg benytter. Jeg tager ikke bare den første og bedste jeg finder på "hylden".
Det er stadig min vurdering at flertallet er upålidelige og har påfaldende mange anbefalelser. Dette sammenholdt med deres økonomiske interesser til industrien gør mig mistroisk.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|