Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Silver Sonic Q 10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 August 2011 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Har for nylig solgt mit Q10. Og jeg tror nok, at det må være den ældre version, da det har adskillige år på bagen. Det "tabte" med flere længder til et AN-Ba i mit set-up. Q10 manglede ganske enkelt fylde og musikalitet og gjorde musikken diminutiv. Især på klassiske indspilninger skrumpede musikken (lydbilledet), og de udøvende blev forvandlet til dværge. Det svarede i oplevelse nogenlunde til at rykke 20-25 pladser tilbage i koncertsalen.

Jeg oplevede således med Q10 hele tiden et behov for at skrue mere og mere op for at høre, hvad der egentlig foregår på indspilningerne og bevare dynamikken i musikken.

På positivsiden opleves Q10 meget neutralt og "glat" med stor homogenitet fra bund til top. Detaljeringsgrad og transparens opleves som OK, men maskeres i nogen grad af oplevelsen af, at kablet spiller med for lav lydstyrke.

Jeg siger ikke, at Q10 er et dårligt højttalerkabel. I mit set-up har det bare ikke kunnet tilfredsstille mine ønsker og krav til reproduceret lyd. Til gengæld er jeg ret begejstret for DH Labs (Silversonics) signalkabler. De har efter min opfattelse alt det, som mit Q10 ikke havde.

Nå, men lige nu er jeg så på jagt efter et nyt højttalerkabel, så hjemlån af kabler og mange timers prøvelytning står på menuen de kommende måneder. Og jeg håber selvfølgelig, at jeg finder et helt fantastisk no-name kabel til 19 kr./m, der giver alle de etablerede (og dyre) kabelnavne lydmæssige bøllebank. Se, det ville være en sjov oplevelse!

Fortsat god lyttelyst til alle derude.

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Sendt: 21 August 2011 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Der er jo nogle der mene at bare et kable er billig, så kan de ikke være godt og der er jo hele ikke meget blær i af man bruge
et billige kable.

Men nogle dyre kable kan skam være et billige kable pakke pænt ind.

Tænk bare på de kable der blive brugt i verden lyd studio, har bruge men ikke ultra dyre high-end, men et fornuftig kable.

Men folk har nærmest et religiøs forhold til deres anlæg, og derfor ville en debat om bl.a. kable være farvet at dette.

Et neutralt kable, er det kable der ikke ligge noget til eller trække noget fra.

Der findes ikke noget Neutralt kabel.... Et kabel vil ALTID forvrænge, og ændre på signalet, det er fysiken love, og det kan vi desværre ikke lave om på..... Så længe en elektronstrøm skal igennem et kable, et stik, et Rør, en transistor, en leder, en mosfett, vil der opstå mange forskellige former for forvrængning.... Det kan man desværre ikke gøre så meget ved.... Man kan begrænse det så meget som muligt, hvis man har styr på teknikken... Men der findes ikke noget der er neutralt.

Mvh

Allan

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 August 2011 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:

Har for nylig solgt mit Q10. Og jeg tror nok, at det må være den ældre version, da det har adskillige år på bagen. Det "tabte" med flere længder til et AN-Ba i mit set-up. Q10 manglede ganske enkelt fylde og musikalitet og gjorde musikken diminutiv. Især på klassiske indspilninger skrumpede musikken (lydbilledet), og de udøvende blev forvandlet til dværge. Det svarede i oplevelse nogenlunde til at rykke 20-25 pladser tilbage i koncertsalen.

Jeg oplevede således med Q10 hele tiden et behov for at skrue mere og mere op for at høre, hvad der egentlig foregår på indspilningerne og bevare dynamikken i musikken.

På positivsiden opleves Q10 meget neutralt og "glat" med stor homogenitet fra bund til top. Detaljeringsgrad og transparens opleves som OK, men maskeres i nogen grad af oplevelsen af, at kablet spiller med for lav lydstyrke.

Jeg siger ikke, at Q10 er et dårligt højttalerkabel. I mit set-up har det bare ikke kunnet tilfredsstille mine ønsker og krav til reproduceret lyd. Til gengæld er jeg ret begejstret for DH Labs (Silversonics) signalkabler. De har efter min opfattelse alt det, som mit Q10 ikke havde.

Nå, men lige nu er jeg så på jagt efter et nyt højttalerkabel, så hjemlån af kabler og mange timers prøvelytning står på menuen de kommende måneder. Og jeg håber selvfølgelig, at jeg finder et helt fantastisk no-name kabel til 19 kr./m, der giver alle de etablerede (og dyre) kabelnavne lydmæssige bøllebank. Se, det ville være en sjov oplevelse!

Pudsigt nok kører jeg med Audio note AN-LA og havde samme oplevelse som dig, da jeg prøvede Q10, men vil prøve det igen, har dog aldrig hørt dit kabel.

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 August 2011 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

altså så sider vi alle samme i forskellige rum og med forskellige anlæg plus at de plader vi spiller også er forskellige så på den baggrund vil det produkt der er neutralt for den ene ikke nødvendigvis være neutralt for den anden så er den pot ligesom ude ik.
det det drejer sig om er at blive underholdt og høre noget god musik der taler til en.
så lyt og find det som passer bedst til dig og din musik.

PS. jeg syndes at q10 er et godt kabel men det er også meget afslørende så hvis det bliver sat sammen med udstyr der er til den lyse side eller er lidt hårde i det kan det nemt gå galt.
så det er ikke en udbetinget anbefales her fra.
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 August 2011 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:

Endnu et indlæg som summerer op på min vurdering på om jeg skal købe kabelet. For mig er din vurdering ensbetydende med at det kunne være noget for mig.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 August 2011 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

The Real Wiz skrev:

altså så sider vi alle samme i forskellige rum og med forskellige anlæg plus at de plader vi spiller også er forskellige så på den baggrund vil det produkt der er neutralt for den ene ikke nødvendigvis være neutralt for den anden så er den pot ligesom ude ik. det det drejer sig om er at blive underholdt og høre noget god musik der taler til en.så lyt og find det som passer bedst til dig og din musik.PS. jeg syndes at q10 er et godt kabel men det er også meget afslørende så hvis det bliver sat sammen med udstyr der er til den lyse side eller er lidt hårde i det kan det nemt gå galt. så det er ikke en udbetinget anbefales her fra.

Pudsig så forskellig din vurdering er end alle andres i denne tråd. Kan du sige noget om hvilket udstyr du har anvendt please.

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 August 2011 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

jeg har hørt det på
martin logan,
monitor audio rs1
Cayin 353 og noget nad forstærker.
diverse cd afspillere og pladespiller
b&W 685 det var med dem jeg syndes det fungerede bedst sammen med noget Yamaha surround

det gælder om at finde den bedste synergi imellem kablerne og udstyret det er ikke altid at et ellers godt kable lyder lige godt alle steder

Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 August 2011 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Nå så fik jeg hørt Q 10 . Bevares det er et godt kabel men mit hjemmelavede var altså en tand bedre. Ikke engang bassen var
bedre på Q 10 . Silversonic RCA kablet røg af igen øjeblikkeligt.

Så sparer jeg de penge.

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 August 2011 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har været til blindtest af kabler. og der fortrak jeg noget bertram, silversonic Q10 og dernæst ordinær lampeledning.
højst
mystisk. men det var det som jeg skrev på min stemmeseddel, før det blev afsløret hvad vi lyttede på.

udstyret var så vidt jeg husker cd og forstærker (Mcintosh ) og et sæt Neeper perfection one.
Og det skal lige siges at forskellen mellem de 3 nævnte kabler, ikke var voldsom. i mine øre i hvertfald. der var enkelte
andre
som var enige med mig. Men så vidt jeg husker. så skabte det en lille smule splittelse, da afsløringen blev lagt på bordet.

Vi lyttede også på nogle andre kabler. men de gjorde det mindre godt - kan ikke huske hvad de var for nogle - dog.

Jeg ved ikke præcis hvad der gør et kabel godt. Men prisen er i hvertfald bedøvende ligegyldig. det er langt vigtigere at man
vælger det rigtige kabel, til det rigtige formål. og det kan som sagt være lidt af en prøvelse.

vi prøvede også stømkabler. og her var der faktisk lidt mere at hente. kan dog ikke huske hvilke kabler vi legede med. men
det var et til ca 1.000kr op i mod et standard lakridskabel. her var det dyrere skærmede kabel, klart bedst.
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes