Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 03:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LCD VS Sony LCD hvilken er bedst? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Michael1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 26 November 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hey fellas.

Jeg er også igang i den store LCD jungle, jeg havde et 37" sony som min far gerne ville ha ( mit første fladskærms tv ) det har kun mpeg 2 og ik fuldd hd og alt det, men det var billigt og jeg skulle bare igang med at se på noget LCD tv :-)

Men her til januar skal jeg flytte i ny lejlighed, men jeg mangler jo et tv.
Jeg har købt Samsungs Blu-Ray 5.1 system, så det er mest pga det at jeg går efter samsungs 200 hz 7 serie så det hele passer sammen :), og sony fordi jeg kender til det, menuerne og alt det.

Jeg har kigget rundt og fundet 2 mulige og vil hører hva i siger til det :)

Samsungs : http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/lcd-tv /LE40B755U1WXXE/index.idx?pagetype=prd_detail  

http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=504881

Sonys : http://www.sony.dk/product/t32-z-series/kdl-40z5500 

http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=633677

Samsung blu-ray 5.1 : http://old.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=511022&a mp;searchArea=&Soegeord=

Jeg satser lidt på at priserne falder yderligere efter nytår, nu hvor det nye LED gejl er ved at komme frem :)

Til top Vis Michael1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael1977

Ræven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 November 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Gennerelt er Sony efter min vurdering lige et skridt foran samsung ( og de fleste andre mærker for den sags skyld ) når vi taler billedkvalitet. De sender det ene fremragende tv på markedet efter det andet i øjeblikket. men det er selvfølgelig min helt egen subjektive vurdering når jeg selv står og sammenligner tv i forretningerne , det kan være du når frem til et andet resultat , så jeg vil anbefale du selv sammenligner de 2 tv og ikke lægger for meget vægt på folks forskellige meninger.

De 2 omtalte modeller har jeg ikke set , men jeg kan oplyse at sonyen blev testvinder i 40 tommers klassen i tænks seneste tænk , bl.a. p.g.a. af fremragende billedkvalitet.

Til top Vis Ræven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ræven

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 26 November 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Nogenlunde enig med "Ræven" . Tror du får mest billedkvalitet for færrest penge,  ved at vælge Sony. Dog vil jeg mene at Samsung er førende på features .

Hvis du primært  bruger skærmen til TV og film ? - bør du i den grad også overveje et af de gode plasma = endnu bedre billede til billigere pris . 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Michael1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Hej folks, tak for svarende indtil videre.

Jeg kan sige at det er primært til tv og film, blu ray film self :) jeg har aldrig rigtig kigget efter plasma modellerne, måske man skulle det, det er nok fordi at dem jeg har set såen lige hurtigt, har ik haft en ret godt billede og alt det.

Men hvad skal man kigge efter ved plasma, jeg tænker på specs, jeg hører flere snakke om panasonic modellerne

Michael1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Indtil videre har jeg fundet ud af at Panasonics 42" G10 plasma er at fortrække, så nu må vi se hvordan det ser ud efter nytår :)

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 November 2009 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

Ræven skrev:

Gennerelt er Sony efter min vurdering lige et skridt foran samsung ( og de fleste andre mærker for den sags skyld ) når vi taler billedkvalitet. De sender det ene fremragende tv på markedet efter det andet i øjeblikket. men det er selvfølgelig min helt egen subjektive vurdering når jeg selv står og sammenligner tv i forretningerne , det kan være du når frem til et andet resultat , så jeg vil anbefale du selv sammenligner de 2 tv og ikke lægger for meget vægt på folks forskellige meninger.

De 2 omtalte modeller har jeg ikke set , men jeg kan oplyse at sonyen blev testvinder i 40 tommers klassen i tænks seneste tænk , bl.a. p.g.a. af fremragende billedkvalitet.

synes ikke Sony er foran Samsung med hensyn til billedkvaliteten. Samsung producerer panaler til Sony så den del af det er det samme. De sammenligninger jeg har gjort mig er at Sonyerne har generalt lidt bedre lyd, men til gengæld er Samsung bedre i billedet til bevægelser og i konjekturer, der synes jeg stadig at Sony mangler lidt. Bl.a Sony's 200 Hz er jeg slet ikke imponeret over desværre.. den er ikke bedre til bevægelser end Samsung's 100 hz modeller, og igen ikke så skarp i konjekturer og rundt om personer og ting. Om det er den processor der skal styre det der bare ikke er kraftig nok til at styre 200 hzen skal stå hen i det uvisse, men jeg ville personligt ikke gi extra for at få 200 hz.

Sokralex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 04 December 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

hey,

Jeg var selv igennem junglen i sommers , mit forrige tv var et Panasonic 32" tx70... husker ikke alle bogstaverne men det var et kanon godt tv .

Så var hooked på et nyt Panasonic, men blot større - 42" og op samt Full HD ,da jeg lige havde besluttet at pladsen ikke var til projektor længere !

Efter flere sammenligninger og adskillige læste test fand jeg frem til at Panasonic nok var blevet overhalet af Sony og for mig overraskende Samsung ... og at sort niveauet på specielt disse 2 LCD mærker  var blevet så godt at de kunne konkurrere med de bedste plasma .

Mit valg faldt til sidst på Samsung LE46B650( købt i tyskland)  da jeg fandt ud af at grunden til at samsung var blevet så gode var at de havde brugt ca. 5 miliarder på at udviklet en fantastisk grafik chip og at denne blev brugt på modeller med betegnelsen  B650 og opefter !!!

jeg bliver stadig i dag henrykt over billedkvaliteten ( naturlige farver - skarpe konjukturer og ingen slør etc. ) specielt på HD materiale ser du chippens potientale .

P.s. sidder ca 3.5 meter fra skærmen og det er fint selv med de analoge signaler

God jagt , håber mit indlæg hjalp lidt på vej 

Sokralex

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 December 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Sokralex skrev:
hey,

Jeg var selv igennem junglen i sommers , mit forrige tv var et Panasonic 32" tx70... husker ikke alle bogstaverne men det var et kanon godt tv .

Så var hooked på et nyt Panasonic, men blot større - 42" og op samt Full HD ,da jeg lige havde besluttet at pladsen ikke var til projektor længere !

Efter flere sammenligninger og adskillige læste test fand jeg frem til at Panasonic nok var blevet overhalet af Sony og for mig overraskende Samsung ... og at sort niveauet på specielt disse 2 LCD mærker  var blevet så godt at de kunne konkurrere med de bedste plasma .

Mit valg faldt til sidst på Samsung LE46B650( købt i tyskland)  da jeg fandt ud af at grunden til at samsung var blevet så gode var at de havde brugt ca. 5 miliarder på at udviklet en fantastisk grafik chip og at denne blev brugt på modeller med betegnelsen  B650 og opefter !!!

jeg bliver stadig i dag henrykt over billedkvaliteten ( naturlige farver - skarpe konjukturer og ingen slør etc. ) specielt på HD materiale ser du chippens potientale .

P.s. sidder ca 3.5 meter fra skærmen og det er fint selv med de analoge signaler

God jagt , håber mit indlæg hjalp lidt på vej 

Sokralex

Jeg vil gerne have et link hvor der står at Panasonic's plasma skærme er blevet overhalet af Samsung og Sony. 

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 December 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

- og smid lige et link som dokumenter udsagnet om at Samsung har brugt 5 milliarder på en chip 

MVH

Sokralex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 05 December 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

hør lige engang ,
jeg siger ikke at sony og samsung er BEDRE på sort niveauet men er konkurrence dygtige - før var det jo sådan at sort niveauet på plasma var lcd langt overlegent , sådan er det bare ikke længere efter min overbevisning .

skal ærligt indrømme at det var en fyr fra Hifiklubben i sverige som fortalte mig at samsung havde investeret 5 milliarder i en chip - jeg har dog ingen grund til at betvivle ham da Samsung for eksempel
har investeret 24 milliarder dollars i en anden chip : http://www.tomshardware.com/news/samsung-invest-24-billion-d ollars-chip-lines,428.html
(kunne desværre ikke tilføje et link )
5 milliarder er jo ingenting i forhold til ovenstående

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes